Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Funkar 161?Söker tirretfjäder till Enicar 1160 eller 167. 160 är samma serie.
Ja det är samma. Har en på G . Dock inte fått swishnummer än. Men jag återkommer gärna om det skiter sig.Funkar 161?
Verkmästarna har mycket Omega-glas. Skinka iväg ett mail och fråga!Söker glas och krona till en Omega 165.001
Tror inte man körde med speciella glas på den tiden . Kan inte hitta nåt referensnummer iallafall . Kolla om det gamla glaset har en logga i mitten av glaset.Har en omega 2639-9 som har sprucket glas. Någon som vet vad det är för glas på denna och vart jag kan hitta ett?
Kan inte se någon logga. Jag bryr mig inte särskilt om det är orginal utan mest bara något som passarTror inte man körde med speciella glas på den tiden . Kan inte hitta nåt referensnummer iallafall . Kolla om det gamla glaset har en logga i mitten av glaset.
Cousinsuk har generic glas till Omega . Har för mig att ett N glas från sternkreuz kan funka . Dom har ingen tension ring och är lite kupade. Annars HW. Men dom är så höga. Man kan oxå köra ett glas med tension ring och plocka bort ringen.Kan inte se någon logga. Jag bryr mig inte särskilt om det är orginal utan mest bara något som passar
Här ser det ut som att det ska vara ett armerat glas om jag inte missförstår? Vet inte vad nr 7 heter efter de bytte artikelnummer på glasen tyvärr.Cousinsuk har generic glas till Omega . Har för mig att ett N glas från sternkreuz kan funka . Dom har ingen tension ring och är lite kupade. Annars HW. Men dom är så höga. Man kan oxå köra ett glas med tension ring och plocka bort ringen.
Har en omega 2639-9 som har sprucket glas. Någon som vet vad det är för glas på denna och vart jag kan hitta ett?
Söker ett glas till denna, välvt i ca 34x15mm. Uppskattar verkligen tips, sökt igenom cousins och ebay
![]()
![]()
Tack för input, synd! Tänkte om man kunde hitta något tillräckligt likt och slipa till det, inte petnoga. Hade varit kul om den fick leva vidare men vill nog inte lägga en alltför stor summa för att få det att hända.Du kommer inte hitta ett nytt likadant, ett nytt lär slipas i så fall. Kan eventuellt hjälpa dig ta fram ett men det lär kosta en del.