• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråd där vi eftersöker delar till vintageur

Auto Ola

Panerai
2-Faktor
Jag tog fram ett projekt från lådan och kolla vad som fattades den! En gammal Timex, och balansen har krökt axel möjligt att även bakre bryggan har en knäck!
Är Timex modell 24, någon som har dessa delar?
Skulle vara fint!
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Jag tog fram ett projekt från lådan och kolla vad som fattades den! En gammal Timex, och balansen har krökt axel möjligt att även bakre bryggan har en knäck!
Är Timex modell 24, någon som har dessa delar?
Skulle vara fint!
Jag hittar ingen märkning, men det är väl ett sånt här? PM om det är intressant.
9A501BD4-2FB8-4714-AE28-50B908B5D827.jpeg
 
Ovetandes om denna fråga passar i denna tråd eller ej så ger jag det en chansning:) Jag har en Enicar och en Timex som skulle behöva rengöras. Mitt kunnande sträcker sig tyvärr inte så långt ännu och jag undrar om det finns någon på detta fantastiska forum som är sugen på ett projekt för en billigare peng?
 

Bilagor

  • 680385FE-B59C-4C5D-AC03-7DA0DC7668BE.jpeg
    680385FE-B59C-4C5D-AC03-7DA0DC7668BE.jpeg
    336.1 KB · Visningar: 32
  • 5DAFD500-EFA8-4BD8-8123-A51151E6A66E.jpeg
    5DAFD500-EFA8-4BD8-8123-A51151E6A66E.jpeg
    387.9 KB · Visningar: 41
Hej !
Jag söker ett verk till en Omega med subsekund kaliber 269.
Har du ett verk liggandes, som givetvis skall fungera, hör gärna av dig.
Behöver ej vara något nyrenoverat, eller så !
Mvh
Pelle
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Nån som råkar sitta på ett T22 plexi till Rolex Explorer 1016 så är jag intresserad. Finns ett par på Ebay men köper hellre på forumet om nån har i sina gömmor.
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Söker 3st små kronograf visare cirka 3mm långa, håldiameter på tavlan cirka 0,8mm.
Vanlig baton stil, blå eller svarta.

Någon som har eller tips på vart jag ska leta?
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Söker 3st små kronograf visare cirka 3mm långa, håldiameter på tavlan cirka 0,8mm.
Vanlig baton stil, blå eller svarta.

Någon som har eller tips på vart jag ska leta?

Cousins brukar ha. Sök på urverket på sidan typ ”valjoux xx” så kommer delarna upp. Eller ”chronograph hands” kanske t.o.m.
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Jag har en gammal seiko digitalare, hade behövt lösa nya packningar till den. Referens A159-4039, någon som har gjort liknande operation och kan berätta var jag hittar packningar? Främst till baksidan, men tror det ska sitta en i glaset också?
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Jag har en gammal seiko digitalare, hade behövt lösa nya packningar till den. Referens A159-4039, någon som har gjort liknande operation och kan berätta var jag hittar packningar? Främst till baksidan, men tror det ska sitta en i glaset också?
Jag hade varit alldeles för feg för att börja meka med glaset. Låt det sitta istället för att försöka klämma dit en 40 år gammal plastpackning. Har haft idéer om badbar vintage själv men inte riktigt på den där nivån. Om du trots allt ska ge dig på det påminner jag om packningarna i knapparna... :)
 

Datzun

Omega
2-Faktor
Jag fick av min far en klocka som hans far haft, en Tissot Seastar Seven. En del affektionsvärde så klart. Problemet är att den inte går runt min handled.
  • Tror ni man för rimliga pengar kan förlänga länken?
  • Tips om någon i södra landsänden som kan se över urverket?
 

Bilagor

  • IMG-5521.jpg
    IMG-5521.jpg
    337.7 KB · Visningar: 19

TychoBrahe

Panerai
2-Faktor
Jag fick av min far en klocka som hans far haft, en Tissot Seastar Seven. En del affektionsvärde så klart. Problemet är att den inte går runt min handled.
  • Tror ni man för rimliga pengar kan förlänga länken?
  • Tips om någon i södra landsänden som kan se över urverket?
Fin klocka! Har inga svar på dina frågor, men själv skulle jag satt på något snyggt läder och behålla länken som den är. Det är ju ändå klockan som är själva arvet kan jag tycka. Sen kan jag förstå att du vill ha den som den är också.
Hoppas att det löser sig iaf.
 

