• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tomt paket från Chrono24-köp! Vad göra??

MasterChief

Rolex
2-Faktor
Vad skönt att det löste sig till slut även om det verkar ha tagit ganska lång tid. :) Det var ett tag sedan den här tråden var på tapeten så jag kanske minns fel men så vitt jag minns framkom det aldrig hur det bevisades att paketet var tomt och nu verkar till och med säljaren ha fått det bekräftat av posten så jag antar att det handlade om viktregistreringar längs vägen eller liknande?
Men precis. Man har inte sagt det rakt ut, men posten kunde bekräfta att den försvunnit under resan Italien-Sverige så det är den enda rimliga.
 
  • Like
Reactions: HSK

Rivalen

Rolex
Gott att det löste sig. Imponerad av både Chrono24 och inblandade fraktbolags hantering och slutsats. Viktnoteringarna var ny kunskap för mig. Vid mottagande av paket rekommenderar jag att man anmärker på ev skador på emballaget när man kvitterar. Om skada finns är det bra om man kan få öppna i fraktbolagets närvaro, antingen chauffören eller vid avhämtning hos fraktbolaget. Att filma en paketöppning i en sekvens är ju inget otvetydigt bevis, men borde stärka din ställning gentemot fraktbolaget. Det är ganska lätt att vara lite extra försiktig.
 

Racerfox

Omega
Efter att övervägt ett köpte ifrån chrono24 är jag nu tudelad, otroligt skönt att det löst sig för trådskaparen:)
 

Fantomen

Omega
Man ska vägra skriva på innan man öppnat och sett vad som är i. Har gjort det själv på posten en gång. Jag sa att jag vägrar skriva på och bli fakturerad för en tegelsten. De lät mig öppna vid kassan. Innehållet stämde. Jag skrev på. Alla nöjda.
 
Topp