• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden där vi gråter ut över missade auktioner

JohanHLM

Rolex
ser inte så bra idag men är det en jumbo?
För mig ser det ut som en 2494 men det kan såklart vara en 2848. Troligtvis är mina ögon ännu sämre än dina för jag ser ingen fasning på luggarna och antog därmed att det var en jumbo. Tycker även proportionerna tyder på det men jag kan mycket väl vara fel på det.
 

Ako

Rolex
2-Faktor
image.jpg

En av mina favoriter, missade den på en auktion i Sydafrika, gick för 10.5k.....
 
Blev snuvad i sista sekunderna på en oanvänd Tressa Lux. Med tanke på skicket gick den för minst 50% under värdet, så köparen (måhända medlem här?) har gjort en grym deal.

En udda modell jag aldrig ens övervägt, om inte en annan här på forumet har en som ser helt fantastiskt fin ut (till skillnad från säljarens bilder, nedan, som inte gör den rättvisa). Men sökandet fortsätter. C'est la vie.

25piblu.jpg
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Blev snuvad i sista sekunderna på en oanvänd Tressa Lux. Med tanke på skicket gick den för minst 50% under värdet, så köparen (måhända medlem här?) har gjort en grym deal.

En udda modell jag aldrig ens övervägt, om inte en annan här på forumet har en som ser helt fantastiskt fin ut (till skillnad från säljarens bilder, nedan, som inte gör den rättvisa). Men sökandet fortsätter. C'est la vie.

25piblu.jpg

Så vad gick den för och vad är det förmodade värdet? Fulmetall?
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
Blev snuvad i sista sekunderna på en oanvänd Tressa Lux. Med tanke på skicket gick den för minst 50% under värdet, så köparen (måhända medlem här?) har gjort en grym deal.

En udda modell jag aldrig ens övervägt, om inte en annan här på forumet har en som ser helt fantastiskt fin ut (till skillnad från säljarens bilder, nedan, som inte gör den rättvisa). Men sökandet fortsätter. C'est la vie.

25piblu.jpg
Känns rent spontant enormt svårt att värdesätta?
 

Martin Lovasz

Audemars
Ja Tressa är svåra och möjligen ett märke som kommer att lyfta och vad jag förstår såldes det en mängd av dem från Israel för några år sedan som legat i många år så det finna många NOS Tressa att få tag i och de var bling innan det hette blgging.
 
Den gick för 1026 kr och motsvarande, alltså mint condition, de få jag hittat, ligger från utgångspris på 2000 kr och uppåt. Inga enorma pengar givetvis, men eftersom modellen är svår att hitta i bra skick över huvud taget och just för att den gick billigt är det ännu mer enerverande.
 
Ja Tressa är svåra och möjligen ett märke som kommer att lyfta och vad jag förstår såldes det en mängd av dem från Israel för några år sedan som legat i många år så det finna många NOS Tressa att få tag i och de var bling innan det hette blgging.

Bling är rätt ord. Det finns en *nästan* likadan klocka ute på eBay nu, NOS, för typ 300 kr. Men modellen jag söker är specifikt den med guld (det lyfter den kantiga designen och ger en fin kontrast). Jag tror att det hänger på om någon klocknörd snubblar över dom, annars går dom för kaffepengar. Intressant men udda märke, helt klart.
 
Topp