Det är nog också viktigt att ha lite perspektiv på saker och ting. PostNord är trots allt Sveriges största speditör och då är det ganska naturligt att de även får mest uppmärksamhet för sina fel och brister då de kan vara många sett till antal även om de kanske till och med är lägre rent procentuellt jämfört med övriga aktörer.
Det känns även som att det pågår en hetsjakt mot just PostNord och att det uppstått någon slags hatkultur bara för att man vill hänga med i drevet. Det sker givetvis en del stölder, skador och andra tråkigheter men jag tycker att man bör försöka ha en något mer nyanserad bild av frågan då övriga aktörer förmodligen är lika bristfälliga sett ur ett större perspektiv än vad man läser om i tidningen eller själv råkar ut för.
Många negativa kommentarer grundar sig även i okunskap som den massiva kritik de fick utstå efter att ha aviserat om att de skulle börja kräva in moms och tillhörande administrationsavgift vilket de sedan tidigare varit förpliktigade att göra enligt lag men länge struntat i då de ansett sig sakna resurser.
Jag har bara positiva erfarenheter av PostNord (bortsett från ett inrikespaket som tog ett par veckor på sig att komma fram) men jag är inte så pass naiv att jag baserar min bild av företaget enbart på mina egna empiriska studier. Precis som med allting annat så är det de negativa rösterna som tillåts ta mest plats i debatten men att det levereras tiotusentals eller kanske till och med hundratusentals (killgissning at its finest) försändelser dagligen utan problem är inte något man läser om i kvällsblaskorna.
Det känns även som att det pågår en hetsjakt mot just PostNord och att det uppstått någon slags hatkultur bara för att man vill hänga med i drevet. Det sker givetvis en del stölder, skador och andra tråkigheter men jag tycker att man bör försöka ha en något mer nyanserad bild av frågan då övriga aktörer förmodligen är lika bristfälliga sett ur ett större perspektiv än vad man läser om i tidningen eller själv råkar ut för.
Många negativa kommentarer grundar sig även i okunskap som den massiva kritik de fick utstå efter att ha aviserat om att de skulle börja kräva in moms och tillhörande administrationsavgift vilket de sedan tidigare varit förpliktigade att göra enligt lag men länge struntat i då de ansett sig sakna resurser.
Jag har bara positiva erfarenheter av PostNord (bortsett från ett inrikespaket som tog ett par veckor på sig att komma fram) men jag är inte så pass naiv att jag baserar min bild av företaget enbart på mina egna empiriska studier. Precis som med allting annat så är det de negativa rösterna som tillåts ta mest plats i debatten men att det levereras tiotusentals eller kanske till och med hundratusentals (killgissning at its finest) försändelser dagligen utan problem är inte något man läser om i kvällsblaskorna.