Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Borde inte detta hjälpa PostNord att bli större?Sluta handla från kina så löser sig postnords problem. Det är dessa berg av billigt skit som får ner postnord på knä.
Förr var det inte vem som helst som kunde bli postkassörska, det skulle göras bakgrundskoll och slagningar i register för att se att man inte hade något skumt förflutet. Idag vet jag inte hur det funkar när vilken butiksanställd som helst hanterar REK och värde...Jo tack been there.
Skulle få en Rolex men fick ett par tofflor istället.
Postnord anställer kriminella människor.
Ditt påstående hade varit korrekt om dessa kinaförsändelser genererar vinst för Postnord. Men de snarare kostar pengar att hantera så i detta fall är mindre volym bättre. Alternativet är att sluta behandla Kina som ett U-land och sluta subventionera postfrakt så Postnord kan få skäligt betalt och då kan återinvestera i kvalitetshöjande åtgärder.Borde inte detta hjälpa PostNord att bli större?
Jo, säkert. Speciellt om de fick bestämma frakten själva. Nu betalas den i Kina och postnord får sen sin del därifrån. Nåt fel måste det vara om jobben ökar men inte intäkterna. Det är säkert också som i USA, att droger kommer i dessa Kinapaket och därför ökar kostnaderna för kontroller.Borde inte detta hjälpa PostNord att bli större?
Vilken tajming! Kina är inget u-land. De har andra ambitioner än att bara få västerlänningar att utarma sin egna industri.Ditt påstående hade varit korrekt om dessa kinaförsändelser genererar vinst för Postnord. Men de snarare kostar pengar att hantera så i detta fall är mindre volym bättre. Alternativet är att sluta behandla Kina som ett U-land och sluta subventionera postfrakt så Postnord kan få skäligt betalt och då kan återinvestera i kvalitetshöjande åtgärder.
Sluta handla från kina så löser sig postnords problem. Det är dessa berg av billigt skit som får ner postnord på knä.
Vet bland annat att Postnord mass-anställer folk över telefon, bara det är ju katastrofFörr var det inte vem som helst som kunde bli postkassörska, det skulle göras bakgrundskoll och slagningar i register för att se att man inte hade något skumt förflutet. Idag vet jag inte hur det funkar när vilken butiksanställd som helst hanterar REK och värde...
”Värde” går aldrig via vanliga utlämningsställen.Förr var det inte vem som helst som kunde bli postkassörska, det skulle göras bakgrundskoll och slagningar i register för att se att man inte hade något skumt förflutet. Idag vet jag inte hur det funkar när vilken butiksanställd som helst hanterar REK och värde...
Dom har u-lands avtal dockVilken tajming! Kina är inget u-land. De har andra ambitioner än att bara få västerlänningar att utarma sin egna industri.
Om värde hade jag fel, men enligt denna sida tolkar jag det som att tidigare Posten och nu PostNord anställda var tvungen att genomgå en bakgrundskontroll?”Värde” går aldrig via vanliga utlämningsställen.
Ditt påstående om anställningsförhållanden ger jag inte helmer mycket för.
Det står att det är obligatoriskt att lämna in ett uttdrag ur polisens belastningsregister när man söker jobb på postnord. Det står också att de har nolltolerans. Det innebär i klartext att man inte får jobba på postnord om man är dömd för brott som nämns i polisens belastningsregister.Om värde hade jag fel, men enligt denna sida tolkar jag det som att tidigare Posten och nu PostNord anställda var tvungen att genomgå en bakgrundskontroll?
https://www.postnord.se/om-oss/karriar/sa-soker-du-jobb-pa-postnord
Vet bland annat att Postnord mass-anställer folk över telefon, bara det är ju katastrof
Hur vet du det? Det låter som en skröna från suspekta troll vars syfte är att få medborgarna att tappa tron på samhället.Vet bland annat att Postnord mass-anställer folk över telefon, bara det är ju katastrof
I såna här fall skulle man vilja ha en ogilla knapp iställetFuck you Postnord.
![]()
Här i skulle det ligga några länkbitar till en klocka, någon postmördare tyckte tydligen att den behövde dessa bättre än jag.
Arbetsgivaren kan absolut kräva ett utdrag innan anställnig, men det är den sökande som måste beställa det och sedan ge till arbetsgivaren. Jag ber alltid personer som söker tjänst hos underåriga om utdrag ur belastningsregistret. Vill dom inte göra det å är det helt ok, men då får dom ingen anställning hos oss. Hur det ska hjälpa att ånga upp kuvertet vet jag inte, det jag vill se är ett så blankt papper som möjligt på polismyndighetens brevpapper.Förr kunde man lätt ånga upp de kuverten o plocka ut pappret med domar. Kanske ändrats nu iofs. Dessutom har jag för mig att man inte riktigt får kräva ett sånt utdrag när någon söker en tjänst, utan bara när någon fått jobbet. Helt värdelöst sätt att gallra folk på också, men det är en annan femma.
Papperskuvert är inte optimalt för att skicka varor. Jag skulle gissa på att det gått sönder snarare än att någon velat stjäla innehållet. Den typen av kuvert är tänkt till att skicka pappersark. Inget annat.Fuck you Postnord.
![]()
Här i skulle det ligga några länkbitar till en klocka, någon postmördare tyckte tydligen att den behövde dessa bättre än jag.
Åkt på denna och "vunnit" kolla om du har ursprungliga vikten på etiketten. Hur betalades den?Jahapp. Klocka från Italien som färdats i bubbelkuvert modell budget. Inte lämpat för något av värde alls.
Såklart helt tomt, men märker det inte förens ombudet legitimerat mig och lämnat ut det.
Jag förklarar att det är tomt och lämnar kvar/tillbaks det så att det ska gå till retur till avsändaren men nu står det ändå att jag hämtat ut paketet..
Huvudvärk.
Edit: Kan såklart ha varit tomt från start. Eller ha norpats redan i Italien..
Åkt på denna och "vunnit" kolla om du har ursprungliga vikten på etiketten. Hur betalades den?
Är det paypal så har du bra chans.
Italien är alltid risky business. Riktigt skitfolk. Igår fick jag t ex besked att en klocka levererats trots att den ej dykt upp. Ebay säljare hävdade bestämt att den levererats och att problemet var mitt "ciao". Efter närmre undersökning såg jag att den lämnats ut i hans stad (Milano), vilket jag uppmärksammade och sa att jag anmält till ebay, paypal och polis, kommer att ta ytterligare åtgärder om det inte funkar. Då kom han raskt på (inom 3 min) att den kommit i retur och skulle skickas igen samma dag (vilket skedde).
Låter bra. Då borde du vara safe. Låter som att världens sämsta bolag Postnord bär ansvar.Säljaren har skickat bild på kvittot från inlämning där ursprungliga vikten står med. Jag har bild på kuvertet hos ombudet innan jag lämnade tillbaks det. Enligt säljaren ska klockan legat inlindad i ytterligare bubbelplast inuti kuvertet som försvunnit någonstans på vägen. Ska gå förbi imorgon och se om jag lyckas få ut kuvertet igen och väga det på plats. Då kanske jag kan reklamera det. Nu var det inga jättesummor så i värsta fall så är det bara att bita i äpplet. Men lika irriterande ändå. Jävla tjuvar.
Det var via Ebay. Allt verkar legit i övrigt.