• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tjuvar på postnord

Det är nog också viktigt att ha lite perspektiv på saker och ting. PostNord är trots allt Sveriges största speditör och då är det ganska naturligt att de även får mest uppmärksamhet för sina fel och brister då de kan vara många sett till antal även om de kanske till och med är lägre rent procentuellt jämfört med övriga aktörer.

Det känns även som att det pågår en hetsjakt mot just PostNord och att det uppstått någon slags hatkultur bara för att man vill hänga med i drevet. Det sker givetvis en del stölder, skador och andra tråkigheter men jag tycker att man bör försöka ha en något mer nyanserad bild av frågan då övriga aktörer förmodligen är lika bristfälliga sett ur ett större perspektiv än vad man läser om i tidningen eller själv råkar ut för.

Många negativa kommentarer grundar sig även i okunskap som den massiva kritik de fick utstå efter att ha aviserat om att de skulle börja kräva in moms och tillhörande administrationsavgift vilket de sedan tidigare varit förpliktigade att göra enligt lag men länge struntat i då de ansett sig sakna resurser.

Jag har bara positiva erfarenheter av PostNord (bortsett från ett inrikespaket som tog ett par veckor på sig att komma fram) men jag är inte så pass naiv att jag baserar min bild av företaget enbart på mina egna empiriska studier. Precis som med allting annat så är det de negativa rösterna som tillåts ta mest plats i debatten men att det levereras tiotusentals eller kanske till och med hundratusentals (killgissning at its finest) försändelser dagligen utan problem är inte något man läser om i kvällsblaskorna.
 
Det är nog också viktigt att ha lite perspektiv på saker och ting. PostNord är trots allt Sveriges största speditör och då är det ganska naturligt att de även får mest uppmärksamhet för sina fel och brister då de kan vara många sett till antal även om de kanske till och med är lägre rent procentuellt jämfört med övriga aktörer.

Det känns även som att det pågår en hetsjakt mot just PostNord och att det uppstått någon slags hatkultur bara för att man vill hänga med i drevet. Det sker givetvis en del stölder, skador och andra tråkigheter men jag tycker att man bör försöka ha en något mer nyanserad bild av frågan då övriga aktörer förmodligen är lika bristfälliga sett ur ett större perspektiv än vad man läser om i tidningen eller själv råkar ut för.

Många negativa kommentarer grundar sig även i okunskap som den massiva kritik de fick utstå efter att ha aviserat om att de skulle börja kräva in moms och tillhörande administrationsavgift vilket de sedan tidigare varit förpliktigade att göra enligt lag men länge struntat i då de ansett sig sakna resurser.

Jag har bara positiva erfarenheter av PostNord (bortsett från ett inrikespaket som tog ett par veckor på sig att komma fram) men jag är inte så pass naiv att jag baserar min bild av företaget enbart på mina egna empiriska studier. Precis som med allting annat så är det de negativa rösterna som tillåts ta mest plats i debatten men att det levereras tiotusentals eller kanske till och med hundratusentals (killgissning at its finest) försändelser dagligen utan problem är inte något man läser om i kvällsblaskorna.
Att det är en stor organisation är knappast en bra anledning till att fela. Kolla på DHL, bra mycket större än PostNord. Säkrare, snabbare och felar ytterst sällan.
 
Att det är en stor organisation är knappast en bra anledning till att fela. Kolla på DHL, bra mycket större än PostNord. Säkrare, snabbare och felar ytterst sällan.
Det är naturligtvis ingen ursäkt och jag har inga specifika siffror att backa upp mina påståenden med men PostNord är överlägset störst i Sverige vilket gör det rätt naturligt att de även får mest uppmärksamhet (och kritik). Sett ut ett globalt perspektiv är (så vitt jag vet) Schenker Europas största speditör och DHL världens största speditör så givetvis sker det väldigt många misstag även där, därav min kommentar om en nyansering av kritiken.

Att DHL inte får utstå kritik i samma utsträckning beror troligtvis på flera olika faktorer. Dels är de en minimal aktör i jämförelse med PostNord (obs. i Sverige) och kanske därför flyger under radarn samtidigt som de har större kapacitet att ta hand om försändelserna på ett vettigt sätt då volymerna är väldigt mycket mindre. Så vitt jag vet går det inte heller att skicka varor med varken DHL eller Schenker utan spårbarhet och även om man bara ser till just den här tråden så tycks nästan samtliga fall av kritik röra sig om vanliga brevförsändelser utan spårbarhet, dessutom undermåligt förpackade baserat på bilderna som postats.
 
