• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråd där vi eftersöker delar till vintageur

macallan

Cartier
Hej, jag har den här. Certina märkt stål 5,3mm x 2.8mm.
Gänga 0,88 mätt med mikrometer.
8245F4A9-E4D9-4DF4-84D6-789546B4547E.jpeg
Har du kvar denna kronan? Jag köpte ett vrak på BCF-auktionen och nu saknas endast krona. Tror denna skulle kunna passa perfekt.
 

rogart-63

Patek
´Nån som sitter på ett AM insert till en 6105-8000 eller liknade. Jag har mät lite och ett sånt ska funka till en klocka som saknar insert. Det ska vara 31.5 x 37 mm . Allt av intresse då klockan saknar helt insert.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
´Nån som sitter på ett AM insert till en 6105-8000 eller liknade. Jag har mät lite och ett sånt ska funka till en klocka som saknar insert. Det ska vara 31.5 x 37 mm . Allt av intresse då klockan saknar helt insert.
Är det inte samma storlek som till 6309? Har tyvärr inget sådant, men borde vara lättare att hitta?
 

PetriS

Panerai
Hej, jag håller på med ett litet helgpyssel. En Certina waterking med 25-661 inuti.
Jag saknar ankaret till den och även 1 skruv till kronhjulet. Nån som sitter på ett skrot/reservdsverk? 215B3A03-E7E8-4F46-8D8A-6671A8DB842F.jpeg
 

MrAndersson

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Jag har ett par 20mm BOR ändlänkar som jag gärna skulle byta mot 19mm. Nån som har och vill byta?
Tack på förhand!
 
Topp