Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fördelen med det är att du borde få enklare att få tillbaka pengarna - de har ju själva sagt att det inte är din!Inte hänt jättemycket idag förutom att säljaren polisanmält händelsen i Italien.
Säljaren vill inte lämna ut serienummer på klockan då man anser att den inte är min då jag aldrig fått den. Vad anser ni om detta?
Serienumret är dock anmält till den Italienska polisen.
Fördelen med det är att du borde få enklare att få tillbaka pengarna - de har ju själva sagt att det inte är din!
Jag kan dra en sån tolkning med utifrån den logiken. Undrar vad de tycker om det. Är det smart att återkoppla med dem med detta?
Hm, nja. Kanske mot C24 i så fall? Om det kan få dem att återbetala dig så att du kan släppa det. Men misstänker att du behöver vara kvar i loopen ett tag ändå för att fullfölja din förlustanmälan och så. Men bäst att avvakta nu tror jag.Jag kan dra en sån tolkning med utifrån den logiken. Undrar vad de tycker om det. Är det smart att återkoppla med dem med detta?
Instämmer med ovan. Förstår frustrationen och viljan att få detta löst. Men skulle nu ”sitta still i båten” ett par dagar och endast om nödvändigt be om uppdateringar.Hm, nja. Kanske mot C24 i så fall? Om det kan få dem att återbetala dig så att du kan släppa det. Men misstänker att du behöver vara kvar i loopen ett tag ändå för att fullfölja din förlustanmälan och så. Men bäst att avvakta nu tror jag.
Skönt att det till slut löste sig! Är det c24 eller säljaren som krediterade dig pengarna? Ingår det försäkring i att köpa genom c24 eller man är utlämnad till att ha valt ett fraktsätt med försäkring?Update och lärdomar.
Idag den 22 september landade pengarna åter på mitt konto. Sååå skönt att ha det här ur världen!
Recap:
Den 16 juli beställde jag min första (som det var tänkt) Rolex. Det var en årsklocka med alla de specs som jag var ute efter. Vintage, svart, under radarn-modell etc.
Efter att ha varit ute i ett Corona-drabbat Europa så kom till slut ett tomt paket fram till mig den 28 juli. Någon hade skurit ett fint hål i paketet och kunnat pilla ut innehållet. Tilläggas bör att detta var ett av de sämst paketerade paketen jag någonsin fått. Man kunde alltså genom att skära ett litet hål pilla ut dokumentation och öppna klocklådan som låg helt löst och skvalpade där inne.
Anmälde detta till Chrono24 som direkt tillsatte en medlare som beskrev hur saker och ting skulle gå till väga. Så långt inga problem och jag hade fortfarande god kontakt med säljaren. Samtidigt anmälde jag detta till polisen och Postnord. Polisen la ner ärenden omgående och Postnord hänvisade till att det är sändaren som ska göra anmälan när nånting försvinner.
Efter ungefär ett mejl i veckan i ett par veckor blev det helt tyst. Säljaren hade utan att säga nånting stängt butiken för semester.
Några veckors tystnad senare och vid det här laget väl uppbyggd frustration började blev det rutin att jag varje måndag hörde av mig till medlaren för att få reda på mer information. Jag kände mig helt utlämnad. Allt var upp till säljaren att bevisa att klockan var borta och att det inte var mitt fel att den försvunnit på vägen!
Medlaren fick inte heller svar från säljaren och skulle gå direkt på säljarens chef för att försökta skynda på det hela.
Mitt förtroende för säljaren vid det här laget var inte högt och eftersom jag inte fick svar från säljaren från medlaren började jag höra av mig till säljaren direkt igen.
Den 9 september fick jag äntligen svar från säljaren att de skulle påbörja returen och att posten kunnat påvisa att paketet försvunnit på vägen. Antagligen hade medlarens hot om att gå till chefen gett resultat. Då detta meddelande inte gick via medlaren fick denne lov att jaga rätt på säljaren vilket gjorde att ytterligare en vecka gick.
