• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden där vi får hjälp att välja band till våra vintageklockor

Någon som har tips på var jag kan få tag i liknande mockaband i storlek 18/14 i beige/ljusbrunt? IMG_8263.jpeg IMG_8261.jpeg

Nya band från Fluco, är hittils väldigt nöjd!

Ska bara bestämma mig på vilken klocka som får vilket band men det känns lite hugget som stucket när klockorna är så lika :)
1000009234.jpg
1000009231.jpg
Snyggt! Är det ljusa bandet Biarritz Taupe? Har själv tänkt köpa det, och det här är ju ungefär hur jag föreställer mig färgen, dock har deras produktbilder två rätt olika renderingar av samma band...

1732195268833.png

Dags att ta tag anskaffande av ett nytt band till farfars Tissot. Det bruna mockabandet var en snabbfix. Har kikat på ett läder med vintage patina stil (nedan bild). Men vill helst ha utan kontrast på stygnen, trot jag.

Några tips på andra färger som kan passa? Padding eller inte? Kontrast eller inte?
Inspel?

Inköpsställen mottages varmt.

IMG_0093.jpeg
IMG_0096.jpeg

Snyggt! Är det ljusa bandet Biarritz Taupe? Har själv tänkt köpa det, och det här är ju ungefär hur jag föreställer mig färgen, dock har deras produktbilder två rätt olika renderingar av samma band...

1732195268833.png
Oj ja det hade jag inte tänkt på. Men ja det är Biarrtz Taupe, är väldigt nöjd med det. Rekommenderas starkt!

Tillbaka
Topp