• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden där vi får hjälp att välja band till våra vintageklockor

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Såja! Tack för tipset @grodslukarenx :)
DSC00684.jpg
 
D

Deleted member 34323

Guest
AE507FA7-4A31-44A4-AD58-DE96842D5E3B.jpeg

Det här kändes inte som att det klickade speciellt bra. Har många band men just nu svårt att tänka ut vilket man ska byta till. Nån idé?
 

Krokodilen

Omega
2-Faktor
Letar länk till klocka med kluriga bandhorn. De expanderar inåt i bredd så att säga, 19MM vid bandfäste men betydligt bredare invid boett (se bild), något tips på passande band? Så klart enklare att satsa på rak ändlänk men hade varit snyggt med något vars ändlänkar följer bandhornen så att säga. Kanske någon rent av har något liggande?
A91BDAAF-E635-4555-B3EA-7166C351D733.jpeg
 
Senast ändrad:

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Letar länk till klocka med kluriga bandhorn. De expanderar inåt i bredd så att säga, 19MM vid bandfäste men betydligt bredare invid boett (se bild), något tips på passande band? Så klart enklare att satsa på rak ändlänk men hade varit snyggt med något vars ändlänkar följer bandhornen så att säga. Kanske någon rent av har något liggande?
Höger bandhorn i bild ser ju helböjt ut?
 

Clark Wayne

Panerai
2-Faktor
På jakt efter ett trevligt 19 mm till denna härliga Lemania. Jag gillar mockabandet som är på nu, men tycker att de vita ”vintagestygnen” är lite för mycket. Tror också att det skulle kunna vara snyggt med lite mer taper/avsmalning på bandet.

Vad har ni för tips? 🙂

A367FB10-9BB2-4148-AC71-27EE1D8E56C1.jpeg

5B2A90C4-B97E-49CC-8EBF-EFA88E10F2AC.jpeg
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
På jakt efter ett trevligt 19 mm till denna härliga Lemania. Jag gillar mockabandet som är på nu, men tycker att de vita ”vintagestygnen” är lite för mycket. Tror också att det skulle kunna vara snyggt med lite mer taper/avsmalning på bandet.

Vad har ni för tips? 🙂

A367FB10-9BB2-4148-AC71-27EE1D8E56C1.jpeg

5B2A90C4-B97E-49CC-8EBF-EFA88E10F2AC.jpeg

Bra band - har ett gäng själv. :)
 

Vigge_S

Omega
Hej alla! Jag är sugen på ett nytt band till min Breitling Top Time 810, har ni några idéer på vad som kan passa? Något somrigt kanske?

Jag funderar även på om det går det sätta på en länk. Vad tror ni om det?

Klockan är 38mm i diameter och bandet som är på nu är 20mm brett.
 

Bilagor

  • 20210719_164312.jpg
    20210719_164312.jpg
    420.6 KB · Visningar: 16
  • 20210719_164127.jpg
    20210719_164127.jpg
    325.4 KB · Visningar: 19

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Idéer på skojiga alternativ förutom det på bild? 18mm mellan bandhornen
C1C324BD-EE84-408A-A9D2-4F4CEC0D47CE.jpeg
Rislänk eller mesh, kanske? :)
Hej alla! Jag är sugen på ett nytt band till min Breitling Top Time, har ni några idéer på vad som kan passa? Något somrigt kanske?

Jag funderar även på om det går det sätta på en länk. Vad tror ni om det?
Rislänk eller ett ostoppat band i valfri färg, kanske ett babyblått i präglad kalv kan vara något? Tycker inte det som sitter på nu gör sig särskilt bra! :)
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Rislänk eller mesh, kanske? :)

Har en fin ris-länk liggandes men tycker inte det lirar med klockan, tar liksom över intrycket om du förstår hur jag menar?

Mesh har jag inte tänkt på! Ägde en trevlig sån med böjda ändar som jag var dum nog att sälja.. Sett att JB mesh kostar huggorm.. Du råkar inte ha några tips på mesh med snäpplås och böjda ändar?
 

foppa13

Cartier
Jag är sugen på att köra länk på min Seiko "poor mans 62 mas" vilken är original länken av dessa 2? Nån som vet vilka fler modeller dom satt på, verkar nästan enklare att hitta länk med klocka än bara länk. Tycker båda dessa är fina och passar bra till klockan...
IMG_8576_530x@2x.jpg

Screenshot_20210618-202359__01.jpg


/Foppa
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Förslag? Viklås så får väl bli MTM. Funderar på något grått.
DSC_1854.JPG

Grått tror jag blir bra, kalla färger hursom. Det som sitter på nu tycker jag avviker för mycket i stil/era och värme, det är ju ett kvartsur i en titanboett! Tyckte dock det brunorangea originallädret var fint. ☺️ Hade nog kikat på Delugs epsom slim-varianterna inte minst för tunnheten och flexibiliteten. Är förövrigt förälskad i modellen och har bestämt mig för att skaffa en själv.
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Grått tror jag blir bra, kalla färger hursom. Det som sitter på nu tycker jag avviker för mycket i stil/era och värme, det är ju ett kvartsur i en titanboett! Tyckte dock det brunorangea originallädret var fint. ☺️ Hade nog kikat på Delugs epsom slim-varianterna inte minst för tunnheten och flexibiliteten. Är förövrigt förälskad i modellen och har bestämt mig för att skaffa en själv.
Ja precis, tuffa till den lite. Det gör du rätt i, väldigt förtjust i min.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Jag är sugen på att köra länk på min Seiko "poor mans 62 mas" vilken är original länken av dessa 2? Nån som vet vilka fler modeller dom satt på, verkar nästan enklare att hitta länk med klocka än bara länk. Tycker båda dessa är fina och passar bra till klockan...
IMG_8576_530x@2x.jpg

Screenshot_20210618-202359__01.jpg


/Foppa
Ser väl typ ut att vara lika?
 
Topp