• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden där vi får hjälp att välja band till våra vintageklockor

Nosq

Omega
2-Faktor
Kört på några varianter. De jag har haft har varit riktigt bra. Exakt det som jag länkade till har jag inte testat däremot. Tror dock inte det skiljer mycket, så hade kört på dem eller liknande. Tror även det finns KS rabatt på den sidan som du hittar om du söker på forumet.
Vad kör du för själv isåfall? 300 kr är värt och prova 🙂
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Vad kör du för själv isåfall? 300 kr är värt och prova 🙂
Fått med något någon gång, det jag köpt var Hadley Roma. Tror det var denna typ:

Lite styva i början men böjer man dem över en bordskant några minuter är de bra.
 

Gary Coleman

Panerai
2-Faktor
Hej klocksnack,

Jag har roamat runt men hittar inte rätt. Söker ett platt (ej padded) alligator-band (alt croco) i brun färg till min day-date i gulguld. Finns kanske någon på klocksnack som säljer band eller som kan peka mig i rätt riktning? Måtten bör vara 20/16mm med, spänne kan jag vara utan.

Väldigt tacksam för hjälp och input.

//Theodore
Jag körde detta på min DayDate när det begav sig. Upplevde kvaliteten som god sett till prislappen. Ett annat alternativ är MTO från Camille Fournet, en prisklass uppåt, men samtidigt toppen att kunna välja alla detaljer.

IMG_7129.jpeg
 

Mr.Knatch

Breitling
Jag körde detta på min DayDate när det begav sig. Upplevde kvaliteten som god sett till prislappen. Ett annat alternativ är MTO från Camille Fournet, en prisklass uppåt, men samtidigt toppen att kunna välja alla detaljer.

IMG_7129.jpeg
Tack! Mkt fint.
 

JoakimS

Panerai
Paneristi
2-Faktor
Behöver lite vägledning. Har den här fina helvetian som jag har ett billigt racingläder på. Känns ganska bra faktiskt men funderar på om man kan hitta ett ännu svartare och lite mer premium. Annars riktigt skön klocka med vita kontraster i en fin tavla. Några tips? 😃
Tänkte serva klockan och byta glas o polera den lite lätt. Och i samband klä den i nytt band.

IMG_0342.jpeg
IMG_0343.jpeg
IMG_0344.jpeg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Behöver lite vägledning. Har den här fina helvetian som jag har ett billigt racingläder på. Känns ganska bra faktiskt men funderar på om man kan hitta ett ännu svartare och lite mer premium. Annars riktigt skön klocka med vita kontraster i en fin tavla. Några tips? 😃
Tänkte serva klockan och byta glas o polera den lite lätt. Och i samband klä den i nytt band.

IMG_0342.jpeg
IMG_0343.jpeg
IMG_0344.jpeg
Känns rätt med svart rallyband. Däremot är de där hittepå-vintage-stilen rätt b. Kör på Corfamstilen eller ett cordovan från fluco. Ostoppat är oftast snyggast.
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Behöver lite vägledning. Har den här fina helvetian som jag har ett billigt racingläder på. Känns ganska bra faktiskt men funderar på om man kan hitta ett ännu svartare och lite mer premium. Annars riktigt skön klocka med vita kontraster i en fin tavla. Några tips? 😃
Tänkte serva klockan och byta glas o polera den lite lätt. Och i samband klä den i nytt band.

IMG_0342.jpeg
IMG_0343.jpeg
IMG_0344.jpeg
Som Aurum säger, Fluco Cordovan. ~500 spänn på bukten, god kvalitet.
 

JoakimS

Panerai
Paneristi
2-Faktor
Känns rätt med svart rallyband. Däremot är de där hittepå-vintage-stilen rätt b. Kör på Corfamstilen eller ett cordovan från fluco. Ostoppat är oftast snyggast.
Som Aurum säger, Fluco Cordovan. ~500 spänn på bukten, god kvalitet.
Tack! Typ denna?
 

JoakimS

Panerai
Paneristi
2-Faktor
Känns rätt med svart rallyband. Däremot är de där hittepå-vintage-stilen rätt b. Kör på Corfamstilen eller ett cordovan från fluco. Ostoppat är oftast snyggast.
Tänkte spontant 18/16mm band. Men när jag googlar Helvetia buckle hittar jag enbart 14mm spännen. Tror du denna kom på 18/14mm band? hade varit kul att komplettera med ett korrekt spänne.
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Äntligen fått hyffsad ordning på denna och fan vad jag gillar den!
Bärs mycket.
Frågan är bara att om jag ska ha den på band, vad har ni för förslag?
IMG_8706.jpeg


Bandet som sitter på nu passar rent bredmässigt, 17mm, men är för tjockt. Tycker dock färgen är okey.
Bar oftast min på gris men tycker även cordovan funkar. GF-länk är ju såklart också brax men dyrt. Några bilder på hur jag bar min.
IMG_8217.jpeg
IMG_8221.jpeg
IMG_8218.jpeg
IMG_8220.jpeg
 
Topp