Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är väl en sån där fat lug 50 talare. Kolla tråden om 50-tals automat omega på vintage. Svart tavla är attraktivt, men boetten ser dålig ut. Ska ha synliga bevels på luggarna. Runt 4000 kr kanske?Hej,
Någon som vet vilken modell detta är samt vad ett rimligt pris i detta skick kan vara?
Tack!Det är väl en sån där fat lug 50 talare. Kolla tråden om 50-tals automat omega på vintage. Svart tavla är attraktivt, men boetten ser dålig ut. Ska ha synliga bevels på luggarna. Runt 4000 kr kanske?
Tycker inte boetten ser dålig ut.Det är väl en sån där fat lug 50 talare. Kolla tråden om 50-tals automat omega på vintage. Svart tavla är attraktivt, men boetten ser dålig ut. Ska ha synliga bevels på luggarna. Runt 4000 kr kanske?
Tack för inspelet!Tycker inte boetten ser dålig ut.
Räkna med servicebehov också.
Inte jag heller, bilden är för dålig för att ge ett bestämt svar.Tycker inte boetten ser dålig ut.
Inte? Såg lite tunna ut tycker jag. Min har dessa bevels. Det är väl likadan boett?Tycker inte boetten ser dålig ut.
Tycker man ser att den har tydliga bevels utifrån den bilden. Men sen behöver man bättre bilder för att se hur pass tydliga och bra. Men definitivt ett mer ok exemplar utifrån bilden.Inte? Såg lite tunna ut tycker jag. Min har dessa bevels. Det är väl likadan boett?
Stämmer nog, krona går alltid att hitta.Tack för inspelet!
Jag tycker det ser ut som att det inte är originalkrona..?
Allmänt tycker jag man bör tänka på att det går inte att se vad exempelvis den är i för skick av den bilden. Vad innebär att den går? Verket kan (ganska ofta) vara mer eller mindre skrotfärdigt och kräva många nya dyra delar fast man kan få sekundvisaren att röra sig lite. Man kan inte se sånt på en (t.o.m otydlig) bild. Det är rätt meningslöst att spekulera om värde ifall det inte går att få info som det går att lita på från säljaren. Det finns en mängd kostsamma fel det kan vara på en 60 år + klocka. Många är renoveringsobjekt och kostar antagligen x antal tusenlappar att göra i ordning om inget annat framgår och från säljare som "inte vet så mycket om" klockan/klockor. Det får då förstås läggas till priset om det enda som informeras om är att klockan "går" just i skrivande stund. Köp hellre om man är angelägen att inte betala för mycket eller mer än man tänkt från nån som har info själva att komma med om objektet och kanske även ordentliga bilder. Eller så får man chansa vilt om man känner för det.Hej,
Någon som vet vilken modell detta är samt vad ett rimligt pris i detta skick kan vara?
Känns som en fråga för @ConElPueblo eller @tdn-dk kanske?Hej alla!
Insåg att jag råkat skjuta av ett spontanbud för ett tag sedan och leder en auktion på en omega. Nu när jag tittar (på tiden) känns det fel. Dels är G snett i Omega, och känns som att tavla och visare hör hemma i en senare boett... Är det så att jag kanske köper en ommålad fraken...?
Reagerade på att du ledde den och att visarna var fel. Skulle inte tro att den är ommålad däremot.Hej alla!
Insåg att jag råkat skjuta av ett spontanbud för ett tag sedan och leder en auktion på en omega. Nu när jag tittar (på tiden) känns det fel. Dels är G snett i Omega, och känns som att tavla och visare hör hemma i en senare boett... Är det så att jag kanske köper en ommålad fraken...?
Finns mer än en tillverkare av boetterna även inom samma referens, men tror den som är frågad om är 2846/48 med 501 och din en 2577 med 351/354. Oavsett så finns det varierande grad av fasning och behöver inte vara något konstigt om de saknas heltInte? Såg lite tunna ut tycker jag. Min har dessa bevels. Det är väl likadan boett?
