Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Just så! Passar utmärkt!
Höger bandhorn i bild ser ju helböjt ut?Letar länk till klocka med kluriga bandhorn. De expanderar inåt i bredd så att säga, 19MM vid bandfäste men betydligt bredare invid boett (se bild), något tips på passande band? Så klart enklare att satsa på rak ändlänk men hade varit snyggt med något vars ändlänkar följer bandhornen så att säga. Kanske någon rent av har något liggande?
Haha, ser det nu, det är fotot/vinkeln. Lagt in en ny bildHöger bandhorn i bild ser ju helböjt ut?
På jakt efter ett trevligt 19 mm till denna härliga Lemania. Jag gillar mockabandet som är på nu, men tycker att de vita ”vintagestygnen” är lite för mycket. Tror också att det skulle kunna vara snyggt med lite mer taper/avsmalning på bandet.
Vad har ni för tips?
Rislänk eller mesh, kanske?Idéer på skojiga alternativ förutom det på bild? 18mm mellan bandhornen
Rislänk eller ett ostoppat band i valfri färg, kanske ett babyblått i präglad kalv kan vara något? Tycker inte det som sitter på nu gör sig särskilt bra!Hej alla! Jag är sugen på ett nytt band till min Breitling Top Time, har ni några idéer på vad som kan passa? Något somrigt kanske?
Jag funderar även på om det går det sätta på en länk. Vad tror ni om det?
Det här kändes inte som att det klickade speciellt bra. Har många band men just nu svårt att tänka ut vilket man ska byta till. Nån idé?
Rislänk eller mesh, kanske?
Nitat oyster eller "slät" flexlänk typ Maruman. Egentligen funkar det mesta på en sån cool klocka. Allt klär en skönhet, eller vad man brukar säga.Idéer på skojiga alternativ förutom det på bild? 18mm mellan bandhornen
På tal om nitade oyster har jag en hel drös på väg. Ska slänga på ett på min SC när de landar.Nitat oyster eller "slät" flexlänk typ Maruman. Egentligen funkar det mesta på en sån cool klocka. Allt klär en skönhet, eller vad man brukar säga.
Jag har ett bund jag inte använder, funkar nog även bra med 16mm luggar, hojta om du vill ha det. Det är detta:Nytt in betyder nytt band. Det vore roligt med något bund och som mäter 16mm. Någon som har vägledning att hitta rätt? Annat förslag?
Pm!Jag har ett bund jag inte använder, funkar nog även bra med 16mm luggar, hojta om du vill ha det. Det är detta:
Förslag? Viklås så får väl bli MTM. Funderar på något grått.
Ja precis, tuffa till den lite. Det gör du rätt i, väldigt förtjust i min.Grått tror jag blir bra, kalla färger hursom. Det som sitter på nu tycker jag avviker för mycket i stil/era och värme, det är ju ett kvartsur i en titanboett! Tyckte dock det brunorangea originallädret var fint. Hade nog kikat på Delugs epsom slim-varianterna inte minst för tunnheten och flexibiliteten. Är förövrigt förälskad i modellen och har bestämt mig för att skaffa en själv.
Läder tycker jag i detta fall. Fin klocka!Har svårt att bestämma mig mellan Bonklip och läder för denna. Vilken föredrar ni? Eller kanske finns det något helt annat som jag borde testa?
Haha den har sett bättre dar och ska fixas till. Dock passande när man fotar gamla klockorLäder tycker jag i detta fall. Fin klocka!
Go fönsterbräda btw?
Hade valt läder alla dagar i veckan.Har svårt att bestämma mig mellan Bonklip eller läder på denna. Vilken föredrar ni? Eller kanske finns det något helt annat som jag borde testa?
Ser väl typ ut att vara lika?Jag är sugen på att köra länk på min Seiko "poor mans 62 mas" vilken är original länken av dessa 2? Nån som vet vilka fler modeller dom satt på, verkar nästan enklare att hitta länk med klocka än bara länk. Tycker båda dessa är fina och passar bra till klockan...
/Foppa
Ser hård ut på bonklip! Annars hade jag gått för ett annat enklare och mörkare mer patinerat och råare läder, tänk träslöjdslärarens gamla skärpHar svårt att bestämma mig mellan Bonklip eller läder på denna. Vilken föredrar ni? Eller kanske finns det något helt annat som jag borde testa?
bra tanke! Hittade denna bilden vid en googling. Ser inte så dumt utSer hård ut på bonklip! Annars hade jag gått för ett annat enklare och mörkare mer patinerat och råare läder, tänk träslöjdslärarens gamla skärp
Mmm... Tänker mig nästan ett ännu enklare och mörkare "inflottat" och vattenskadat läder, typ slitet, mögligt grå-brun-svart cordovan.bra tanke! Hittade denna bilden vid en googling. Ser inte så dumt ut