• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråd där vi eftersöker delar till vintageur

Söker komplett balans till Omega 265 266. Delen heter 265-1327. Det behöver vara nya delar i obruten förpackning.

Senast ändrad:
Kan inte se någon logga. Jag bryr mig inte särskilt om det är orginal utan mest bara något som passar
Cousinsuk har generic glas till Omega . Har för mig att ett N glas från sternkreuz kan funka . Dom har ingen tension ring och är lite kupade. Annars HW. Men dom är så höga. Man kan oxå köra ett glas med tension ring och plocka bort ringen.

Cousinsuk har generic glas till Omega . Har för mig att ett N glas från sternkreuz kan funka . Dom har ingen tension ring och är lite kupade. Annars HW. Men dom är så höga. Man kan oxå köra ett glas med tension ring och plocka bort ringen.
Här ser det ut som att det ska vara ett armerat glas om jag inte missförstår? Vet inte vad nr 7 heter efter de bytte artikelnummer på glasen tyvärr.
Screenshot_20250826_113907.jpg

Söker delar till denna City klocka. Komplett bezel och ev glas
Caliber 2784, Case nr 348847

Bilagor

• IMG_3439.jpeg
    IMG_3439.jpeg
    449.5 KB · Visningar: 3
  • IMG_3434.jpeg
    IMG_3434.jpeg
    205.9 KB · Visningar: 2
IMG_3802.jpeg

Halloj gott folk - jag söker efter en krona+hals till de här 25,5mm (med 12mm bandbredd) Borgel-boett Alpina; kronan är lite annorlunda än de vanliga ”munkkronan” som brukar sitta på Borgel-boetter annars. Jag betalar gärna bra för ett exempel av just den här boetten/kronan oavsett skick, så om ni sitter på en så hör gärna av er ✌️☺️ tack på förhand!

Du kommer inte hitta ett nytt likadant, ett nytt lär slipas i så fall. Kan eventuellt hjälpa dig ta fram ett men det lär kosta en del.
Tack för input, synd! Tänkte om man kunde hitta något tillräckligt likt och slipa till det, inte petnoga. Hade varit kul om den fick leva vidare men vill nog inte lägga en alltför stor summa för att få det att hända.

Tillbaka
Topp