Senast ändrad:
Att det är en stor organisation är knappast en bra anledning till att fela. Kolla på DHL, bra mycket större än PostNord. Säkrare, snabbare och felar ytterst sällan.

Har jobbat hos de gulröda och det går inte att jämföra riktigt. Visst är Express en större global spelare men det är knappast en felfri organisation.
Vet inte hur många krismöten jag suttit i när kunds paket har hamnat på olika flygplan till olika delar av världen och det ska vara framme imorgon annars mångmiljonböter. Styrkan hos DHL Express är att det är en extremt mogen och rigid organisation som vägrar göra avsteg och special fall, de har sysslat med i stort sett samma sak i många decennium.

Postnord har i och med samhällsansvaret fått anpassa sig så gott det går, man har kommit långt men det finns såklart en hel del problem att banka ut. Stora problemet är väl att infrastrukturen måste behållas pga samhällsansvaret men minskade brevvolymer som är "enkla=billiga" att hantera jämfört med paket och varubrev gör att man måste konsolidera verksamheten...en otrolig omställning olik någonting annat i logistikhistorien.

Till syvende och sist så är PostNord ca 25 gånger större än DHL Express (ca 700 anställda vs ca 17000) i Sverige så exponeringen mot allmänheten blir därmed också mångdubblad.

Med detta sagt så är det inte mer än rätt att skit ska ha skit. Man bör dock kommunicera på ett konstruktivt sätt till berörd part så att denne kan förbättra sig och inte hoppa på diverse circlejerks på Facebook.
 
Häromdagen överhörde jag ett samtal i arresten mellan en sån där paket-tjuv och hans försvarare. Han matade på med förklaring efter förklaring (läs lögn efter lögn, -den ena sämre än den andra) om varför det försvunnit paket från hans arbetsplats när han jobbade..
Grr..:mad: Hoppas han fick sitta länge och att han får en fällande dom i slutändan!


Obs: Jag vet inte vilket företag det var han jobbade för (och hade jag vetat det så hade jag inte skrivit det ändå..:stop:)
 
Häromdagen överhörde jag ett samtal i arresten mellan en sån där paket-tjuv och hans försvarare. Han matade på med förklaring efter förklaring (läs lögn efter lögn, -den ena sämre än den andra) om varför det försvunnit paket från hans arbetsplats när han jobbade..
Grr..:mad: Hoppas han fick sitta länge och att han får en fällande dom i slutändan!


Obs: Jag vet inte vilket företag det var han jobbade för (och hade jag vetat det så hade jag inte skrivit det ändå..:stop:)

Kan ju meddela att om man stjäl paket från posten så är det inte enbart stöld utan också brott mot postlagen vilket i många fall leder till att brottsrubriceringen klassas som grov stöld som ger ett ganska kännbart straff för någon som "bara" snodde ett par paket. Så sannolikt så får han ett hårdare straff än om han hade snott något ur affären.
 
När en dryg o otrevlig person lämnar öppet mål så är det svårt att låta bli..:)

Jag tror att man snarare får se det som att vi är massor av medlemmar och alla med olika stilar att diskutera. Vissa är mer raka, andra skämtsamma, vissa jobbigt ärliga men väldigt få är genuint otrevliga. Så ser jag på det och gällande banden så är det ju inget facit så köp vad du gillar :)
 
Jag tror att man snarare får se det som att vi är massor av medlemmar och alla med olika stilar att diskutera. Vissa är mer raka, andra skämtsamma, vissa jobbigt ärliga men väldigt få är genuint otrevliga. Så ser jag på det och gällande banden så är det ju inget facit så köp vad du gillar :)
Håller med dej o köper det jag själv gillar:)
 
Det är nog också viktigt att ha lite perspektiv på saker och ting. PostNord är trots allt Sveriges största speditör och då är det ganska naturligt att de även får mest uppmärksamhet för sina fel och brister då de kan vara många sett till antal även om de kanske till och med är lägre rent procentuellt jämfört med övriga aktörer.

