Om den nångång ska lämna får du gärna dra ett PM37mm (19mm bandbred)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Om den nångång ska lämna får du gärna dra ett PM37mm (19mm bandbred)
Tropic Sport kanske. Eller motsvarande RK som är lite tunnare, billigare, och inte verkar bli hårda med tiden.Den här är lite svår, kan tycka att dykargummit blir lite stort men tror ändå jag är inne på något gummi. Vad skulle ni sätta för band på denna?![]()
Gillade färgen på detta men känns för möp med canvas.
![]()
RK?Tropic Sport kanske. Eller motsvarande RK som är lite tunnare, billigare, och inte verkar bli hårda med tiden.
Jag har en 50-tals Seamaster som jag skulle vilja testa ett beads of rice på. Någon som har ett tips på eftermarknad i stil med nedan och curved ends?
![]()
Länk, alltid länkGräver i arkivet och ser att jag haft den på något tropic liknande:![]()
![]()
Är osäker på om det för långt (ser iofs inte farligt långt ut på bilderna) men tror det var att jag tyckte ändarna så för råa ut mot boetten * petig *. Ett tropic star kanske är bättre där….
Nu ser inte det där ut som ett äkta Tropic, de brukar ha bättre form. Men Star är smäckrare.Gräver i arkivet och ser att jag haft den på något tropic liknande:![]()
![]()
Är osäker på om det för långt (ser iofs inte farligt långt ut på bilderna) men tror det var att jag tyckte ändarna så för råa ut mot boetten * petig *. Ett tropic star kanske är bättre där….
Har du koll på vad den kom på för länk?Länk, alltid länkAnnars är Tropic star i alla fall skönare IMHO, samt har rundare ändar.
Ljusgrått med turkos tråd kunde vara fräckt!Vad kör man på en knallturkos tank?
Funtar på färgmatchning, men känns lite over the top… ljusgrått? Taupe? Cognac?
![]()
Cool! Ser helrätt ut på det bandet du kör IMHO.Vad kör man på en knallturkos tank?
![]()
Tyvärr inte. Misstänker att den aldrig kom på länk.Har du koll på vad den kom på för länk?
Gamla schweiziska plastband som dyker upp då och då. Högre kvalitet än Tropic vill jag påstå. Men betydligt billigare tack vare ingen hype. Vet inte vad RK står för.
De jag direkt fick upp på annons var rätt dyra, men lär gå hitta billigare? Enligt en annons är det iaf: rk = Robert KrähenbühlGamla schweiziska plastband som dyker upp då och då. Högre kvalitet än Tropic vill jag påstå. Men betydligt billigare tack vare ingen hype. Vet inte vad RK står för.
Milanaise gvs.Vad kör man på en knallturkos tank?
![]()
Kanske är fler än jag som börjat få upp ögonen för dem. Det var ett tag sedan jag köpte ett sist. Men då var det nog ca tre RK för priset av ett Tropic.De jag direkt fick upp på annons var rätt dyra, men lär gå hitta billigare? Enligt en annons är det iaf: rk = Robert Krähenbühl
Kontrastsöm på band är nästan lika illa som på skjorta.Ljusgrått med turkos tråd kunde vara fräckt!
Svårt för att köra stål mot silverboett, men jagar en schysst länk i silver.Milanaise gvs.
![]()
Med den tavlan ursäktas man svängrum för att vara lite funky, tycker jag.Kontrastsöm på band är nästan lika illa som på skjorta.![]()
Hehe, det har du rätt i. 16!Med den tavlan ursäktas man svängrum för att vara lite funky, tycker jag.
Vad är det för bandbredd? Har ett vagt minne av att jag eventuellt har en silverlänk liggandes hemma.
Våffla!!Gräver i arkivet och ser att jag haft den på något tropic liknande:![]()
![]()
Ska gräva lite.Hehe, det har du rätt i. 16!![]()
Attans! Stort tack för att du kollade!!Ledsen, @grodslukarenx. Måste ha hallucinerat/drömt/tappat bort silverlänken. Letade igenom gömmorna, men kammade noll.
Lugnt! Jag hojtar till om det visar sig att den faktiskt existerar och låg på nån otippad plats där jag inte letat.Attans! Stort tack för att du kollade!!