• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden där vi får hjälp att välja band till våra vintageklockor

20250809_135328.jpg

Tar gärna tips på passande band till mitt nyservade arvegods - 19 mm om jag inte minns fel.
Svinläder!
Fin!
svinläder skulle passa fint! Har själv ett blått epsom på en gammal Heuer, passar egentligen inte lika bra men får visarna att poppa.
IMG_6885.jpeg

På din som är kralligare hade jag nog dock kört på gris.
Är det Epsom eller Get? :) Vill få det till att Epsom har en påtaglig ”rutning” i präglingen, men kan mycket väl inbilla mig. :)

Så mycket vintage vet jag inte om denna klockan är, inte är den dyr eller fin heller men började nyligen jobba på Skanska och tyckte den här var rolig när den dök upp på Tradera. Funderar lite på vad som passar bäst till blå tavla egentligen? Tänker mig läder men vet inte om jag ska gå svart, brunt, grått eller blått?
Klockan är inne på glasbyte as we speak.

Tacksam för input även om den absolut inte är lika fin som de andra klockorna här!

IMG_5688.jpeg

Tillbaka
Topp