Det känns även som att det pågår en hetsjakt mot just PostNord och att det uppstått någon slags hatkultur bara för att man vill hänga med i drevet. Det sker givetvis en del stölder, skador och andra tråkigheter men jag tycker att man bör försöka ha en något mer nyanserad bild av frågan då övriga aktörer förmodligen är lika bristfälliga sett ur ett större perspektiv än vad man läser om i tidningen eller själv råkar ut för.

Många negativa kommentarer grundar sig även i okunskap som den massiva kritik de fick utstå efter att ha aviserat om att de skulle börja kräva in moms och tillhörande administrationsavgift vilket de sedan tidigare varit förpliktigade att göra enligt lag men länge struntat i då de ansett sig sakna resurser.

Jag har bara positiva erfarenheter av PostNord (bortsett från ett inrikespaket som tog ett par veckor på sig att komma fram) men jag är inte så pass naiv att jag baserar min bild av företaget enbart på mina egna empiriska studier. Precis som med allting annat så är det de negativa rösterna som tillåts ta mest plats i debatten men att det levereras tiotusentals eller kanske till och med hundratusentals (killgissning at its finest) försändelser dagligen utan problem är inte något man läser om i kvällsblaskorna.

:DFår man fråga varför du väljer att försvara Postnord? Inget lätt case som djävulens advokat direkt.

Kul att de flesta av dina paket har kommit fram utan bekymmer men om din positiva bild inte kommer genom empiriska studier så undrar jag hur du kommit fram till företagets förträfflighet?

Får nog anses väletablerat att Postnord och Bring / Citymail är kass (uppmätt av PTS). Är helt övertygad om att bolaget gjort KK om det varit ett riktigt företag. Oavsett bransch så saknar Postnord motstycke när det kommer till usel kundvård och dålig kvalitet.
quality-meme-1.jpg
 
Senast ändrad:
:DFår man fråga varför du väljer att försvara Postnord? Inget lätt case som djävulens advokat direkt.

Kul att de flesta av dina paket har kommit fram utan bekymmer men om din positiva bild inte kommer genom empiriska studier så undrar jag hur du kommit fram till företagets förträfflighet?

Får nog anses väletablerat att Postnord och Bring / Citymail är kass (uppmätt av PTS). Är helt övertygad om att bolaget gjort KK om det varit ett riktigt företag. Oavsett bransch så saknar Postnord motstycke när det kommer till usel kundvård och dålig kvalitet.
Jag försvarar inte PostNord, snarare tvärtom, jag vill påstå att samtliga speditörer är lika kassa men att de bara hamnar i skymundan då de har en minimal marknadsandel jämfört med PostNord. Dessutom tyckte jag att jag var ganska tydlig med att bara för att jag är nöjd innebär det inte nödvändigtvis att alla är det vilket är ett ganska vanligt förhållningssätt, att man utgår från sina egna erfarenheter och tar för givet att det är lika för alla.

Nästan all kritik som jag har sett riktas mot PostNord handlar om antingen brevpaket utan spårbarhet som försvinner, moms- och tullhantering eller arga kommenterar kring diverse artiklar i kvällstidningarna. Jag upplever det i alla fall som att det är ganska få fall av kritik som är befogade och ofta rör det sig om faktorer som PostNord sällan kan påverka. Just spårbarheten är en stor del i frågan och anledning till att många försändelser "försvinner", givetvis försvinner paket även hos övriga aktörer men då går det i alla fall att på något sätt påvisa att de är skyldiga och utkräva ansvar om försändelsen försvunnit på terminal X eller ombud Y.

Någon skrev att PostNord var i storleksordningen 25 gånger större än DHL och då är det rätt självklart att de både utför många fler lyckade men även misslyckade transporter sett till antal och vilka av dessa tror du får mest utrymme på nätet, i sociala medier och offentliga debatter?
 
Senast ändrad:
Jag försvarar inte PostNord, snarare tvärtom, jag vill påstå att samtliga speditörer är lika kassa men att de bara hamnar i skymundan då de har en minimal marknadsandel jämfört med PostNord. Dessutom tyckte jag att jag var ganska tydlig med att bara för att jag är nöjd innebär det inte nödvändigtvis att alla är det vilket är ett ganska vanligt förhållningssätt, att man utgår från sina egna erfarenheter och tar för givet att det är lika för alla.

