• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

oldseiko002.jpg

Jag har faltiskt lagt lite tid på att googla efter modellen men inte hittat den. Första bilden du lagt upp är ju för övrigt grym. :)
Nä, dammsugit eBay utan att ens komma nära...är dock i runda slängar 99,99% på att det är en Seiko...men jag haft fel förr (kan vi säga för argumenteringens skull om inte annat) ;)
Skämt åsido så är jag tacksam för googlandet. Vore ju sjukt kul att hitta en likadan igen.
Det var med en annan klocka på det där äventyret, på polarens handled:
https://www.flickr.com/photos/casselbrant/6108290117/in/album-72157627582315140/

20151112seiko.jpg

Blev lite sugen på att plocka ihop en liten "Hommage" till uret jag söker. Kvarts vill jag ju inte ha så jag har köpt upp lite skrot...får nog leta efter ett nytt urverk. Några tips på boetter och band som inte är blanka utan som färgen i bilderna ovan eller i närheten?

20151112seiko.jpg

Blev lite sugen på att plocka ihop en liten "Hommage" till uret jag söker. Kvarts vill jag ju inte ha så jag har köpt upp lite skrot...får nog leta efter ett nytt urverk. Några tips på boetter och band som inte är blanka utan som färgen i bilderna ovan eller i närheten?
Fel tavla. Det du letar efter är som sagt en SEIKO SQ. Kolla vilka av dessa som har urverk med dag+datum och kronan kl 4, bildgoogla därefter på dessa urverk.

Det skulle kunna vara 7546 och 7548.

Nu börjar du bli jobbig. :D
Vad vill du ha? PVD och gul tavla? Automatiskt urverk?
Jobbig är mitt mellannamn. Är lite nöjd med en av tavlorna jag hittat...nu skulle man ju vilja lägga tassarna på en boett som ligger väldigt nära eller strunta i det och bara gå på känslan av kontrasten mellan guld/gul-tavla/visare och mörk miljö och go all black!
Ett 7S36-verk gärna nytt står på inköpslistan...

Jobbig är mitt mellannamn. Är lite nöjd med en av tavlorna jag hittat...nu skulle man ju vilja lägga tassarna på en boett som ligger väldigt nära eller strunta i det och bara gå på känslan av kontrasten mellan guld/gul-tavla/visare och mörk miljö och go all black!
Ett 7S36-verk gärna nytt står på inköpslistan...
SNZG87 ?

Tillbaka
Topp