Exxet

Rolex
Jag fick av min far en klocka som hans far haft, en Tissot Seastar Seven. En del affektionsvärde så klart. Problemet är att den inte går runt min handled.
  • Tror ni man för rimliga pengar kan förlänga länken?
  • Tips om någon i södra landsänden som kan se över urverket?
Har inte direkt några svar men var i samma situation med en klocka som jag köpte till min Mor, fast den var för lång, var hos en guldsmed och det skulle kosta mer än det smakade kommer jag i håg, minns inga summor tyvärr, löste det med att byta in länken mot ett guldarmband och köpa ett snyggt läder och sätta dit.

Det är ju billigare att korta än att förlänga, och sedan måste smeden hitta en länkbit i samma färg och det kan visst vara lite svårt i bland, eller smälta ner och göra en ring t ex, är det i 18 k lär det ju bli en slant för länken.
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Söker med ljus och lykta efter dauphine minut- och timvisare till Certina DS (tidigt 60, sent 50) i stål i så fint skick som möjligt, helst rödorange patinerad lume, ej grön.
 

Kupad Hand

Panerai
Gokväll! Ikväll eftersöks både del å kanske råd/info. Sitter med en Recta och ett Muller & Vaucher-verk. Enda märkningen jag hittar är MV G1 vilket inte ger mycket vid en första googling. Charmig sak med patina men går kanske att få liv i. Men söker bom ifall detta går att hitta?! Och(lämpar sig kanske bättre för identifieringstråden) men vet någon nått om detta verk?
 

Vostok1

Cartier
Tjena.
Någon som har koll på vad för verk det sitter i denna Lucerne Jump hour?
Jag letar efter ett nytt balanshjul ( ev spring ) och skulle vilja ha lite tips ifall :)
Mitt balanshjul är skevt och "skaver" så klockan vill inte leka med mig!


unnamed (1).jpg
 

Cougan

Rolex
2-Faktor
Kopierar mig själv. Klickade hem en komplett balans till Omega cal 265/266 med hjälp och tillrop fr @eriksson850 och @JohanSA, stort tack 🙏. Tyvärr var den jag tillslut fick hem i sånt dåligt skick att klockan fortar sig beyond ruckning. Pingar igen, nån som har en donator/ balans, utan klove? 265-1327 heter delen.
 

DrKlocka

Audemars
Kopierar mig själv. Klickade hem en komplett balans till Omega cal 265/266 med hjälp och tillrop fr @eriksson850 och @JohanSA, stort tack 🙏. Tyvärr var den jag tillslut fick hem i sånt dåligt skick att klockan fortar sig beyond ruckning. Pingar igen, nån som har en donator/ balans, utan klove? 265-1327 heter delen.
Hade jag varit du så hade jag lämnat in den till någon som kan ta sig en titt på balansen och ev. rikta det som behövs. Det är en så dyr och ovanlig reservdel idag så det skulle troligtvis vara både billigare och bättre för reservdelsmarknaden :)
 

Tagonite

Omega
2-Faktor
Finns det någon som vet var jag kan få tag på en krona till morfars gamla Certina DS ”turtleback”? Har beställt 3 stycken från cousinsuk men ingen har passat...

207B3EAC-1EF9-4B31-BDEC-5C8BF60E9115.jpeg
 

Cougan

Rolex
2-Faktor
Hade jag varit du så hade jag lämnat in den till någon som kan ta sig en titt på balansen och ev. rikta det som behövs. Det är en så dyr och ovanlig reservdel idag så det skulle troligtvis vara både billigare och bättre för reservdelsmarknaden :)
Det får nog bli så som du föreslår. Går inte att finna nått vettigt därute till vettig peng. Läste just att cal 268 passar så nu blev scoopet på google bredare. 👍
 
Topp