Nästan all kritik som jag har sett riktas mot PostNord handlar om antingen brevpaket utan spårbarhet som försvinner, moms- och tullhantering eller arga kommenterar kring diverse artiklar i kvällstidningarna. Jag upplever det i alla fall som att det är ganska få fall av kritik som är befogade och ofta rör det sig om faktorer som PostNord sällan kan påverka. Just spårbarheten är en stor del i frågan och anledning till att många försändelser "försvinner", givetvis försvinner paket även hos övriga aktörer men då går det i alla fall att på något sätt påvisa att de är skyldiga och utkräva ansvar om försändelsen försvunnit på terminal X eller ombud Y.

Någon skrev att PostNord var i storleksordningen 25 gånger större än DHL och då är det rätt självklart att de både utför många fler lyckade men även misslyckade transporter sett till antal och vilka av dessa tror du får mest utrymme på nätet, i sociala medier och offentliga debatter?
Att påstå att alla är lika kassa är väl att försvara Postnord? Menar bestämt att Postnord har sämst ratio av alla större speditörer. Har anlitat dem som privatperson och näringsidkare. DHL och Shenker må vara kass men de är inte i närheten av lika B som Postnord.
 
Att påstå att alla är lika kassa är väl att försvara Postnord? Menar bestämt att Postnord har sämst ratio av alla större speditörer. Har anlitat dem som privatperson och näringsidkare. DHL och Shenker må vara kass men de är inte i närheten av lika B som Postnord.
Jag kanske formulerade mig dåligt men jag berömmer knappast PostNord eller påstår att de är felfria. Du säger själv att dina upplevelser av PostNord är sämre än den hos övriga aktörer men hur ser fördelningen ut? Statistiskt sett borde PostNord stå för en överväldigande majoritet av alla försändelser du mottagit vilket var min poäng. Det är klart att det upplevs värre om 10/100 försändelser är trasiga eller försvinner jämfört med 1/10 även om det procentuellt är samma sak.

Om vi utgår från påstående kring DHLs marknadsnärvaro skulle siffrorna till och med kunna vara 125/2500 jämfört med 5/100 och jag är övertygad om att de flesta skulle uppleva det sistnämnda som ett betydligt bättre resultat.

Utslaget över säg ett år är fem förlorade paket inget man höjer på ögonbrynen åt samtidigt som 125 kollin nästan berättigar ett krismöte. Förstår du mitt resonemang?
 
Senast ändrad:
Så tråkigt se och tycker vid stöld att posten borde ersätta även vanligt brev, om det är tydligt. Läste om de som faktiskt fått rätt då (enskilda fall såklart)...

Själv sur på postnord, skickade en klocka som rek i torsdags men har endast lämnat mitt ombud och inte ens nått posten på dess destination. Rekad frakt så ändå försäkrat (räknar med väldigt mkt strul ändå från postnord) men borde rimligtvis vara hos posten där den skickades till men bara missats skanna in men var bättre reklamera tyckte de än ringa dit och iaf snabbt kolla :banghead: Sämst vore ju om någon helt sonika, likt nog ovan, beslutat sig för att helt enkelt ta paketet/innehållet. Bäst om paketet hittas snabbt, ändå rätt stort och ganska lätt känna igen.

Iof första ggn det sker mig på ett hundratal rekade brev men ändå, flippandet med postnords hjälp är nog över nu :meh:

Idag fick jag notering om att mitt paket kommit tillbaka, hade blivit felsorterat direkt hos posten. Hur som haver skönt iaf de löste detta och ganska snabbt med ~1v från jag reklamerade.
 
Jag kanske formulerade mig dåligt men jag berömmer knappast PostNord eller påstår att de är felfria. Du säger själv att dina upplevelser av PostNord är sämre än den hos övriga aktörer men hur ser fördelningen ut? Statistiskt sett borde PostNord stå för en överväldigande majoritet av alla försändelser du mottagit vilket var min poäng. Det är klart att det upplevs värre om 10/100 försändelser är trasiga eller försvinner jämfört med 1/10 även om det procentuellt är samma sak.

Om vi utgår från påstående kring DHLs marknadsnärvaro skulle siffrorna till och med kunna vara 125/2500 jämfört med 5/100 och jag är övertygad om att de flesta skulle uppleva det sistnämnda som ett betydligt bättre resultat.
Förstår att du menar att desto större aktör desto fler fel. Tror dock de flesta inklusive Postnord själva är ense om att de har oproportionerligt stora problem med kvalitét.
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/pts-om-postnord-dar-finns-det-mycket-kvar-att-gora
Postnord är helt enkelt sämst. Ontopic så verkar även stölderna öka. Vore intressant att få statistik på det. Gissningsvis kommer det inom kort.
 
