• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tokyo i November

Någon som har pejl på området Lidabashi? ska tydligen bo där.
mmm nääära till jack och hans road på nakano broadway:D
20191107_171049.jpg

20191107_172045.jpg
20191107_172913.jpg
20191107_173628.jpg
20191107_174409.jpg

bästa curryn i tokyo?
snart uppe i coco's nivå 10

finns där nåt bra ställe där man förlorar all kånsla i munregionen ett tag?
och gärna lite tips på bra ställen med spicy ramen!
besökt en del ställen hitentills men e sådär nöjd med vad dom kallar spicy:shifty:

om nån är sugen så har chinowatch i shibuya nya sarb017 alpinister på lager
han vill ha 50.000 yen taxfree stycket.

super trevlig liten butik vid dam shibuya 109

Är här med en vän som inte gillar klockor alls och han börjar lessna över att behöva gå in i alla klockbutiker man ser vilka är många

han blev rätt förvånad hur sunkigt nakano broadway är och allt dom säljer där!

idag började han förstå storheten i nakano broadway när jackroad visade upp en bild på en kund som var hos dom...

sen att killarna på jackroad tycker ED är attraktiv är en annan femma:hilarious:
Screenshot_20191113-191912_Facebook.jpg

• Like
Reactions: mmh
Sett att en del här är i japan.
Har vi någon som skall köpa klockor på plats?

Är själv ute efter en specifik klocka som bara säljs i japan.
Någon som kanske är i närheten och kan köpa klockan åt snälla mig :angel:

hade en del yuan kvar från vår lilla kina visit och skulle växla över det till yen
märkte att man fick rätt kass kurs hos dom större bankerna.
det är dessutom svårt att hitta ställen som växlar eftersom dom måste ha tillstånd från staten för att göra sånt.

hittade ett ställe i ginza nere vid donki ungefär som hade riktigt bra kurs.

15736939862883940376324894229373.jpg

Ändå en upplevelse att gå in i en butik där de verkligen bara säljer krims-krams skräp :-D
ska finnas en giga-daiso i funebashi ut mot chiba hållet med typ 6 våningar

jag har varit i tokyo nu två gånger
är just nu på haneda påväg hem
har bott båda gångerna mellan ginza och akihabara
gillar läget där att kunna promenera till akihabara på kvällarna som lite egentid och kolla lite elektronik på yodabashi å bic:cigar:

Hej!
Slutar aldrig förvånas över all kunskap på detta forum. Jag ska till Tokyo i mitten av augusti med min kompis. Några tips på bästa område att bo i? Gärna nära god mat och dryck och barer, inga andra preferenser :)

Hej!
Slutar aldrig förvånas över all kunskap på detta forum. Jag ska till Tokyo i mitten av augusti med min kompis. Några tips på bästa område att bo i? Gärna nära god mat och dryck och barer, inga andra preferenser :)
Shibuya låter då bra för er.
Kommer vara skön värme i augusti. :D

Hej!
allt beror ju på budget!
jag har varot där två gånger nu och har bott mellan ginza och akihabara båda gångerna.
gillar hade liksom ca 20 min promenad till elektronikbutikerna i akiba och sen typ 30 min till tokyo station.
det är lätt att ta sig runt vart än man bor!
dock är det inte alltid lätt att hitta hotell som har tvåbäddsrum...
dubbelsängarna är oftast inte så breda och åker man med en polare vill man ju inte ligga å kramas varje natt:hilarious:

fast vill du ha barer så är ju shibuya bra!
matmässigt så lär du hitta bra mat överallt!
japaner är ju ett folk som äter ute varje dag å vad jag förstått de som så gör vissa aldrig ens mat hemma.

googla och youtuba efter tips på matställen så lär du hitta massor av bra ställen beroende på vart ni är den dagen.

var där i 15 dagar i november och enligt stegräknarn på mobilen så gick vi över 32 mil totalt:D

glöm ej att fixa ett tågkort på flygplatsen å fyll på det för med det kan ni även handla dricka å mat med på tex seven/11(och dom andra liknande kedjorna) och tillåmed handla elektronik!
otroligt smidigt när få ställen tar våra kort.
bara säga typ att man har pasmo(ett av dom olika korten) och blippa kortet i butiken.

