Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vet inte om jag är i rätt tråd nu men säkert finns det någon som har ett bra svar.
Vad ska det vara för bandstift till en sån här? Har små fasta pinnar på hornen i stället för sedvanliga hål. Och var hittar jag sådana?
Har et 98% komplett 598 verk liggende. Skyt meg en PM om det kan være av interesse
Löst sig.Go förmiddag! Söker en setting lever till ett AS 2063-verk. Tror desamma även sitter i tex 2066 och samma generation. Hojta till om du sitter på del eller reservdelsverk. Trevlig helg!
YES!!!Har et 98% komplett 598 verk liggende. Skyt meg en PM om det kan være av interesse
Har inte kronan men jag kan nog slå upp vad den ska heta om jag får ref-nummer på klockan. Tror dock att @Fadershan gjort det innan jag ens kommit halvvägs genom att huvudkliandet som krävs för att navigera Certinas ref-nummersystem och katalogen.Hej,
Någon som har en krona till denna eller vet vad det ska vara för någon?
Haha! Det vore verkligen snällt.Har inte kronan men jag kan nog slå upp vad den ska heta om jag får ref-nummer på klockan. Tror dock att @Fadershan gjort det innan jag ens kommit halvvägs genom att huvudkliandet som krävs för att navigera Certinas ref-nummersystem och katalogen.
Har inte kronan men jag kan nog slå upp vad den ska heta om jag får ref-nummer på klockan. Tror dock att @Fadershan gjort det innan jag ens kommit halvvägs genom att huvudkliandet som krävs för att navigera Certinas ref-nummersystem och katalogen.
Har inte slagit i ngn bok men skulle jag spontangissa så gissaar jag denna. Ser ut som en tidig Golden Armour? Cool iaf!Haha! Det vore verkligen snällt.
Stort tack! När man söker på serienumret ska den vara från 1953 och rött guld på stål tror jag.Har inte slagit i ngn bok men skulle jag spontangissa så gissaar jag denna. Ser ut som en tidig Golden Armour? Cool iaf!
Ja precis. Reffen däremot e lite svårare. Ser ut som en tidig golden armour! Här har du en vittavlad http://online.auktionsverket.se/1611/419578-certina-armbandsur-guld-stal-1950-tal/ Här är en till och även signad golden armour. 1955 så kanske din är innan man skrev ut namnet, Har din kaliber 320 eller 321 oxå va? https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3651/vara/1601957Stort tack! När man söker på serienumret ska den vara från 1953 och rött guld på stål tror jag.
Ja det ser ut att vara samma men min är tidigare som du säger. Yes, 321.Ja precis. Reffen däremot e lite svårare. Ser ut som en tidig golden armour! Här har du en vittavlad http://online.auktionsverket.se/1611/419578-certina-armbandsur-guld-stal-1950-tal/ Här är en till och även signad golden armour. 1955 så kanske din är innan man skrev ut namnet, Har din kaliber 320 eller 321 oxå va? https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3651/vara/1601957
Bumpar denna igen! Är det någon som har koll på dessa verk generellt o kan peka mig i rätt riktning?!Gokväll! Ikväll eftersöks både del å kanske råd/info. Sitter med en Recta och ett Muller & Vaucher-verk. Enda märkningen jag hittar är MV G1 vilket inte ger mycket vid en första googling. Charmig sak med patina men går kanske att få liv i. Men söker bom ifall detta går att hitta?! Och(lämpar sig kanske bättre för identifieringstråden) men vet någon nått om detta verk?
Jag går bet på att hitta den i min katalog märker jag. Skumt för den är nyare än klockan. Antingen är väl katalogen för en annan marknad än klockan var avsedd för eller så har jag svårt att hitta i den. Men förslaget ovan från @Fadershan ser ju lovande ut.Haha! Det vore verkligen snällt.
Stort tack ändå, det uppskattas! Troligtvis säljer jag den billigt då jag inte har tid för ett projekt just nu.Jag går bet på att hitta den i min katalog märker jag. Skumt för den är nyare än klockan. Antingen är väl katalogen för en annan marknad än klockan var avsedd för eller så har jag svårt att hitta i den. Men förslaget ovan från @Fadershan ser ju lovande ut.