• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden där vi gråter ut över missade auktioner

[QUOTE = "Stigmata, post: 2555631, member: 19383"] [QUOTE = "ConElPueblo, post: 2554466, member: 14412"] ... Ehm, no. I do not know where you've got your information from, but it's wrong. Bridges and non-moving parts may have been treated in some way, but moving parts were definitely not plated, as it would wear off and tolerances in the movement would be off.

I would be supremely surprised to learn that cogs were indeed made of gold.

Here's a nice movement shot for you:

attachment.php
[/ Quote]
not solid gold

but let me get a photo [/ QUOTE]
IMG_20181023_074149_322.jpg

Played on most of the movement

that's an EP 4

Missade inte denna direkt, men tyckte den blev väl dyr... Hade hoppats på ett fyndläge men den slutade på över 6.5k (iofs NOS). Någon här som knep den?

Tycker den är riktigt cool och verkar vara rätt ovanlig, speciellt med den tavlan. Omega 1425. Gillar också att originalstickers sitter kvar på bakboetten.

287525309_b43edd6e-ba0d-4d40-814b-41bf51abe64e.jpg

Missade inte denna direkt, men tyckte den blev väl dyr... Hade hoppats på ett fyndläge men den slutade på över 6.5k (iofs NOS). Någon här som knep den?

Tycker den är riktigt cool och verkar vara rätt ovanlig, speciellt med den tavlan. Omega 1425. Gillar också att originalstickers sitter kvar på bakboetten.

287525309_b43edd6e-ba0d-4d40-814b-41bf51abe64e.jpg

Den hamnade på forumet, inte jag som köpte den men vet att den är påväg till Göteborg i skrivande stund ;) hamnade i rätt händer!

Den hamnade på forumet, inte jag som köpte den men vet att den är påväg till Göteborg i skrivande stund ;) hamnade i rätt händer!

Haha! Misstänkte det. Den är ju klart udda jämfört med andra seamasters som säljer som smör på tradera. Jaja, då kanske den dyker upp på köp och sälj nån gång i framtiden så jag får en ny chans ;)

Tillbaka
Topp