• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tjuvar på postnord

Beställde en resväska från Tyskland. Försvann i Veddestas sorteringsterminal två gånger. Vi pratar om ett paket på 9 kg. Tog tre veckor innan jag fick den i min hand. Jävla Postnord.

PostNord har totalt havererat det senaste året. Skicka era klagomål till PTS - det har jag gjort. De utreder just nu PostNord på en rad områden och ju fler klagomål de får desto tydligare blir verkligheten för dem oavsett vilka utsagor PostNord kommunikationsavdelning lyckas producera i gensvar. PostNord uppfyller inte längre kravet på ett fungerande postväsende. Jag har slutat använda PostNord för värdesaker och överväger starkt att sluta använda dem för utlandspost. Snart är julkort det enda man vågar låta dem misslyckas med.

Sitter för övrigt och väntar på ett paket som tog en vecka från utlandet till Sverige. Har nu suttit fast hos PostNord i fyra veckor.

Beställde en resväska från Tyskland. Försvann i Veddestas sorteringsterminal två gånger. Vi pratar om ett paket på 9 kg. Tog tre veckor innan jag fick den i min hand. Jävla Postnord.

Jag köpte en grej (av en KS medlem!) och valde att hämta ut det på Postnord i Veddesta eftersom jag jobbade i närheten då.

Får en uppdatering i luren om att paketet finns att hämta, så en timme senare åker jag dit, står och väntar en stund eftersom den postnordanställde tog flera personers kolli-id'n samtidigt för att kunna hämta alla paket samtidigt. Han delar sedan ut paketen och berättar efter det att mitt paket "är borta". Han tar snabbt upp ett papper och skriver ner ett telenr och ber mig ringa dit och klaga.

Jag går iväg och ringer från bilen, väntar i ca 40 min innan jag lägger på och går in igen, nu jävligt förbannad. Killen jag hade pratat med tidigare står kvar i luckan och jag säger åt honom att öppna dörren (står "ENDAST PERSONAL" på dörren) och otroligt nog öppnar han och släpper in mig samtidigt som han säger att jag inte får vara där. Kikar in genom en dörröppning där och ser att man kommer rakt ut i ett enormt lager genom den dörröppningen.

Ber samma kille hämta någon arbetsledare eller något som kan hjälpa mig. Han försvinner då iväg och lämnar mig ensam kvar med tillgång till tusentals olika paket...

Till slut kommer då han och hans arbetsledare eller liknande och jag förklarar situationen för henne, "Mitt paket var här för två timmar sedan och nu påstår ni att det är borta, jag vill ha mitt paket NU"

Hon säger att hon förstår och ska försöka hjälpa mig. Hon är borta i ca 3 minuter och kommer sen ut med mitt paket i handen samtidigt som hon mördar sin kollega med blicken.

Funderade på om det var så att dom lägger undan vissa paket dom vill stjäla?

Känner att det här blev jävligt långt men vafan så får det bli. Jävla postnord.

Så mycket förstår jag. Men det är en insident av flera som ger företaget dess fantastiska ryktet. Det tror jag även du förstår.
Bara det att ditt uttalande var felaktigt.
Nu är det inte en händelse tydligen.
Senast tömdes väl PostNord på ett lager av telefoner och annan elektronik.
Det säger lite om säkerheten på företaget.
Jasså, de har tappat fler paket på vägen?
Jämför inte äpplen och päron.

Nu var nog inte detta exempel menat som ett oomkullrunkeligt bevis för att PostNord är ett bristande företag, utan en komisk referens till inkompetens som i övrigt tycks karakteristiskt för företaget. Bokstavstolkning är sällan behjälpligt.

Det är väl bara att googla på en massa andra öppnade paket. Finns rätt gott om sådana.

PostNord kan väl knappast påstås vara det företag med minst klagomål i Sverige.
Själv får jag ytterst sällan paket då jag inte beställer något från nätet eller köper saker via blocket mer än lokalt.
Det enda problemet jag haft är när firman skickade något paket som fastnade i tullen. Det är dock inte PostNords fel.