Ja det var ett hastigt bud ngn kväll... Tänkte inte... Shit happens Men tavlan stämmer inte heller va?Reagerade på att du ledde den och att visarna var fel. Skulle inte tro att den är ommålad däremot.
Du kan ha rätt där, men än jag vet. Bara att bildgoogla tills du hittar tavlan.Ja det var ett hastigt bud ngn kväll... Tänkte inte... Shit happens Men tavlan stämmer inte heller va?
Yes får bli så när jag sitter vid datorn... Segt om jag får ett till projekt jag inte orkar med... Men är man klantig får man skylla sig självDu kan ha rätt där, men än jag vet. Bara att bildgoogla tills du hittar tavlan.
Om du tänker på en på auktion med röd logga så tror jag den är ok och tänkte bjudaEn fråga om vintage omega seamaster från en som inte har så bra koll: Finns det serier/modeller som har målade logotyper på tavlan? Eller är detta förknippat med icke-orginaltavla? Har sett att en överväldigande majoritet har med stål-upphöjt omega-märke.
Det är inte ovanligt på originaltavlor. De flesta 40-talsOmega och äldre har inte Omegamärket i metall. Förekommer även på andra årgångar exempelvis 70-talsOmega m.fl.En fråga om vintage omega seamaster från en som inte har så bra koll: Finns det serier/modeller som har målade logotyper på tavlan? Eller är detta förknippat med icke-orginaltavla? Har sett att en överväldigande majoritet har med stål-upphöjt omega-märke.
Haha tror jag vet vilken klocka du menar, men just den här frågan var generell för vintage omega.Om du tänker på en på auktion med röd logga så tror jag den är ok och tänkte bjuda
Stort tack för svar! Länka gärna om du har någonstans man kan läsa på merDet är inte ovanligt på originaltavlor. De flesta 40-talsOmega och äldre har inte Omegamärket i metall. Förekommer även på andra årgångar exempelvis 70-talsOmega m.fl.
Nu såg jag du frågade om just Seamaster. Missade det. Är trött antagligen.. mitt svar gällde Omega generellt.Stort tack för svar! Länka gärna om du har någonstans man kan läsa på mer
Jaha då vann jag såklart bara för det... Får väl hoppas på ngt mirakel... Har tyvärr inte hittat vettig info än... Om ngn har koll är det uppskattat men får öppna och kika ref när jag har den...Hej alla!
Denna är ännu inte hemma men misstänker att det kan vara ref 2937 och har nu hittat en identisk(?) tavla på en annan (nåja - inte samma skick), sant en liknande ljus. Känns väl rätt troligt att det därmed är korrekt tavla men fel visare...Hej alla!
Jag tror det är visarna bara, och kronan. De visarna ska väl inte vara så svåra att hitta.Denna är ännu inte hemma men misstänker att det kan vara ref 2937 och har nu hittat en identisk(?) tavla på en annan (nåja - inte samma skick), sant en liknande ljus. Känns väl rätt troligt att det därmed är korrekt tavla men fel visare...
Precis, hoppas det Kronan visste jag såklart men det går ju att fixa rätt lätt och billigt... Tror och hoppas tavlan är bra, så med korrekta visare och korrekt krona blir den nog trevlig.Jag tror det är visarna bara, och kronan. De visarna ska väl inte vara så svåra att hitta.
...och kanske ett nytt glas. Tufft med svart tvåton!Precis, hoppas det Kronan visste jag såklart men det går ju att fixa rätt lätt och billigt... Tror och hoppas tavlan är bra, så med korrekta visare och korrekt krona blir den nog trevlig.
Ja visst. Och service. Blir som vanligt dyrt och jobbigt när jag bjuder på ngt utan att tänka, men det är ju lite gött också...och kanske ett nytt glas. Tufft med svart tvåton!