• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Titel? Bonde, stadsbo, friend of KS mm...

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag hade hellre sett att man räknade och rankades efter gillande man mottas än antal inlägg :)
Man borde rankas efter det sammantagna värdeskapandet till forumet, hur man nu skulle mäta detta. Att bara räkna gillanden är ungefär som att bara räkna inlägg.

Om jag använder mig själv som exempel så har jag väldigt många gillanden men det finns jättemånga med betydligt färre gillanden som bidrar mycket mer till forumet enligt mig. Att få gillanden är hyfsat lätt om man postar halvhyfsade bilder regelbundet i dagens klocktråd. Visst, det bidrar ju med inspiration men de som verkligen bidrar skriver fantastiska recensioner m.m. Tyvärr får dessa oförtjänt lite beröm.
 
D

Deleted member 4412

Guest
Du ser ingen risk att folk skulle slänga ur sig ännu fler publikfriande kommentarer med "humor" bara för att få likes (tänk FB)?
Typ som den jag skriver nu, som säkert får 4 likes, trots att innehållet är medelmåttigt...

Fast visst, ditt förslag skulle leda till att Affe hamnar högst i statuslistan, förljd av Jabla. Yonsson skulle halka ner två placeringar, trots att han har >25% fler posts än Jabla. Lite spännande ändå.

Jag vet inte. Inget känns bra. I rest my case...
Eller kanske nån form av % av inlägg som resulterar i likes..
 
D

Deleted member 4412

Guest
Man borde rankas efter det sammantagna värdeskapandet till forumet, hur man nu skulle mäta detta. Att bara räkna gillanden är ungefär som att bara räkna inlägg.

Om jag använder mig själv som exempel så har jag väldigt många gillanden men det finns jättemånga med betydligt färre gillanden som bidrar mycket mer till forumet enligt mig. Att få gillanden är hyfsat lätt om man postar halvhyfsade bilder regelbundet i dagens klocktråd. Visst, det bidrar ju med inspiration men de som verkligen bidrar skriver fantastiska recensioner m.m. Tyvärr får dessa oförtjänt lite beröm.
Håller stenhårt med dej även om jag verkligen gillar snygga bilder:)
O som sagt, det faller ju åter på min mening med det hela;)
 

Zingo

Rolex
Införskaffa en årlig feedback utvärdering. Inhämta minst 10 request där andra får utvärdera ditt år på KS på en femgradig skala baserat på inspiration, kunnande, positiv anda och bild kvalitet. Därefter går admin igenom utvärderingarna och tilldelar en titel för efterföljande år. Kanske även lämpligt att ha en jury på 10 personer som presenterar sitt förslag till titel till admin som tar det slutliga beslutet. Behöver även tillsättas en KS-ombudsman ditt alla kränkta kan vända sig för att överklaga sin tilldelade titel (kommer givetvis inte ändras utan är mer för formalian och låta de lätta sitt vrede).
 

JesperO

Rolex
Man borde rankas efter det sammantagna värdeskapandet till forumet, hur man nu skulle mäta detta. Att bara räkna gillanden är ungefär som att bara räkna inlägg.

Om jag använder mig själv som exempel så har jag väldigt många gillanden men det finns jättemånga med betydligt färre gillanden som bidrar mycket mer till forumet enligt mig. Att få gillanden är hyfsat lätt om man postar halvhyfsade bilder regelbundet i dagens klocktråd. Visst, det bidrar ju med inspiration men de som verkligen bidrar skriver fantastiska recensioner m.m. Tyvärr får dessa oförtjänt lite beröm.

Så sant...finns ju hyr mkt bra trådar som helst som knappt uppmärksammas...men de är väl smala?
Oftast blir det ju en jäkla massa likes på klockan snarare än posten...
Det är därför jag aldrig gillar bilder på subbar, never ever på en ny, och faktiskt väldigt sällan på en patinerad, hur mycket gult ljus man försökt få till :)
 
D

Deleted member 4412

Guest
Eller kanske man skall bry sig mindre om att räkna sina poster och gillanden, utan bara njuta av forumet och bidra
med det lilla man kan (och vara glad att så många kan mer än en själv och bidrar till att öka ens egen kunskap)....:)
Den var fan bäst hittills;)
 

Kattvakt

Panerai
2-Faktor
Att inte "Kattvakt" finns som rank. Precis som att vissa är bönder och vissa är präster och vissa är torpare, så finns det massor av människor ute i den riktiga världen som är kattvakter. Vilket kan vara väldigt praktiskt om man skall åka bort och vill att någon skall ta hand om de små pälsbeklädda rackarna:)
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Klocksnack-admins - works in mysterious ways.
Personligen gillar jag vårt Baywatch-tema bäst. Jag gjorde t o m en fin logga.

ksbaywatchretina.png
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Kanske ett system inspirerat av akademien?
Typ;
Undergraduate
BSc
MSc
PhD
Associate professor
Professor.
Eftersom jag kom på idèn samt har en PhD kan jag tänka mig att börja på den nivån.
Vi har redan haft liknande? "Back to school temat" var väl hösten -15, med titlar som "magister" och "ettakluddare"...
 
Topp