Nu var nog inte detta exempel menat som ett oomkullrunkeligt bevis för att PostNord är ett bristande företag, utan en komisk referens till inkompetens som i övrigt tycks karakteristiskt för företaget. Bokstavstolkning är sällan behjälpligt.
Precis därför jag frågade och svaret var att det faktiskt sade något om företaget, vilket inte är sant.

Lyssna inte på aurum, han är alltid otrevlig och arg.

Precis därför jag frågade och svaret var att det faktiskt sade något om företaget, vilket inte är sant.

Non sequitur. Kommentaren var uppenbart inte menat som ett bevis på att företaget är bristande (om man inte bokstavstolkar), "så precis därför" du frågade om det var menat som ett bevis på att företaget är bristande (genom att bokstavstolka)?

Non sequitur. Kommentaren var uppenbart inte menat som ett bevis på att företaget är bristande (om man inte bokstavstolkar), "så precis därför" du frågade om det var menat som ett bevis på att företaget är bristande (genom att bokstavstolka)?
Finns många med bristande logik och som drivs av känslor. En video väcker känslor. Jag hoppades att inlägget jag besvarade inte menade att denna video sade något om företaget som helhet, men svaret tydde på annat. Förmodligen slarvigt skrivet inlägg, lite det jag ville peka på, att man får tänka efter lite före man skriver kritik på internet.
Nja, eller glömmer att stänga dörrarna. En förklaring till några trasiga paket är det väl rimligtvis.

Det är väl bara att googla på en massa andra öppnade paket. Finns rätt gott om sådana.

PostNord kan väl knappast påstås vara det företag med minst klagomål i Sverige.
Själv får jag ytterst sällan paket då jag inte beställer något från nätet eller köper saker via blocket mer än lokalt.
Det enda problemet jag haft är när firman skickade något paket som fastnade i tullen. Det är dock inte PostNords fel.
Fun side note: Hade själv ett paket som satt fast i ”tullen” i två veckor. Ringde till postnord och frågade och de sa att det inte var något att göra för att paketet fast i tullen. Ringde då till tullen istället och fick en djup suck av tullaren när jag förklarade att jag letade efter mitt paket och att postnord väntar på det. Han förklarade väldigt lugnt och sakligt att tullen inte har mitt paket och heller aldrig kommer se det då de bara får paket till sig som de misstänker, annars så gör de stickkontoller hos posten. Det som händer är att postnord skickar en elektronisk fråga till tullen om de kan vidaretransportera godset när det är sorterat och det svaret får de vad jag förstod det som i princip direkt. Han avslutade med att jag var inte den första som undrade vad de pysslade med och önskade mig lycka till :)

Jag köpte en grej (av en KS medlem!) och valde att hämta ut det på Postnord i Veddesta eftersom jag jobbade i närheten då.

Får en uppdatering i luren om att paketet finns att hämta, så en timme senare åker jag dit, står och väntar en stund eftersom den postnordanställde tog flera personers kolli-id'n samtidigt för att kunna hämta alla paket samtidigt. Han delar sedan ut paketen och berättar efter det att mitt paket "är borta". Han tar snabbt upp ett papper och skriver ner ett telenr och ber mig ringa dit och klaga.

Jag går iväg och ringer från bilen, väntar i ca 40 min innan jag lägger på och går in igen, nu jävligt förbannad. Killen jag hade pratat med tidigare står kvar i luckan och jag säger åt honom att öppna dörren (står "ENDAST PERSONAL" på dörren) och otroligt nog öppnar han och släpper in mig samtidigt som han säger att jag inte får vara där. Kikar in genom en dörröppning där och ser att man kommer rakt ut i ett enormt lager genom den dörröppningen.

Ber samma kille hämta någon arbetsledare eller något som kan hjälpa mig. Han försvinner då iväg och lämnar mig ensam kvar med tillgång till tusentals olika paket...