I onsdags förra veckan fick jag automatiska meddelanden från Chrono24 att de påbörjat en retur och idag tisdag kom alltså pengarna in på kontot.
"Allt" gott till slut. Ingen klocka, men jäkligt skönt att ha det här ur världen.
Lärdomar om detta händer er
Att få detta utrett tar tid. Mycket tid och det gäller att ligga på för att få svar när ansvaret förflyttas från dig som köpare till säljaren som antagligen inte har detta högst upp på sin prioriteringslista.
Tack för alla hejarop och tips på vägen. Skönt att ha KS i ryggen när nåt sånt här händer. You guys rock!
Skönt att det till slut löste sig! Är det c24 eller säljaren som krediterade dig pengarna? Ingår det försäkring i att köpa genom c24 eller man är utlämnad till att ha valt ett fraktsätt med försäkring?
Skönt att det löste sig! Hade själv mått mycket dåligt, speciellt när man är så utlämnad till mailkontakt och en säljare som förmodligen inte vill svara heller. Hoppas det inte avskräckt från klockor. Jag har själv köpt från C24 med gott resultat, och från otaliga andra webbutiker från hela världen. Men det är klart, orolig är man alltid. Det går ändå inte att skydda sig mot allt. Att ha bra kundvård och eftermarknad är A och O som företagare och det verkar som att C24 ändå tagit sitt ansvar.Update och lärdomar.
Idag den 22 september landade pengarna åter på mitt konto. Sååå skönt att ha det här ur världen!
Recap:
Den 16 juli beställde jag min första (som det var tänkt) Rolex. Det var en årsklocka med alla de specs som jag var ute efter. Vintage, svart, under radarn-modell etc.
Efter att ha varit ute i ett Corona-drabbat Europa så kom till slut ett tomt paket fram till mig den 28 juli. Någon hade skurit ett fint hål i paketet och kunnat pilla ut innehållet. Tilläggas bör att detta var ett av de sämst paketerade paketen jag någonsin fått. Man kunde alltså genom att skära ett litet hål pilla ut dokumentation och öppna klocklådan som låg helt löst och skvalpade där inne.
Anmälde detta till Chrono24 som direkt tillsatte en medlare som beskrev hur saker och ting skulle gå till väga. Så långt inga problem och jag hade fortfarande god kontakt med säljaren. Samtidigt anmälde jag detta till polisen och Postnord. Polisen la ner ärenden omgående och Postnord hänvisade till att det är sändaren som ska göra anmälan när nånting försvinner.
Efter ungefär ett mejl i veckan i ett par veckor blev det helt tyst. Säljaren hade utan att säga nånting stängt butiken för semester.
Några veckors tystnad senare och vid det här laget väl uppbyggd frustration började blev det rutin att jag varje måndag hörde av mig till medlaren för att få reda på mer information. Jag kände mig helt utlämnad. Allt var upp till säljaren att bevisa att klockan var borta och att det inte var mitt fel att den försvunnit på vägen!
Medlaren fick inte heller svar från säljaren och skulle gå direkt på säljarens chef för att försökta skynda på det hela.
Mitt förtroende för säljaren vid det här laget var inte högt och eftersom jag inte fick svar från säljaren från medlaren började jag höra av mig till säljaren direkt igen.
Den 9 september fick jag äntligen svar från säljaren att de skulle påbörja returen och att posten kunnat påvisa att paketet försvunnit på vägen. Antagligen hade medlarens hot om att gå till chefen gett resultat. Då detta meddelande inte gick via medlaren fick denne lov att jaga rätt på säljaren vilket gjorde att ytterligare en vecka gick.
I onsdags förra veckan fick jag automatiska meddelanden från Chrono24 att de påbörjat en retur och idag tisdag kom alltså pengarna in på kontot.
"Allt" gott till slut. Ingen klocka, men jäkligt skönt att ha det här ur världen.
