• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Titan! Tråden med titanklockor.

aquvist

Cartier
2-Faktor
Det låter helt rimligt det ni säger! Jag har inte forskat något i detta själv men det är lite trist om man är allergisk 🙃 hur gör månne Breitling med sina?
 

seikodiverr

KS Explorers Club
Även låset är stål på min ser det ut som. Men låset på den som säljs nu ser misstänkte titanlikt ut …

Skärmavbild 2022-01-27 kl. 19.48.46.png
 

Thompa700

Omega
Kan någon här länka till en vettig genomgång när det gäller de ytbehandlingar som våra kära klock-tillverkare använder när det gäller Titan?
Citizen, Tudor, Casio ytbehandlar som jag förstått det, men Certina och ett antal andra verkar inte göra det.
 

Laplander

Rolex
Citi.JPG


Längst bak i skrivbordslådan, ett minne från 80-talet. Min gamla Citizen Quartz kronograf i titan.
Den är bara 38,6 mm men jag tyckte den var maffig då, perspektiven förändras... :rolleyes:
Kostade 2750 då vill jag minnas, har till och med kvar bruksanvisningen och originalasken finns nog i källaren.
 
Topp