Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En Omega chronostop Seamaster jumbo med en lite exotiskt skala i en super compressorboett. Kul modell om man gillar lite större ur. Pris?som tråden lyder,
Kan någon Omega-kunnig hjälpa mig identifiera modell och ev. En prisbild.
Den ska enligt uppgift vara från -74.
Tack på förhand!
![]()
Sälj den till mig när du tröttnarTack för alla svar och info. Verkar som att jag kan plocka hem den för ett fördelaktigt pris![]()
Det var precis vad jag tänkte, men länken gjorde att jag tvivlade! Den såg också väldigt liten ut så att säga, men som sagt, satt en bit ifrån.Ser ju ut som power reserve eller nåt. Men länken ser ju billig ut. En dålig kopia av en Vacheron Constantin Overseas Dual Time SS/SS Silver Dial?
![]()
Liknar min Seiko Arctura...
Kanske denna?
![]()
Drygt av dig @sherwan att sitta och skryta sådär på lunchenLiknar min Seiko Arctura...
Kanske denna?
![]()
Hah, nejnej, kan inte varit jagDrygt av dig @sherwan att sitta och skryta sådär på lunchen![]()
Precis, den!Liknar min Seiko Arctura...
Kanske denna?
![]()
När blir skrytandes befogat då? Måste det vara ett visst märke eller det är när det överstiger ett visst pris?
Förstår inte varför du bryr dig egentligen, luktar svensk avundsjuka...
När blir skrytandes befogat då? Måste det vara ett visst märke eller det är när det överstiger ett visst pris?
Skrytande är egentligen aldrig befogat i min mening. Undrar om klockan är pissdyr, ja, för det hade förklarat en del. Även om den är limiterad eller anses som ovanlig hade också, i min mening, förklarat en del.När blir skrytandes befogat då? Måste det vara ett visst märke eller det är när det överstiger ett visst pris?
Vet inte hur du känner men jag hade personligen varit jävligt avis om någon gled in med en sån här jäkel på armen.Avundsjuk över en Seiko? Ja, måste nog stämma..![]()
Ja,för han visste ju att det var en seiko innan tråden skapades?Avundsjuk över en Seiko? Ja, måste nog stämma..![]()
Skrytande är egentligen aldrig befogat i min mening. Undrar om klockan är pissdyr, ja, för det hade förklarat en del. Däremot, visar man upp sig.. Bör man ha något att visa!
Vad klockan betyder för honom och om det var anledning till "skrytandet" kan jag inte svara på, men det var inte heller vad jag undrade över.
Undrade helt enkelt om personen visade upp någonting dyrt och ovanligt, som enligt mig hade setts som mer accepterad anledning till "skryt". Jag kanske borde skrivit det i mitt första inlägg och inte behövt läsa din onödiga kommentar?
Det som är billigt för dig är kanske pissdyrt för någon annan, låt snubben vara nöjd över sin klocka vare sig den kostar 500kr eller 500k..
Har man jobbat hårt för något är det befogat att vara nöjd över det man har åstadkommit!
Jag förstår vad du menade och syftade på med ditt senaste svar, tyckte bara du la fram frågan på ett konstigt vis och riktade fokus på fel saker! Nog tjafsat om detta nu@Richie Därav "Vad klockan betyder för honom och om det var anledning till "skrytandet" kan jag inte svara på"![]()
Jag förstår vad du menade och syftade på med ditt senaste svar, tyckte bara du la fram frågan på ett konstigt vis och riktade fokus på fel saker! Nog tjafsat om detta nu![]()
Det där gjorde mig nyfiken. Du skriver väldigt bra svenska för att inte vara svensk måste jag säga! Finne? Norrman?...din åsikt om min svartsjuka så är jag varken svensk eller uppfostrad svenskt. Jag sköter mitt...
Den som de inte ens skriver ut Seiko på?Vet inte hur du känner men jag hade personligen varit jävligt avis om någon gled in med en sån här jäkel på armen.
![]()
Nästan!Det där gjorde mig nyfiken. Du skriver väldigt bra svenska för att inte vara svensk måste jag säga! Finne? Norrman?![]()