Lärdomar om detta händer er
Att få detta utrett tar tid. Mycket tid och det gäller att ligga på för att få svar när ansvaret förflyttas från dig som köpare till säljaren som antagligen inte har detta högst upp på sin prioriteringslista.
Tack för alla hejarop och tips på vägen. Skönt att ha KS i ryggen när nåt sånt här händer. You guys rock!
Har du läst tråden? Scrolla upp om inte.Hoppas det löser sig! Mardrömsscenario..
Update och lärdomar.
Idag den 22 september landade pengarna åter på mitt konto. Sååå skönt att ha det här ur världen!
Recap:
Den 16 juli beställde jag min första (som det var tänkt) Rolex. Det var en årsklocka med alla de specs som jag var ute efter. Vintage, svart, under radarn-modell etc.
Efter att ha varit ute i ett Corona-drabbat Europa så kom till slut ett tomt paket fram till mig den 28 juli. Någon hade skurit ett fint hål i paketet och kunnat pilla ut innehållet. Tilläggas bör att detta var ett av de sämst paketerade paketen jag någonsin fått. Man kunde alltså genom att skära ett litet hål pilla ut dokumentation och öppna klocklådan som låg helt löst och skvalpade där inne.
Anmälde detta till Chrono24 som direkt tillsatte en medlare som beskrev hur saker och ting skulle gå till väga. Så långt inga problem och jag hade fortfarande god kontakt med säljaren. Samtidigt anmälde jag detta till polisen och Postnord. Polisen la ner ärenden omgående och Postnord hänvisade till att det är sändaren som ska göra anmälan när nånting försvinner.
Efter ungefär ett mejl i veckan i ett par veckor blev det helt tyst. Säljaren hade utan att säga nånting stängt butiken för semester.
Några veckors tystnad senare och vid det här laget väl uppbyggd frustration började blev det rutin att jag varje måndag hörde av mig till medlaren för att få reda på mer information. Jag kände mig helt utlämnad. Allt var upp till säljaren att bevisa att klockan var borta och att det inte var mitt fel att den försvunnit på vägen!
Medlaren fick inte heller svar från säljaren och skulle gå direkt på säljarens chef för att försökta skynda på det hela.
Mitt förtroende för säljaren vid det här laget var inte högt och eftersom jag inte fick svar från säljaren från medlaren började jag höra av mig till säljaren direkt igen.
Den 9 september fick jag äntligen svar från säljaren att de skulle påbörja returen och att posten kunnat påvisa att paketet försvunnit på vägen. Antagligen hade medlarens hot om att gå till chefen gett resultat. Då detta meddelande inte gick via medlaren fick denne lov att jaga rätt på säljaren vilket gjorde att ytterligare en vecka gick.
I onsdags förra veckan fick jag automatiska meddelanden från Chrono24 att de påbörjat en retur och idag tisdag kom alltså pengarna in på kontot.
"Allt" gott till slut. Ingen klocka, men jäkligt skönt att ha det här ur världen.
Lärdomar om detta händer er
Att få detta utrett tar tid. Mycket tid och det gäller att ligga på för att få svar när ansvaret förflyttas från dig som köpare till säljaren som antagligen inte har detta högst upp på sin prioriteringslista.
Tack för alla hejarop och tips på vägen. Skönt att ha KS i ryggen när nåt sånt här händer. You guys rock!
Skönt att det löste sig! Hade själv mått mycket dåligt, speciellt när man är så utlämnad till mailkontakt och en säljare som förmodligen inte vill svara heller. Hoppas det inte avskräckt från klockor. Jag har själv köpt från C24 med gott resultat, och från otaliga andra webbutiker från hela världen. Men det är klart, orolig är man alltid. Det går ändå inte att skydda sig mot allt. Att ha bra kundvård och eftermarknad är A och O som företagare och det verkar som att C24 ändå tagit sitt ansvar.
