Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad gick den för, minns du det? Inte helt olik min tavla. Denna dock äldre (1931-1933?) i och med Tavannes verk utan subsekund och tavla utan tillverkarnamn.Jag förstått att de är svåra att finna. Jag jagade denna men var inte tillräckligt bestämd:
![]()
Häftig. Men jag tycker ändå att Vagabond 1 är mer "bärbar"
Kanske renare i sitt uttryck. Men vad är klockan? På den ovan är hon i alla fall 3/15:32:14. På denna?Häftig. Men jag tycker ändå att Vagabond 1 är mer "bärbar"
![]()
Äh, vill jag veta tiden halar jag upp mobilenKanske renare i sitt uttryck. Men vad är klockan? På den ovan är hon i alla fall 3/15:32:14. På denna?![]()
Otroligt häftig sak det där, bravo! Förmodligen lite för stor för min smak men så häftig!Skjuter in en bild på en av mina tonneauer![]()
![]()
Och en till...
Inte så stor som en del helt galet stora FM - cirka 35mm bred utan krona/knappar och 42mm lång utan bandhornen...Otroligt häftig sak det där, bravo! Förmodligen lite för stor för min smak men så häftig!
Underbar, helt underbar. FPJ's känsla för formspråk är i en klass för sig
10:10 såklart som på alla bilder? eller du var ironisk...Kanske renare i sitt uttryck. Men vad är klockan? På den ovan är hon i alla fall 3/15:32:14. På denna?![]()
Självklart är klockan det! Nej tyvärr, var jag inte ironisk. Jag förstod inte att skivan med timmarna snurrade med minutvisaren. Koolt!10:10 såklart som på alla bilder? eller du var ironisk...![]()
Vacker!!Här kommer en uppdatering av tråden, Perrelet![]()
Tack! Jag är jättenöjd med den!Vacker!!
Är det den som har dubbla rotorer?Här kommer en uppdatering av tråden, Perrelet![]()
Visst är det den med dubbla rotorer. Jag såg att fotot var väldigt suddigt nu när jag sitter vid en dator, men i denna tråd var det bättre....men jag tar väl ett foto till på baksidan här.Är det den som har dubbla rotorer?
Häftigt. Kul klocka, grattis.![]()
Visst är det den med dubbla rotorer. Jag såg att fotot var väldigt suddigt nu när jag sitter vid en dator, men i denna tråd var det bättre....men jag tar väl ett foto till på baksidan här.
MYCKET bra!”Posta i Tonneu-tråden” fick jag höra!
Klart jag gör
Många som skriver skön historik om sina ur, jag borde göra samma, men det får bli en annan gång. Det finns mycket spännande om Breguet - eller ”The innovator”.
![]()
Breguet Heritage 3670
Wow..”Posta i Tonneu-tråden” fick jag höra!
Klart jag gör
Många som skriver skön historik om sina ur, jag borde göra samma, men det får bli en annan gång. Det finns mycket spännande om Breguet - eller ”The innovator”.
![]()
Breguet Heritage 3670
Lade nyligen upp den i märkestråden, en av de tuffaste klockorna på marknaden.
Fin, men den ser stor ut? Har du Classique Reverson på din Avatar också? Måste vara stor skillnad på känslan dem emellan?Min Longines Evidenza inköpt mars 2019.![]()