• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hej
Skrev upp mig här då jag hittade en gammal klocka i mitt förråd.
Har försökt hitta tillverkaren men google var inte min vän, kan hända att jag inte är kapabel att formulera mig på rätt sätt.
Tror att tillverkaren heter canis men är dålig på skrivstil och det är små bokstäver.
På urtavlan står en ylande varg/hund sen nånting-anis(osäker på första bokstaven, gissar på C), 17rubis, incabloc, antimagnetic.
baksidan: swiss made waterprotected incabloc stainless steel back antimagnetic, m7825.
bifogar bilder dock inge bra, fokusen vill inte samarbeta
DSC_0064.JPG
DSC_0062.JPG
DSC_0066.JPG
DSC_0063.JPG
DSC_0065.JPG

Vet inte något om denna klocka men ”stainless steel back” innebär att boetten är gjord av sämre metall/legering kvalitet. 17 rubin är inte heller något tecken på hög kvalitet för urverket.

Tror inte det är eller har varit någon dyrgrip men har för mig att jag fått den av min farfar så den kan ha några år på nacken.
Men när jag inte lyckas hitta tillverkare blev jag lite intresserad.
Jag har inget intresse för klockor så förstår inte om hela klockan är tillverkad i schweiz eller bara specifika delar typ baksidan?

Tror inte det är eller har varit någon dyrgrip men har för mig att jag fått den av min farfar så den kan ha några år på nacken.
Men när jag inte lyckas hitta tillverkare blev jag lite intresserad.
Jag har inget intresse för klockor så förstår inte om hela klockan är tillverkad i schweiz eller bara specifika delar typ baksidan?
Det ser ut att stå "Swiss Made" på urtavlan också.

Sökt igenom halva internet känns det som, har inte hittat något om denna klockmodell, närmaste jag kommit är en Enicar-sport modell.
Kan ni hjälpa mig ? :)
enicar.png

Tjabba,
Jag köpte en nilax och Fick den att snurra för ett tag sen är Det någon som har någon mer information om den? Jag har internet hittat så mycket online om just denna modellen. All expertis uppskattas

Bilagor

• IMG_20180912_212558.jpg
    IMG_20180912_212558.jpg
    88 KB · Visningar: 3
Tråkigt att behöva sig det men hittar du inte något särskilt fakta kring den är den förmodligen inte mycket mer värd än det möjliga affektionsvärde du känner för den.

Tjena alla KS:are! Jag håller på att sälja min brors klocksamling och där finns denna gamla, fina Omega-klocka som han fick av vår pappa för några år sedan. Finns det någon som är duktig på Omega här och kan hjälpa mig ta reda på vad detta är för modell? Det är ett quartz-urverk och ja... det är ungefär det jag vet. :) Hittar endast klockans serienummer på baksidan, ingen referens eller annan info.

Glad påsk på er!

DSCF2109.JPG

Då jag bara hittar en identifieringstråd för vintage och ingen för "moderna/nytillverkade" klockor så tänkte jag, varför inte skapa en ?

Jag stöter ofta på klockor i filmer, sociala medier m.m som är svåra att identifiera men ofta finns det någon här som vet bättre. :)
Tanken är alltså att lägga ut bilder på klockor som är svåra att identifiera, till exempel pga oskärpa eller att inte hela klockan syns i bild.

Tack och bock!

edit: Admin flyttade min trådstart hit då det såklart redan fanns en liknande tråd.
Ber om ursäkt och skyller på att det är Söndag. :dead:

Senast ändrad:
Jag börjar, det var ju därför jag drog igång tråden egentligen ;)
Vad kan detta vara för klocka ? Får lite modemärkesvibbar?
Har försökt zooma in så mycket som möjligt dels för att det ska bli lättare att se och dels för att inte outa honom då det är en privatperson.
IMG_1257.PNG
IMG_1258.PNG

Jag börjar, det var ju därför jag drog igång tråden egentligen ;)
Vad kan detta vara för klocka ? Får lite modemärkesvibbar?
Har försökt zooma in så mycket som möjligt dels för att det ska bli lättare att se och dels för att inte outa honom då det är en privatperson.
IMG_1257.PNG
IMG_1258.PNG
Tycker det ser ut som nån Armani klocka. Typ denna
emporio-armani-AR1893.jpg

Tillbaka
Topp