Extra trist med en svårhitta klocka som du letat efter länge. Hoppas du hittar den snart igen!
När jag köpte en Omega från C24 av en brittisk godkänd handlare med många TC så skickades klockan från en AD i Italien ändå.Tack för omtanken. Jag köpte faktiskt en klocka från Storbritannien på C24 för några veckor sen. Det blir en årsklocka till pappa min istället.
Har egentligen inget emot C24 men får en lite negativ känsla av att handla från Italien... vet att det är sjukt generaliserande och summa summarum så kommer jag göra mitt jobb nästa gång och verkligen bara köpa av säljare som har toppbetyg utan negativa kommentarer.
Har du läst tråden? Scrolla upp om inte.
OMG! Man är aldrig helt safe alltså?!När jag köpte en Omega från C24 av en brittisk godkänd handlare med många TC så skickades klockan från en AD i Italien ändå.
Done.En tydlig varning i Chrono24 tråden är nog på sin plats för säljaren. Inte för att de gjort det formella felet men det är ju tydligt att de inte var särskilt välvilligt inställda till att hjälpa till att reda ut det.
Update och lärdomar.
Idag den 22 september landade pengarna åter på mitt konto. Sååå skönt att ha det här ur världen!
Recap:
Den 16 juli beställde jag min första (som det var tänkt) Rolex. Det var en årsklocka med alla de specs som jag var ute efter. Vintage, svart, under radarn-modell etc.
Efter att ha varit ute i ett Corona-drabbat Europa så kom till slut ett tomt paket fram till mig den 28 juli. Någon hade skurit ett fint hål i paketet och kunnat pilla ut innehållet. Tilläggas bör att detta var ett av de sämst paketerade paketen jag någonsin fått. Man kunde alltså genom att skära ett litet hål pilla ut dokumentation och öppna klocklådan som låg helt löst och skvalpade där inne.
Anmälde detta till Chrono24 som direkt tillsatte en medlare som beskrev hur saker och ting skulle gå till väga. Så långt inga problem och jag hade fortfarande god kontakt med säljaren. Samtidigt anmälde jag detta till polisen och Postnord. Polisen la ner ärenden omgående och Postnord hänvisade till att det är sändaren som ska göra anmälan när nånting försvinner.
Efter ungefär ett mejl i veckan i ett par veckor blev det helt tyst. Säljaren hade utan att säga nånting stängt butiken för semester.
Några veckors tystnad senare och vid det här laget väl uppbyggd frustration började blev det rutin att jag varje måndag hörde av mig till medlaren för att få reda på mer information. Jag kände mig helt utlämnad. Allt var upp till säljaren att bevisa att klockan var borta och att det inte var mitt fel att den försvunnit på vägen!
Medlaren fick inte heller svar från säljaren och skulle gå direkt på säljarens chef för att försökta skynda på det hela.
Mitt förtroende för säljaren vid det här laget var inte högt och eftersom jag inte fick svar från säljaren från medlaren började jag höra av mig till säljaren direkt igen.
Den 9 september fick jag äntligen svar från säljaren att de skulle påbörja returen och att posten kunnat påvisa att paketet försvunnit på vägen. Antagligen hade medlarens hot om att gå till chefen gett resultat. Då detta meddelande inte gick via medlaren fick denne lov att jaga rätt på säljaren vilket gjorde att ytterligare en vecka gick.
I onsdags förra veckan fick jag automatiska meddelanden från Chrono24 att de påbörjat en retur och idag tisdag kom alltså pengarna in på kontot.
"Allt" gott till slut. Ingen klocka, men jäkligt skönt att ha det här ur världen.
Lärdomar om detta händer er
Att få detta utrett tar tid. Mycket tid och det gäller att ligga på för att få svar när ansvaret förflyttas från dig som köpare till säljaren som antagligen inte har detta högst upp på sin prioriteringslista.
