Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
41,5-boetten kom med med 8500-verket. Däremot har jag för mig att det fanns en som var ännu lite större med 2500 men den är nog ovanlig, även att den fanns i 36mm.Tackar för det!
Förresten, en följdfråga då; gjordes inte dessa modeller som 41,5mm?
Det ser ut att stå "Swiss Made" på urtavlan också.Tror inte det är eller har varit någon dyrgrip men har för mig att jag fått den av min farfar så den kan ha några år på nacken.
Men när jag inte lyckas hitta tillverkare blev jag lite intresserad.
Jag har inget intresse för klockor så förstår inte om hela klockan är tillverkad i schweiz eller bara specifika delar typ baksidan?
Enicar Sport från 50-tal? Posta i vintageforumet istället så lär du få bättre hjälp!Sökt igenom halva internet känns det som, har inte hittat något om denna klockmodell, närmaste jag kommit är en Enicar-sport modell.
Kan ni hjälpa mig ?![]()
![]()
Verkar inte få svar där eller på enicar-tråden, men en sak var rätt, att den är antingen 50 eller 60-tal verkar stämma enligt en urmakare jag pratade med igår.Enicar Sport från 50-tal? Posta i vintageforumet istället så lär du få bättre hjälp!
Ja det där är ruskigt nära, samma serie
Nu frågade han ju inte om värdet på den.Tråkigt att behöva sig det men hittar du inte något särskilt fakta kring den är den förmodligen inte mycket mer värd än det möjliga affektionsvärde du känner för den.
För vissa är det endast en sak som gällerAja, ett stabilt fungerande mekaniskt ur har Jag fått ut iafvärdet e sekundärt så länge Den funkar
![]()
Tycker det ser ut som nån Armani klocka. Typ dennaJag börjar, det var ju därför jag drog igång tråden egentligen
Vad kan detta vara för klocka ? Får lite modemärkesvibbar?
Har försökt zooma in så mycket som möjligt dels för att det ska bli lättare att se och dels för att inte outa honom då det är en privatperson.
![]()
![]()