• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tonneau – tråd för dig att visa upp din tunnformade klocka

Appropå Tonneau och Franck Muller - det auktioneras en rätt häftig sak på Bukowskis I nästa vecka :greedy:;

https://www.bukowskismarket.com/sv/...rket-auktion-2015-08-17&utm_campaign=barnebys

9330261_fullscreen.jpg
9330260_fullscreen.jpg
9330262_fullscreen.jpg
9330265_fullscreen.jpg
9330259_fullscreen.jpg

När "Open Heart" är en tourbillon så går det väl för sig? Passar denna dig annars? :greedy::greedy::greedy:
<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/HLuJIBDwMDc" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Joo, det är ju fantastiskt i sig, men jag klarar det bara inte. :( Det har blivit något lås på mig, bombsäker på att det är en skada/trauma uppkommen av Singhalinnebreitlings.
Kanske dags för ett besök hos psykologen.

Edit: Och ja, den passade mig mycket bättre. Några SMS-lån sen är den klarrrr!
Ser ni någon på lyxfällan utan möbler, med en skinande klocka och Carpe Diem skrivet på väggen så vet ni vem.

Dubey & Schaldenbrand har några fina. Dessutom är de bra på att piffa till urverken, men tyvärr sitter lite 7750 och liknande i vissa.

Fast det var ju det där med kommentaren "fungerar ej" förstås. Hur lätt fixar urmakaren en tourbillon?
Den lilla detaljen hade jag missat! Nu var jag väl i all ärlighes namn inte en skarp spekulant (jag har ju redan min GP Tonneau!), men ändå... :D
Men fasiken, har man ropat hem den ett par hundra lax billigare än marknadspris kan man allt skicka den till FM i Schweiz för fix och service!

Ändå ägde du den inte i många dagar? För liten?

Nej, nej! Jag har den kvar! Jag har lagt ut den lite försiktigt på köp/sälj för att kolla intresset för den. Egentligen inte för att den är för liten (gillar små klockor) utan för att jag plötsligt fick ett infall att jaga en vintage Reverso. Den sitter på handleden varannan dag och jag uppskattar den verkligen!

Nej, nej! Jag har den kvar! Jag har lagt ut den lite försiktigt på köp/sälj för att kolla intresset för den. Egentligen inte för att den är för liten (gillar små klockor) utan för att jag plötsligt fick ett infall att jaga en vintage Reverso. Den sitter på handleden varannan dag och jag uppskattar den verkligen!
Skönt att höra! Försökte jaga lite gamla reversos själv men när jag väl hade bestämt mig för att knipa en dök det inte upp en enda fin på evigheter.

Tillbaka
Topp