Till slut kommer då han och hans arbetsledare eller liknande och jag förklarar situationen för henne, "Mitt paket var här för två timmar sedan och nu påstår ni att det är borta, jag vill ha mitt paket NU"

Hon säger att hon förstår och ska försöka hjälpa mig. Hon är borta i ca 3 minuter och kommer sen ut med mitt paket i handen samtidigt som hon mördar sin kollega med blicken.

Funderade på om det var så att dom lägger undan vissa paket dom vill stjäla?

Känner att det här blev jävligt långt men vafan så får det bli. Jävla postnord.
Borde också ha åkt dit! :)

Förmodligen slarvigt skrivet inlägg.

Ett helt normalt skrivet inlägg som endast misstolkas om man bokstavstolkar det. Om jag säger "det är så roligt att jag dör" är det inte ett slarvigt uttalande, vilket när man efter en ingående utredning kommer fram till är bokstavligen falskt då jag inte är på väg att avlida, utan ett helt normalt uttalande som inte riskerar att skapa något som helst bekymmer då alla förstår hur det ska tolkas.

Fun side note: Hade själv ett paket som satt fast i ”tullen” i två veckor. Ringde till postnord och frågade och de sa att det inte var något att göra för att paketet fast i tullen. Ringde då till tullen istället och fick en djup suck av tullaren när jag förklarade att jag letade efter mitt paket och att postnord väntar på det. Han förklarade väldigt lugnt och sakligt att tullen inte har mitt paket och heller aldrig kommer se det då de bara får paket till sig som de misstänker, annars så gör de stickkontoller hos posten. Det som händer är att postnord skickar en elektronisk fråga till tullen om de kan vidaretransportera godset när det är sorterat och det svaret får de vad jag förstod det som i princip direkt. Han avslutade med att jag var inte den första som undrade vad de pysslade med och önskade mig lycka till :)

Självklart så skickade jag dom en liten påminnelse

597547CE-F670-4267-9B38-4763BA18AFB4.jpeg

Ett helt normalt skrivet inlägg som endast misstolkas om man bokstavstolkar det. Om jag säger "det är så roligt att jag dör" är det inte ett slarvigt uttalande, vilket när man efter en ingående utredning kommer fram till är bokstavligen falskt då jag inte är på väg att avlida, utan ett helt normalt uttalande som inte riskerar att skapa något som helst bekymmer då alla förstår hur det ska tolkas.
Personen kommenterade en incident som att det skulle förklara något. Jag förstod inte vad och gör det fortfarande inte. Otydligt.

För din information så måste den där elektroniska klareringen handläggas av tullen. De har rätt i att de aldrig ser paketen, de levereras till ett s.k. "momslager" i Örebro men det är inte bara Postnord som har problem med volymen av utlandspaket när moms ska tas från första kronan. Tullen har givetvis också backlog på ca 2-3 veckor. Som myndighet är de dock väldigt måna om att inte stå i dålig dager varför de förmodligen hänvisar till det alltid dysfunktionella Postnord.

Försöker inte skönmåla posten men tror skulden när det gäller dessa momsärenden bör väga lika tungt på alla parter som är involverade.

Sidodörren hade felanmälts som trasig. Chefen hade tydligen inte åtgärdat problemet och hon blev således tvungen att köra med den trasiga bilen. Skit inträffar och hon är nu uthängd och bespottad av tusentals. Absolut ett lednings och styrnings problem som Postnord är ansvariga till men att hänga ut folk när man inte vet bakgrunden är så jävla lätt när man sitter och myser bakom en skärm. Samtidigt mår de tjejerna och killarna som nu cirkulerar och hatas på sociala medier förmodligen inte så bra. Om alla fick lida på samma vis för sina chefers misstag skulle nog många välja att checka ut i förtid.

Har alltid förundrats över människor som sitter i soffan och faller för grupptrycket i sociala medier. Hatet och bespottningen som försiggår av folk som egentligen inte har någonting annat än förutfattade meningar är inget annat än vettlöst och kan inte bero på något annat än lojhet eller bristande intelligens. Sociala medier är idioternas podium. Lyssna inte på vad som sägs och skrivs där utan bilda en egen uppfattning istället är mitt förslag.

Tillbaka
Topp