Har jobbat hos de gulröda och det går inte att jämföra riktigt. Visst är Express en större global spelare men det är knappast en felfri organisation.
Vet inte hur många krismöten jag suttit i när kunds paket har hamnat på olika flygplan till olika delar av världen och det ska vara framme imorgon annars mångmiljonböter. Styrkan hos DHL Express är att det är en extremt mogen och rigid organisation som vägrar göra avsteg och special fall, de har sysslat med i stort sett samma sak i många decennium.

Postnord har i och med samhällsansvaret fått anpassa sig så gott det går, man har kommit långt men det finns såklart en hel del problem att banka ut. Stora problemet är väl att infrastrukturen måste behållas pga samhällsansvaret men minskade brevvolymer som är "enkla=billiga" att hantera jämfört med paket och varubrev gör att man måste konsolidera verksamheten...en otrolig omställning olik någonting annat i logistikhistorien.

Till syvende och sist så är PostNord ca 25 gånger större än DHL Express (ca 700 anställda vs ca 17000) i Sverige så exponeringen mot allmänheten blir därmed också mångdubblad.

Med detta sagt så är det inte mer än rätt att skit ska ha skit. Man bör dock kommunicera på ett konstruktivt sätt till berörd part så att denne kan förbättra sig och inte hoppa på diverse circlejerks på Facebook.

Jag har bara haft goda erfarenheter av det gul-röda företaget. Er konkurrent däremot råkade skicka en försändelse till en helt annan kontinent och sen när den väl hade kommit fram till korrekt destination med kraftiga förseningar, hävdade logistikföretaget med ettrig envishet att vi måste betala förtullningsavgifterna som hade uppstått i det första landet. Så, vi ska alltså betala för att de hade skickat försändelsen till fel land. Givetvis vägrade vi att betala och använder inte detta skojarföretag längre. :)
 
Jag har bara haft goda erfarenheter av det gul-röda företaget. Er konkurrent däremot råkade skicka en försändelse till en helt annan kontinent och sen när den väl hade kommit fram till korrekt destination med kraftiga förseningar, hävdade logistikföretaget med ettrig envishet att vi måste betala förtullningsavgifterna som hade uppstått i det första landet. Så, vi ska alltså betala för att de hade skickat försändelsen till fel land. Givetvis vägrade vi att betala och använder inte detta skojarföretag längre. :)

Låter som en riktigt dålig hantering. Dock är vissa länders tullregler helt hopplösa, kan ha varit så att exporter of record dvs. Ni behövde stå för tullkostnaden i detta fall för att det landet kräver att det ska vara så och inte godtar att någon annan pröjsar. Då hade fraktbolaget behövt förtydliga detta (de som ska vara experter på logistik) och så hade det justerats genom en kredit på något vis. Men dålig kommunikation är ganska vanligt då den enkla logistikkoordinatorn inte har utbildning nog att tala om VARFÖR något är på ett speciellt vis...hen vet oftast bara ATT det är så vilket självklart skapar friktion hos en redan upprörd kund.

Men det är bara refererat från egen erfarenhet, och ert case var kanske annorlunda.
 
Låter som en riktigt dålig hantering. Dock är vissa länders tullregler helt hopplösa, kan ha varit så att exporter of record dvs. Ni behövde stå för tullkostnaden i detta fall för att det landet kräver att det ska vara så och inte godtar att någon annan pröjsar. Då hade fraktbolaget behövt förtydliga detta (de som ska vara experter på logistik) och så hade det justerats genom en kredit på något vis. Men dålig kommunikation är ganska vanligt då den enkla logistikkoordinatorn inte har utbildning nog att tala om VARFÖR något är på ett speciellt vis...hen vet oftast bara ATT det är så vilket självklart skapar friktion hos en redan upprörd kund.

Men det är bara refererat från egen erfarenhet, och ert case var kanske annorlunda.

Det kan mycket väl stämma det du säger. Men de nämnde inget om kredit eller återbetalning. De ville att vi skulle pröjsa, punkt.
Killen som framförde detta krav hörde inte till den vanliga kundtjänsten. Han borde ha haft bättre koll.
 
