Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag hittar ingen märkning, men det är väl ett sånt här? PM om det är intressant.Jag tog fram ett projekt från lådan och kolla vad som fattades den! En gammal Timex, och balansen har krökt axel möjligt att även bakre bryggan har en knäck!
Är Timex modell 24, någon som har dessa delar?
Skulle vara fint!
Tror det! Kollar sen drar jag PM!Jag hittar ingen märkning, men det är väl ett sånt här? PM om det är intressant.
Kolla på tavlan, dom fyra siffrorna till höger om 6:an är verket och år, typ 2573.Jag hittar ingen märkning, men det är väl ett sånt här? PM om det är intressant.
Åh fyfan, låt bli det där. Låt den självdöJag hittar ingen märkning, men det är väl ett sånt här? PM om det är intressant.
Nä då! Den kommer landa hos mig......Åh fyfan, låt bli det där. Låt den självdö
Söker 3st små kronograf visare cirka 3mm långa, håldiameter på tavlan cirka 0,8mm.
Vanlig baton stil, blå eller svarta.
Någon som har eller tips på vart jag ska leta?
Jag hade varit alldeles för feg för att börja meka med glaset. Låt det sitta istället för att försöka klämma dit en 40 år gammal plastpackning. Har haft idéer om badbar vintage själv men inte riktigt på den där nivån. Om du trots allt ska ge dig på det påminner jag om packningarna i knapparna...Jag har en gammal seiko digitalare, hade behövt lösa nya packningar till den. Referens A159-4039, någon som har gjort liknande operation och kan berätta var jag hittar packningar? Främst till baksidan, men tror det ska sitta en i glaset också?
Fin klocka! Har inga svar på dina frågor, men själv skulle jag satt på något snyggt läder och behålla länken som den är. Det är ju ändå klockan som är själva arvet kan jag tycka. Sen kan jag förstå att du vill ha den som den är också.Jag fick av min far en klocka som hans far haft, en Tissot Seastar Seven. En del affektionsvärde så klart. Problemet är att den inte går runt min handled.
- Tror ni man för rimliga pengar kan förlänga länken?
- Tips om någon i södra landsänden som kan se över urverket?
Har inte direkt några svar men var i samma situation med en klocka som jag köpte till min Mor, fast den var för lång, var hos en guldsmed och det skulle kosta mer än det smakade kommer jag i håg, minns inga summor tyvärr, löste det med att byta in länken mot ett guldarmband och köpa ett snyggt läder och sätta dit.Jag fick av min far en klocka som hans far haft, en Tissot Seastar Seven. En del affektionsvärde så klart. Problemet är att den inte går runt min handled.
- Tror ni man för rimliga pengar kan förlänga länken?
- Tips om någon i södra landsänden som kan se över urverket?
Har du möjlighet att posta bilder på urverket får du säkert bättre hjälp!Tjena.
Någon som har koll på vad för verk det sitter i denna Lucerne Jump hour?
Jag letar efter ett nytt balanshjul ( ev spring ) och skulle vilja ha lite tips ifall
Mitt balanshjul är skevt och "skaver" så klockan vill inte leka med mig!
Har du möjlighet att posta bilder på urverket får du säkert bättre hjälp!
Nej tyvärr. Tänkte om någon visste på rak arm.
Jag har knapptelefon så alla bilder tas när någon jag känner med smartphone e på besök.
Lite svårt att se siffror, men liknar Baumgartner-verk. Vet dock ej kaliber. Haft en annat Lucerne jump hour en gång med BFG 866, så nått i den familjen kanske?!Min polare mailade denna. Det är samma klocka/modell. Så ja, här e den
Hade jag varit du så hade jag lämnat in den till någon som kan ta sig en titt på balansen och ev. rikta det som behövs. Det är en så dyr och ovanlig reservdel idag så det skulle troligtvis vara både billigare och bättre för reservdelsmarknadenKopierar mig själv. Klickade hem en komplett balans till Omega cal 265/266 med hjälp och tillrop fr @eriksson850 och @JohanSA, stort tack . Tyvärr var den jag tillslut fick hem i sånt dåligt skick att klockan fortar sig beyond ruckning. Pingar igen, nån som har en donator/ balans, utan klove? 265-1327 heter delen.
Det får nog bli så som du föreslår. Går inte att finna nått vettigt därute till vettig peng. Läste just att cal 268 passar så nu blev scoopet på google bredare.Hade jag varit du så hade jag lämnat in den till någon som kan ta sig en titt på balansen och ev. rikta det som behövs. Det är en så dyr och ovanlig reservdel idag så det skulle troligtvis vara både billigare och bättre för reservdelsmarknaden