• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Titel? Bonde, stadsbo, friend of KS mm...

Tjena,

Har undrat över en sak en längre tid, det här med titeln under namnet. Först trodde jag det var någon ranking efter hur aktiv man varit men tycker inte se att det stämmer sedan verkar det finnas högst personliga titlar utöver detta!? Hur funkar det egentligen?

PS. Hur slipper jag tituleras "bonde"? Det är ju ett skällsord för en adlig man som mig ;)

/Nyfiken i en strut..
 

Hugii

Audemars
Tjena,

Har undrat över en sak en längre tid, det här med titeln under namnet. Först trodde jag det var någon ranking efter hur aktiv man varit men tycker inte se att det stämmer sedan verkar det finnas högst personliga titlar utöver detta!? Hur funkar det egentligen?

PS. Hur slipper jag tituleras "bonde"? Det är ju ett skällsord för en adlig man som mig ;)

/Nyfiken i en strut..
Karma
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Försöker mig på en förklaring så som jag har förstått det, men ni får gärna rätta mig om jag har fel.
När det kommer till Bonde/Biskop/stadsbo osv, så har det med antal inlägg att göra. Ju fler du har desto högre upp i stånd kommer du. När det kommer till unika titlar så adlar patronaget i tid och otid personer som har genomfört "extraordinära insatser" och/eller skrivit något riktigt anmärkningsvärt. Vad det kan vara får du fråga dem om :). Vi som går under epitetet "Friends of KS" har varit med och bidragit monetärt till forumet och dess drift. De medlemmar med unika titlar kan givetvis också ha varit med och bidragit, men jag antar att man då väljer att behålla den unika titeln.
 

IlGattopardo

Cartier
2-Faktor
Tjena,

Har undrat över en sak en längre tid, det här med titeln under namnet. Först trodde jag det var någon ranking efter hur aktiv man varit men tycker inte se att det stämmer sedan verkar det finnas högst personliga titlar utöver detta!? Hur funkar det egentligen?

PS. Hur slipper jag tituleras "bonde"? Det är ju ett skällsord för en adlig man som mig ;)

/Nyfiken i en strut..
Bonde är en adlig släkt. Så känn dig som hemma.
 

JohnDoe

Rolex
Ibland byts hela temat och det blir helt andra titlar. Men som det står i andra inlägg så finns det en relation mellan titel och antal inlägg. Man ska definitivt vara försiktig med önskemål om om titlar och profilbilder. Ibland händer det saker.
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
IMG_9584.JPG
 

Sorubim

Audemars
Vilka olika teman kommer ni ihåg?
Jag minns att ett tag var det militära graderingar från det gamla Rom. "Centurion", "Hastati", "Principes", "Triarii" etc.
Så var det ju jultemat med de olika rätterna från julbordet "Prinskorv", "Sill", "Sylta" etc.
Vilka andra minns ni? Visst var det Baywatch-tema ett tag också?
 
D

Deleted member 4412

Guest
Undrar mer vid vilka steg, dvs vid hur många antal inlägg, varje ny titel kommer? Nån som vet?
Känns som man stått o stampat vid Präst ett bra tag nu. SUCK!!
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Nåt jag mycket surt fick erfara då jag blev av med min titel!!!!
Undrar mer vid vilka steg, dvs vid hur många antal inlägg, varje ny titel kommer? Nån som vet?
Känns som man stått o stampat vid Präst ett bra tag nu. SUCK!!
Jo jag har full förståelse för detta, no problemo. Det är o ska vara ett klockrelaterat forum men även jag blev sur då ca 300 inlägg bara försvann o man blev av med sin titel..
Du jobbar ju å andra sidan hårt på att få tillbaka din förlorade postcount... :)
...en adlig man som mig ;)..
Inte ens adeln har koll på grammatiken längre... :D
 
Vilka olika teman kommer ni ihåg?
Jag minns att ett tag var det militära graderingar från det gamla Rom. "Centurion", "Hastati", "Principes", "Triarii" etc.
Så var det ju jultemat med de olika rätterna från julbordet "Prinskorv", "Sill", "Sylta" etc.
Vilka andra minns ni? Visst var det Baywatch-tema ett tag också?
Det var väll pizzor ett tag om jag inte missminner mig.
 
Topp