Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Funkar 161?Söker tirretfjäder till Enicar 1160 eller 167. 160 är samma serie.
Ja det är samma. Har en på G . Dock inte fått swishnummer än. Men jag återkommer gärna om det skiter sig.Funkar 161?
Verkmästarna har mycket Omega-glas. Skinka iväg ett mail och fråga!Söker glas och krona till en Omega 165.001
Tror inte man körde med speciella glas på den tiden . Kan inte hitta nåt referensnummer iallafall . Kolla om det gamla glaset har en logga i mitten av glaset.Har en omega 2639-9 som har sprucket glas. Någon som vet vad det är för glas på denna och vart jag kan hitta ett?
Kan inte se någon logga. Jag bryr mig inte särskilt om det är orginal utan mest bara något som passarTror inte man körde med speciella glas på den tiden . Kan inte hitta nåt referensnummer iallafall . Kolla om det gamla glaset har en logga i mitten av glaset.
Cousinsuk har generic glas till Omega . Har för mig att ett N glas från sternkreuz kan funka . Dom har ingen tension ring och är lite kupade. Annars HW. Men dom är så höga. Man kan oxå köra ett glas med tension ring och plocka bort ringen.Kan inte se någon logga. Jag bryr mig inte särskilt om det är orginal utan mest bara något som passar
Här ser det ut som att det ska vara ett armerat glas om jag inte missförstår? Vet inte vad nr 7 heter efter de bytte artikelnummer på glasen tyvärr.Cousinsuk har generic glas till Omega . Har för mig att ett N glas från sternkreuz kan funka . Dom har ingen tension ring och är lite kupade. Annars HW. Men dom är så höga. Man kan oxå köra ett glas med tension ring och plocka bort ringen.
Har en omega 2639-9 som har sprucket glas. Någon som vet vad det är för glas på denna och vart jag kan hitta ett?
Söker ett glas till denna, välvt i ca 34x15mm. Uppskattar verkligen tips, sökt igenom cousins och ebay
![]()
![]()
Tack för input, synd! Tänkte om man kunde hitta något tillräckligt likt och slipa till det, inte petnoga. Hade varit kul om den fick leva vidare men vill nog inte lägga en alltför stor summa för att få det att hända.Du kommer inte hitta ett nytt likadant, ett nytt lär slipas i så fall. Kan eventuellt hjälpa dig ta fram ett men det lär kosta en del.
Någon?Något som sitter på ett komplett och fungerande esa/eta 9362?
Letar även jag. Lite knepiga att hitta de där dag/datum. Finns några på ebay vad jag sett.
Det ser inte ut som en suverän, ser ut som en 2639, vill du ha ett omegamärkt glas blir det dyrt. Går lika bra med ett från cousins. Får för mig att det ska vara ett 29.5mm, men måste nästan dubbelkolla vid tillfälle. Ska vara ett med kromring iaf. Återkommer ang storlek.Söker glas till en Omega Suverän, se bild. Någon som vet vart jag kan vända mig?
Jag letar inte nödvändigtvis efter dag/datum. Såg bara att urverket i min hade den beteckningen!Letar även jag. Lite knepiga att hitta de där dag/datum. Finns några på ebay vad jag sett.
Det är inte så lätt att hitta ett fungerande sådant löst urverk idag, de är ju 40+ år gamla och är i regel oljetorra och behov av service. Om du väl hittar något lär det ändå stanna förr eller senare.Jag letar inte nödvändigtvis inte efter dag/datum. Såg bara att urverket i min hade den beteckningen!
Tack för svar!Det är inte så lätt att hitta ett fungerande sådant löst urverk idag, de är ju 40+ år gamla och är i regel oljetorra och behov av service. Om du väl hittar något lär det ändå stanna förr eller senare.
Serva det du har istället. Har mängder med sådana verk för reservdelar, men inget fungerande.
Jag kan troligen ha omega glas som passar. Skicka pm med info om vilket glas du letar efter om det är aktuellt fortfarande.Söker glas till en Omega Suverän, se bild. Någon som vet vart jag kan vända mig?
Fin klocka.Tack för svar!
Nu kommer en hel del länkar:
![]()
VINTAGE MONTRE THALES ETA ESA 9362 | eBay
Bracelet usé au niveau de l'entre corne. bracelet cuir.ebay.us![]()
ETA 9362 Quartz Watch Movement – Swiss Made MIDO 0583 – Day Date @3 – 25.6mm | eBay
Find many great new & used options and get the best deals for ETA 9362 Quartz Watch Movement – Swiss Made MIDO 0583 – Day Date @3 – 25.6mm at the best online prices at eBay! Free shipping for many products!ebay.us![]()
MIREXAL 7342 718 ESA 9362 OROLOGIO DA UOMO VINTAGE QUARTZ WATCH MONTRE UHR | eBay
OROLOGIO FUNZIONANTE / WORKING WATCH.ebay.us![]()
De verkar ju ändå finnas? Sen som du säger är det ju svårt, speciellt för mig som okunnig, att veta skicket på dessa och hur mycket som skulle behövas göra med dem.
Jag vet inte om detta stämmer, men det känns som det saknas delar i min? Jag tror att jag köpt rätt batteri?
Bilder:
![]()
![]()
![]()
Och sen en bild framifrån. Jag gillar den skarpt!
![]()