dagnydigger
Basic
Bandhornsavstånd?Någon som har ändlänkar till BoR med 3 rader?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bandhornsavstånd?Någon som har ändlänkar till BoR med 3 rader?
18mm!Bandhornsavstånd?
Har du kvar denna kronan? Jag köpte ett vrak på BCF-auktionen och nu saknas endast krona. Tror denna skulle kunna passa perfekt.Hej, jag har den här. Certina märkt stål 5,3mm x 2.8mm.
Gänga 0,88 mätt med mikrometer.
Har du kvar denna kronan? Jag köpte ett vrak på BCF-auktionen och nu saknas endast krona. Tror denna skulle kunna passa perfekt.
Är det inte samma storlek som till 6309? Har tyvärr inget sådant, men borde vara lättare att hitta?´Nån som sitter på ett AM insert till en 6105-8000 eller liknade. Jag har mät lite och ett sånt ska funka till en klocka som saknar insert. Det ska vara 31.5 x 37 mm . Allt av intresse då klockan saknar helt insert.
Tror den är lite större. Har en bezel och ett AM till 6309. Men det är lite större.Är det inte samma storlek som till 6309? Har tyvärr inget sådant, men borde vara lättare att hitta?
ah synd, men borde gå att hitta AM insert till 6105. Om det ändå inte ska sitta på en Seiko så är det ju fine.Tror den är lite större. Har en bezel och ett AM till 6309. Men det är lite större.
Kan det möjligen vara dessa?Skulle tro att jag har delarna du behöver. Dock lite osäker på vilken skruv du menar.
Ja precis, en av dom två som håller kronhjulet.Kan det möjligen vara dessa?
Har några Certina verk på ingång om inte PetriS har . Annars tror jag att jag har ett 25-66 verk. Bör vara samma.Kan det möjligen vara dessa?
Annars kan jag kanske köpa ett av dina 31 mm glas. Ska kolla vad jag har. Behöver ett glas till en DS . Vet inte om det är 31 eller 31,1.Någon som har ett ATCT312 glas liggande, och kan tänka sig att låna ut det, sälja det eller byta det mot 2 st ATCT310
Har för mig att 310 ska passa nån DS modell iallafall. Jag behöver till en DS-2. Du får gärna köpa om det är det som du behöver.Annars kan jag kanske köpa ett av dina 31 mm glas. Ska kolla vad jag har. Behöver ett glas till en DS . Vet inte om det är 31 eller 31,1.
Denna är under kontroll. PetriS fick tag på delarna han behövde.Har några Certina verk på ingång om inte PetriS har . Annars tror jag att jag har ett 25-66 verk. Bör vara samma.
Verkar finnas i Danmark om du inte får napp här.Någon som sitter på ett fungerande ETA 255.461 Kvartsurverk passande en Omega 200 "Pre-bond 396.1062 ?
Alternativt vet var jag kan få tag på ett i europa. /F
Annars kan jag kanske köpa ett av dina 31 mm glas. Ska kolla vad jag har. Behöver ett glas till en DS . Vet inte om det är 31 eller 31,1.
Det löste sig . Hitta ett 31,6 glas som satt på en annan klocka. Tog det så länge .Har du hittat ett glas till din DS? Annars kan nog jag hjälpa till.
Vart få tag på balansaxel till Heuer tidtagarur ???? Troligtvis 50-tal då det saknas incabloc säkring.
Det är just det..... har ingen aning om vad det är för caliber men kan nu iaf kolla på cal 7700. Återkommer.Er det cal 7700? Jeg har eventuelt en komplett balanse hvis du ikke finner løs aksel.
Tror det är ett annat verk tyvärr . Har för mig det brukar stå Turler på tavlan. Fast med tyskt U . Som jag inte hittar på tangentbordetDet är just det..... har ingen aning om vad det är för caliber men kan nu iaf kolla på cal 7700. Återkommer.