• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden där vi gråter ut över missade auktioner

Fadershan

Patek
Jag gråter!! Faan jag snålade ur på auktionen och sekunden man inser att msn gjort det och att det är för sent.. damn! ;)
Screenshot_20180826-214302__01.jpg
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Hade tänkt att lägga upp den i auktionstipstråden men räknade med att du och ev. någon ytterligare på forumet redan hade koll på den :)
Vad slutade den på?
Ja den tråden är mest av ondo även om den ibland är bra... Man kan ju lixom räkna kallt med att några intresserade redan hittat ett objekt på nätet. Ser auktioner lite som ett spel, där den som kollar flest siter och är mest påläst kan göra bäst. Att tipsa så alla vet om en given auktion är lite som att förstöra det övertag vissa har jobbat för.

Som sagt har den väl varit bra också men mest dålig för mig...

Klockan gick för skrattretande 10500 ex avg.
 

JohanHLM

Rolex
Ja den tråden är mest av ondo även om den ibland är bra... Man kan ju lixom räkna kallt med att några intresserade redan hittat ett objekt på nätet. Ser auktioner lite som ett spel, där den som kollar flest siter och är mest påläst kan göra bäst. Att tipsa så alla vet om en given auktion är lite som att förstöra det övertag vissa har jobbat för.

Som sagt har den väl varit bra också men mest dålig för mig...

Klockan gick för skrattretande 10500 ex avg.
Håller med dig i allt och tror aldrig det dykt upp något intressant som jag inte redan hade koll på. Glömde du bort den eller tyckte du smärtgränsen var nådd? Har för mig att den låg i det prishärandet även under gårdagen.
 

Stigmata

Omega
somewhere in here saw a gallet that was supposed to look like this but I'm sure it's a poor redial!

Thoughti would post this Excelsior Park which was owned by Gallet but designed all the gallet watches from cases to dials ,hands and of course movements.. which begs to ask the question.. what were the Gallet boys doing?

The thing with these vintage movements like Excelsior Park is that don't corrode
theyre actually pated in materials like Silver and rhodium.. wheels are gold!

so no corrosion

just need to protect the dial and case :)
 

ConElPueblo

Panerai
The thing with these vintage movements like Excelsior Park is that don't corrode
theyre actually pated in materials like Silver and rhodium.. wheels are gold!

so no corrosion

...Ehm, no. I don't know where you've got your information from, but it is wrong. Bridges and non-moving parts may have been treated in some manner, but moving parts were definitely not plated, as it would wear off and tolerances in the movement would be off.

I'd be supremely surprised to learn that cogs were indeed made of gold.

Here's a nice movement shot for you:

attachment.php
 

Stigmata

Omega
[QUOTE = "ConElPueblo, post: 2554466, member: 14412"] ... Ehm, no. I do not know where you've got your information from, but it's wrong. Bridges and non-moving parts may have been treated in some way, but moving parts were definitely not plated, as it would wear off and tolerances in the movement would be off.

I would be supremely surprised to learn that cogs were indeed made of gold.

Here's a nice movement shot for you:

attachment.php
[/ Quote]
not solid gold

but let me get a photo



 
Senast ändrad:

Gummo

Joker
2-Faktor
Man vet liksom inte om man ska lajka de här inläggen eller inte...
Minns en auktion som du glömde... Jag satt där och tittade medan buden sakta trillade in till en helt orimlig nivå och tänkte att nu får Grafton en snorball klocka till ett bra pris. Men icke, han glömde, trots att han sagt åt hela KS att hålla sig borta... :banghead:
 
Senast ändrad:

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Minns en auktion som du glömde... Jag satt där och tittade medan buden sakta trillade in till en helt orimlig nivå och tänkte att nu får Grafton en snorball klocka till ett bra pris. Men icke, han glömde, trots att han sagt åt hela KS att hålla sig borta... :banghead:
Rub it in, mate... ;) Att be folk hålla sig undan här är ju för övrigt som att be folk att inte titta på en trafikolycka. Klockan kneps ju också mycket riktigt av en glad KS:are. :)
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Auktionen var ju online med rörlig bild och allt. Du har inget att skylla på ;)
Lägg av, sedan när kör man så? Det är ju skitbra, då kommer jag helt ändra på mitt sätt att bjuda på dessa auktioner.

Jag trodde man var tvungen att sitta i sal eller ringa in för budgivning efter kl 13
 
Topp