• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden där vi gråter ut över missade auktioner

Jagade en Tag Heuer 1000 i helguld på eBay, slutade med att jag bangade och blev utan på grund av snålhet. Ursinnig på mig själv så lovade jag mig själv att hosta upp lite mer nästa gång. Nästa gång visade sig dyka upp på tradera någon vecka senare, då gjorde jag istället en fuling och skrev till säljaren med ett erbjudande han inte kunde tacka nej till (annonsen saknade bud). Sagt och gjort, han accepterade mitt bud, jag betalade och sen hörde jag inte ett ljud mer från honom.
Så där satt man, med varken klocka eller stålar, lagomt imponerad över sin bristande impulskontroll!
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Jagade en Tag Heuer 1000 i helguld på eBay, slutade med att jag bangade och blev utan på grund av snålhet. Ursinnig på mig själv så lovade jag mig själv att hosta upp lite mer nästa gång. Nästa gång visade sig dyka upp på tradera någon vecka senare, då gjorde jag istället en fuling och skrev till säljaren med ett erbjudande han inte kunde tacka nej till (annonsen saknade bud). Sagt och gjort, han accepterade mitt bud, jag betalade och sen hörde jag inte ett ljud mer från honom.
Så där satt man, med varken klocka eller stålar, lagomt imponerad över sin bristande impulskontroll!
Var det en ny användare? Anmält till Tradera? Användarnamn?
 
Var det en ny användare? Anmält till Tradera? Användarnamn?
Har anmält till både tradera, polisen och försäkringsbolaget, men till ingen större nytta än så länge iaf. Förstod att man hade blivit blåst när man såg exakt samma annons dyka upp dagen efter, men av en ny användare. Verkar vara någon/några som kapar gamla traderaprofiler och lockar personer att göra som jag.
Skalman55 var användarnamnet för övrigt! Den andra som lade upp samma minns jag tyvärr ej.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Någon som ser något konstigt med denna känns dom gick väldigt billigt ? Kanske priserna börjat dala på Heuer eller var detta något tillfälle man missade ?

https://www.ebay.co.uk/itm/Heuer-Autavia-2446C-GMT-Chronograph-Watch/253409927502?ssPageName=STRK:MEBIDX:IT&_trksid=p2055119.m1438.l2649
Inget bra svar men denna BIN var inte så farlig:

s-l1600.jpg

https://www.ebay.co.uk/itm/Heuer-Au...m=263451102827&_trksid=p2047675.c100011.m1850
 

PR1973

Rolex
Pledge Member
Någon som ser något konstigt med denna känns dom gick väldigt billigt ? Kanske priserna börjat dala på Heuer eller var detta något tillfälle man missade ?

https://www.ebay.co.uk/itm/Heuer-Autavia-2446C-GMT-Chronograph-Watch/253409927502?ssPageName=STRK:MEBIDX:IT&_trksid=p2055119.m1438.l2649
Gissar på att den såldes vid sidan om eller dyker upp igen. Nu har jag inte kollat så noga men om den är ok så lär den ha sålts betydligt dyrare. Det har gått Zodiac varianter av samma modell för dubbla pengarna på sistone så tvivlar starkt att priserna fallit så mycket. Eller så hade någon riktigt mycket tur :)
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Fick ett samtal precis när jag skulle höja budet efter att auktionen förlängdes 30s så jag missade på 1 sec att höja.
Nåja, får trösta mig med att det bara gällde en fulsnygg klocka :)
IMG_1172.JPG

https://www.pantbanken.se/auktioner...00&offset=0&kontor=&sortering=&listposition=0
Bara gäller en fulsnygg? Den där är en riktigt cool och underskattad model från Omega, min får ganska så mycket handledstid och har aldrig funderat på att sälja så måste säga att det var ett bra köp.
Tycker den gick ganska billigt också, vet i och för sig inte vilket skick den är i men 9000 (plus slagavgift? ) låter inte farligt mycket.
 

Berns

KS Explorers Club
OWG March
Jag tänker ibland på en Heuer jag missade för många år sen. Loggade in på mina sidor på Kaplan och hittade bland historiken.
Heuer.JPG
 

Berns

KS Explorers Club
OWG March
ahhhhh.. hittade den här missen också. Här var jag nog inte ens med när auktionen drog igång.
Omega.JPG
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
ahhhhh.. hittade den här missen också. Här var jag nog inte ens med när auktionen drog igång.
Omega.JPG
En reduced på den tiden kostade inte särskilt mycket mer så jag skulle inte gråta nämnvärt, inte heller över den missade Tagen ovan heller, prismässigt tycker jag just den var för dyr, särskilt 2009.
 