Tack för alla hejarop och tips på vägen. Skönt att ha KS i ryggen när nåt sånt här händer. You guys rock!
Köper ofta från KS. Bästa plattformen för köp av klockverk!Grattis! skönt att höra att allt gick bra. Tur i oturen, försökt köpa från KS istället, mindre huvudvärk och god fika om man bor nära varandra
Yes. Nu är det lämnat. Man kan definitivt önska bättre kommunikation under ärendets gång.Skönt att det löste sig till slut @MasterChief! Kommer du även lämna konstruktiv feedback på hans C24-sida? Tycker själv att det är svårt att hitta säljare med dåligt betyg där så all hjälp till communityt är älskvärt
Vad skönt att det löste sig till slut även om det verkar ha tagit ganska lång tid. Det var ett tag sedan den här tråden var på tapeten så jag kanske minns fel men så vitt jag minns framkom det aldrig hur det bevisades att paketet var tomt och nu verkar till och med säljaren ha fått det bekräftat av posten så jag antar att det handlade om viktregistreringar längs vägen eller liknande?Update och lärdomar.
Idag den 22 september landade pengarna åter på mitt konto. Sååå skönt att ha det här ur världen!
Recap:
Den 16 juli beställde jag min första (som det var tänkt) Rolex. Det var en årsklocka med alla de specs som jag var ute efter. Vintage, svart, under radarn-modell etc.
Efter att ha varit ute i ett Corona-drabbat Europa så kom till slut ett tomt paket fram till mig den 28 juli. Någon hade skurit ett fint hål i paketet och kunnat pilla ut innehållet. Tilläggas bör att detta var ett av de sämst paketerade paketen jag någonsin fått. Man kunde alltså genom att skära ett litet hål pilla ut dokumentation och öppna klocklådan som låg helt löst och skvalpade där inne.
Anmälde detta till Chrono24 som direkt tillsatte en medlare som beskrev hur saker och ting skulle gå till väga. Så långt inga problem och jag hade fortfarande god kontakt med säljaren. Samtidigt anmälde jag detta till polisen och Postnord. Polisen la ner ärenden omgående och Postnord hänvisade till att det är sändaren som ska göra anmälan när nånting försvinner.
Efter ungefär ett mejl i veckan i ett par veckor blev det helt tyst. Säljaren hade utan att säga nånting stängt butiken för semester.
Några veckors tystnad senare och vid det här laget väl uppbyggd frustration började blev det rutin att jag varje måndag hörde av mig till medlaren för att få reda på mer information. Jag kände mig helt utlämnad. Allt var upp till säljaren att bevisa att klockan var borta och att det inte var mitt fel att den försvunnit på vägen!
Medlaren fick inte heller svar från säljaren och skulle gå direkt på säljarens chef för att försökta skynda på det hela.
Mitt förtroende för säljaren vid det här laget var inte högt och eftersom jag inte fick svar från säljaren från medlaren började jag höra av mig till säljaren direkt igen.
Den 9 september fick jag äntligen svar från säljaren att de skulle påbörja returen och att posten kunnat påvisa att paketet försvunnit på vägen. Antagligen hade medlarens hot om att gå till chefen gett resultat. Då detta meddelande inte gick via medlaren fick denne lov att jaga rätt på säljaren vilket gjorde att ytterligare en vecka gick.
I onsdags förra veckan fick jag automatiska meddelanden från Chrono24 att de påbörjat en retur och idag tisdag kom alltså pengarna in på kontot.
"Allt" gott till slut. Ingen klocka, men jäkligt skönt att ha det här ur världen.
Lärdomar om detta händer er
Att få detta utrett tar tid. Mycket tid och det gäller att ligga på för att få svar när ansvaret förflyttas från dig som köpare till säljaren som antagligen inte har detta högst upp på sin prioriteringslista.
Tack för alla hejarop och tips på vägen. Skönt att ha KS i ryggen när nåt sånt här händer. You guys rock!