• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden för allmän hjälp inför ditt vintageköp

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Hittade en bulova dykare som jag först tyckte var riktigt snygg. Men bezelen känns inte rätt, tänker främst på siffrorna som känns väldigt slarvigt gjorda. Vad tror ni?
20190701_153200.jpg
20190701_153214.jpg
Har aldrig sett den där modellen med en sådan ring. Spontant tror jag att något billigare ur har fått donera den till Bulovan.
 

Koppe

Cartier
Då är det en sådan jag ska kika på! Tråkigt att dom förstört en sån fin klocka. Antar att det knappast är värt att köpa den och leta efter rätt bezel?
Tror du har lättare att leta efter en med rätt insert! Dyker upp då och då till rimliga priser. Många har utbytna insert pga att bakeliten spricker. :)
 

Shazzy

Breitling
Hej klockvänner!

Jag är intresserad av att köpa en gammal omega klocka, helst 30-tal men även 40-tal funkar, se bild. Jag undrar först och främst ifall någon här kanske har en till salu? Om inte, vad skulle ni tycka att jag max borde betala för den här klockan (se bilder). Högsta bud är 3,200kr på Kaplans (+20% arvode).

Tacksam för svar!
 

Bilagor

  • 605C63A4-4C84-4E73-BD49-0D8C82342989.png
    605C63A4-4C84-4E73-BD49-0D8C82342989.png
    84.2 KB · Visningar: 5
  • 8618E7B2-3FE9-400C-962D-76CB9443708F.png
    8618E7B2-3FE9-400C-962D-76CB9443708F.png
    143.6 KB · Visningar: 5

URsinne

Audemars
2-Faktor
Okej tack för tipset! :)
Får man av ren nyfikenhet fråga varför?
Plus att förutom det som @bernouli mycket riktigt säger så är ju den med lägre pris en automat också som generellt brukar ligga i något högre pris än de manuella motsvarande. För det är väl en manuell klocka den först länkade, annars är det fel tavla... Båda ser fina ut och Lemania är ofta undervärderade men valet vore inte svårt för mig om jag skulle välja.
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Plus att förutom det som @bernouli mycket riktigt säger så är ju den med lägre pris en automat också som generellt brukar ligga i något högre pris än de manuella motsvarande. För det är väl en manuell klocka den först länkade, annars är det fel tavla... Båda ser fina ut och Lemania är ofta undervärderade men valet vore inte svårt för mig om jag skulle välja.
Stort tack för infliken :)
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
En modell från mitten av 1960, no date.
Ville bara ha en fingervisning NOS / eller nyare.
Om vi pratar 1700:- eller 3700:- ink.jobb
Jag vet inte om visarna går att få tag på, men själva bytet och begagnade visare kan nog kosta från 1000 kr och uppåt. Har själv bytt tavla för 500 kr men AD vill nog ha 1000 - 1500 kr.
 
Topp