Berns

KS Explorers Club
OWG March
En reduced på den tiden kostade inte särskilt mycket mer så jag skulle inte gråta nämnvärt, inte heller över den missade Tagen ovan heller, prismässigt tycker jag just den var för dyr, särskilt 2009.
Tack, i mitt huvud har Heuern (pre TAG) etsats sig fast. Får glädja mig åt att mina sparade slantar gick åt till en Speedmaster Mark II som jag ofta har på mig fortfarande.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Tack, i mitt huvud har Heuern (pre TAG) etsats sig fast. Får glädja mig åt att mina sparade slantar gick åt till en Speedmaster Mark II som jag ofta har på mig fortfarande.
Får nog revidera, missade faktiskt att det var en pre Tag.. Då var priset bra, men inget jag skulle ligga sömnlös över :)
 

Berns

KS Explorers Club
OWG March
Får nog revidera, missade faktiskt att det var en pre Tag.. Då var priset bra, men inget jag skulle ligga sömnlös över :)
Ja inte ens Kaplans verkade ha full koll på det eftersom de skrev Tag Heuer i rubriken... Det var lite min förhoppning att jag skulle kunna shoppa den under radarn, men men... en lite tagg i sidan är det nog fortfarande.
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Ingen auktion men missade för tre veckor sedan en riktigt fin Gallet Multichron Pilot Vx 72 till fast pris på eBay. Jag lade ett bud och säljaren lämnade ett motbud, men i samma veva lade uppkopplingen på hotellet av och innan den var igång igen så jag kunde acceptera var den såld till någon annan. Det är andra gången jag med en hårsmån går bet på den här modellen. :(
9F214A30-8AD7-48C6-9C73-FF6BB4233747.jpeg

En sådan här (bild från nätet).
 
Senast ändrad:

Donkii

Boushh
2-Faktor
Ingen auktion men missade för tre veckor sedan en riktigt fin Gallet Multichron Pilot Vx 72 till fast pris på eBay. Lämnade ett bud som köparen godtog, men i samma veva lade uppkopplingen på hotellet av och innan den var igång igen så jag kunde acceptera var den såld till någon annan. Det är andra gången jag med en hårsmån går bet på den här modellen. :(
9F214A30-8AD7-48C6-9C73-FF6BB4233747.jpeg

En sådan här (bild från nätet).
Klassiska dom där. Har i flera år sneglat på Gallet kronografer men det slutar alltid med att man är lite dumsnål för att nån månad senare se att de ökat ytterligare några 100euro. Jag har haft några med små färgade subdials tidigare, föredrar personligen om de går i samma färg som tavlan och inte utmärker sig. Är själv på jakt efter nått liknande detta från Gallet.
Skärmavbild 2018-08-12 kl. 10.14.48.png
Skärmavbild 2018-08-12 kl. 10.15.33.png
Skärmavbild 2018-08-12 kl. 10.16.47.png
Skärmavbild 2018-08-12 kl. 10.17.09.png


En Yachting från Gallet skulle vara nått.. men då får man nog leta..
Skärmavbild 2018-08-12 kl. 10.19.32.png
Skärmavbild 2018-08-12 kl. 10.19.43.png
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Klassiska dom där. Har i flera år sneglat på Gallet kronografer men det slutar alltid med att man är lite dumsnål för att nån månad senare se att de ökat ytterligare några 100euro. Jag har haft några med små färgade subdials tidigare, föredrar personligen om de går i samma färg som tavlan och inte utmärker sig. Är själv på jakt efter nått liknande detta från Gallet.
Skärmavbild 2018-08-12 kl. 10.14.48.png
Skärmavbild 2018-08-12 kl. 10.15.33.png
Skärmavbild 2018-08-12 kl. 10.16.47.png
Skärmavbild 2018-08-12 kl. 10.17.09.png


En Yachting från Gallet skulle vara nått.. men då får man nog leta..
Skärmavbild 2018-08-12 kl. 10.19.32.png
Skärmavbild 2018-08-12 kl. 10.19.43.png

Ja det finns flera spännande klassiska Gallet. En Excell O Graph med Excelsior park verket skulle inte heller göra ont... :)
6FC693F1-5354-4AF3-AC0F-691D1CCE93E7.jpeg
 
Senast ändrad:
Topp