Senast ändrad:
Hej!
och du...
  1. Ta FAN med gott om cash
  2. om kompisen ej gillar klockor så släpper du av honom i kabukichô och åker ensam till nakanobroadway.
  3. Tänk fan inte först utan handla först och tänk på flyget påväg hem!
  4. standard seikos handlar du på bic camera där du dessutom.rätt lätt kan hitta bra rabattkuponger på nästan 10% utöver taxfreepriset.

boka in ett besök på quark's vintage rolexmuseum!!!
man får vara högst 2 personer per omgång /1000 yen per skalle
riktigt sjukt ställe!!!
enda vintage rolex museumet i världen

och du...
  1. Ta FAN med gott om cash
  2. om kompisen ej gillar klockor så släpper du av honom i kabukichô och åker ensam till nakanobroadway.
  3. Tänk fan inte först utan handla först och tänk på flyget påväg hem!
  4. standard seikos handlar du på bic camera där du dessutom.rätt lätt kan hitta bra rabattkuponger på nästan 10% utöver taxfreepriset.

boka in ett besök på quark's vintage rolexmuseum!!!
man får vara högst 2 personer per omgång /1000 yen per skalle
riktigt sjukt ställe!!!
enda vintage rolex museumet i världen
Finns det inte bankomater i tokyo? ;)

Vandrade runt på Nakano Broadway idag. Hade ju varit drömmen om yenen var som första gången man var i Tokyo (100 yen = 7kr). Fanns väl ändå några klockor med ok pris.

En datejust med vitguld bezel för 79K var väl helt ok. Lägg till 9000kr så kunde man få en oanvänd

DSC_3111.JPG

Patek som sålts av Rob

DSC_3110.JPG

Ingen brist på Batman här...

DSC_3112.JPG

Och så klockan jag själv nog kommer köpa....

DSC_3113.JPG

Var inne i en butik (vars namn jag glömt). Ena sidan har en vägg som skiljer de två utrymmena åt och där har de endast Patek, AP och Vacheron (tror det var dem 3), satt en grupp kineser somhhöll på att genomföra ett köp av en helt blinged out AP .

Resten av märkena fanns på andra sidan. Där satt en kille med två Daytona och en Hulk på bordet, sedelräknaren gick varm och flertalet stora buntar packade med 10.000¥ sedlar låg på bordet. Var ju något av en upplevelse att se, försökte kolla lite diskret

Var inne i en butik (vars namn jag glömt). Ena sidan har en vägg som skiljer de två utrymmena åt och där har de endast Patek, AP och Vacheron (tror det var dem 3), satt en grupp kineser somhhöll på att genomföra ett köp av en helt blinged out AP
Låter som Kame Kichi, de har en speciell avdelning för de riktigt exklusiva klockorna. Och mängder med kineser som spenderar mycket där :)

Hej!
Ärligt talat vet jag inte om jag hade åkt till Tokyo i augusti ens under vapenhot...
Det är äckligt varmt och fuktigt, upp mot 35-40 grader är inte ovanligt. Med urban heating på det blir det plågsamt. Åren jag bodde där försökte jag alltid åka till Sverige så mycket av augusti som möjligt. Obon är ju då och gav iaf en vecka ledigt.
Med det sagt, bra ställe att bo på med restauranger, barer etc finns överallt. Egentligen passar områden runt valfri större station på Yamanote line bra. Tex Shibuya, Shinjuku, Ikebukuro, Shinagawa, Ueno, etc. Viktigaste i augusti är nästan hur kort promenad det är till tåget/tunnelbanan :)

Tillbaka
Topp