Asså måste bara dela med mig om tre riktigt dåliga erfarenheter från Postnord.
Läste även i nån undersökning att mer än hälften av Sveriges befolkning senaste två åren har haft en eller flera negativa erfarnehet av postnord och att deras förtroende hos allmänheten aldrig varit så lågt...


Case 1 - Beställde ett custom klockband från HK, anlände sverige 28 dec. Händer inget på 1v, kontakter deras kundtjänst som inte kan svara på varför det dröjer och varför jag inte får nån info eller avi, skickat reminders på mail till kundtjänst, de svarar nite. Efter 2 v i sverige (enligt appen)fortf inte fått nån avi eller info. Ringer dem, tfn köp 60 före +50minm, mailar dem igen, får svar att de har back log och mkt att göra men får en länk där jag kan gå in och betala importavgift, betalar direkt, dagen efter står det "on its way" status i appen. Dagen efter står det återigen stoppped som status, mailar dem igen, får inget svar, 3 reminders, får till slut svar att de fortf inge fått tullclerance status, ber mig "...vänta några veckor så ska det nog komma fram till slut ska du se"... fortf idag 24/1 stoppped ingen status och inte fått nåt paket...

Case 2 - annat case där deras sena hanteing (trots jag betalat tull och moms) ledde till att försändelse till japan skickade tillbaka, de vägrar ta nåt ansvar eller ersätta och hänvsiar till att jag måste be avsändare skicka en skriverlse till tullen och reklamera... som om en jp säljare kan skriva det och skicka till sv tullen... gett upp

Case 3 - case där jag får brev hem med bild på förstört embalage där de säger i brev att paket förstörts i deras hantering, innehållet borta. inget om ersättning etc. om jag har frågor kan jag kontakta deras kudntjänst, testar, 60 före 45 m kö. skcikat några mail om det men inte fått nåt svar. gett upp
 
Asså måste bara dela med mig om tre riktigt dåliga erfarenheter från Postnord.
Läste även i nån undersökning att mer än hälften av Sveriges befolkning senaste två åren har haft en eller flera negativa erfarnehet av postnord och att deras förtroende hos allmänheten aldrig varit så lågt...


Case 1 - Beställde ett custom klockband från HK, anlände sverige 28 dec. Händer inget på 1v, kontakter deras kundtjänst som inte kan svara på varför det dröjer och varför jag inte får nån info eller avi, skickat reminders på mail till kundtjänst, de svarar nite. Efter 2 v i sverige (enligt appen)fortf inte fått nån avi eller info. Ringer dem, tfn köp 60 före +50minm, mailar dem igen, får svar att de har back log och mkt att göra men får en länk där jag kan gå in och betala importavgift, betalar direkt, dagen efter står det "on its way" status i appen. Dagen efter står det återigen stoppped som status, mailar dem igen, får inget svar, 3 reminders, får till slut svar att de fortf inge fått tullclerance status, ber mig "...vänta några veckor så ska det nog komma fram till slut ska du se"... fortf idag 24/1 stoppped ingen status och inte fått nåt paket...

Case 2 - annat case där deras sena hanteing (trots jag betalat tull och moms) ledde till att försändelse till japan skickade tillbaka, de vägrar ta nåt ansvar eller ersätta och hänvsiar till att jag måste be avsändare skicka en skriverlse till tullen och reklamera... som om en jp säljare kan skriva det och skicka till sv tullen... gett upp

Case 3 - case där jag får brev hem med bild på förstört embalage där de säger i brev att paket förstörts i deras hantering, innehållet borta. inget om ersättning etc. om jag har frågor kan jag kontakta deras kudntjänst, testar, 60 före 45 m kö. skcikat några mail om det men inte fått nåt svar. gett upp
De bryter ner oss med utmattningstaktik....
Klart orolig för urtavlan jag skickade här om dagen..... Måtte den komma fram!!! :nailbiting:
 
  • Like
Reactions: JLC
Jag är ganska säker att någon snott klockor för nu verkar samma person sno mina armband.
Ska man behöva vänta över 3 månader för att Postnords tullavdelning på Arlanda ska hantera ens brev?
Vänta lite till är svaret jag får av Postnord.
Jag tycker det är dåligt. Nu försvann nästa paket också.
 
Tillbaka
Topp