Vad jag fått fram kom det "genomstrukna" T:et 1959 och ersattes 1976, så många 60-/70-tals Tissoter med den loggan någonstans hade nog den boxen. T.ex. denna... https://www.tradera.com/item/190122...960-tal-med-box-originalskick-#view-item-main
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad jag fått fram kom det "genomstrukna" T:et 1959 och ersattes 1976, så många 60-/70-tals Tissoter med den loggan någonstans hade nog den boxen. T.ex. denna... https://www.tradera.com/item/190122...960-tal-med-box-originalskick-#view-item-main
Japp! Stort tack för svarVad jag fått fram kom det "genomstrukna" T:et 1959 och ersattes 1976, så många 60-/70-tals Tissoter med den loggan någonstans hade nog den boxen. T.ex. denna... https://www.tradera.com/item/190122...960-tal-med-box-originalskick-#view-item-main
Det ska vilken urmakare som helst som håller på med mekaniska ur kunna göra om det är en vanlig rengöring. Vad de tar är bäst att fråga dem om men inga större summor ska vara nödvändiga för ett manuellt verk av en oberoende urmakare, typ antikurmakare eller liknande.Jag undrar lite om service till Universal Genève ( tex en sådan här:
https://klocksnack.se/threads/universal-genève-tank-1-5k.120913/)
Har letat lite och hittat Tex Geneva Watch Repair. Är det vägen att gå för att serva UG i dagsläget? Eller finns det andra alternativ i Sverige?
Undrar också vad - mellan tummen och pekfingret - kostnad för grundservice kan ligga på?
Tacksam för er hjälp!
Tack för hjälpen!Det ska vilken urmakare som helst som håller på med mekaniska ur kunna göra om det är en vanlig rengöring. Vad de tar är bäst att fråga dem om men inga större summor ska vara nödvändiga för ett manuellt verk av en oberoende urmakare, typ antikurmakare eller liknande.
Om du bor i Stockholm finns det nog att välja på.
En indienseiko på C24?Tjena alla vintage nördar
Ska störa lite så här på fredags kvällen. En kompis är sugen på denna (se bifogade bilder). Något han ska veta, dålig koll på vintage
Noll koll så förklara gärna för en noobEn indienseiko på C24?
Köp ej. Vad kostar den?Noll koll så förklara gärna för en noob
Haha förstår...Köp ej. Vad kostar den?
Nej, nej och åter nej.Haha förstår...
3500kr tror jag...
Förstår. Avbryter det direkt.Nej, nej och åter nej.
Edit; är en s.k. Mumbai special, ommålad i Indien typ, skräp.
Bra! Detsamma.Förstår. Avbryter det direkt.
Tack för hjälpen, trevlig helg
Ingen aning egentligen, men runt 15-20?Loppmarknad i Warszawa. 18 K IWC med någon arabisk logga. Vad vore ett rimligt pris (förutsatt att allt är reko)?
Jag har verkligen ingen aning. Han ville ha 25 K men tror han skulle släppa den för 20 K. Dock rätt risky att köpa en guld IWC på en loppis utanför Warszawa.Ingen aning egentligen, men runt 15-20?
(Edit: Kanske är snålt?)
Kan för övrigt nämna att loppisen oväntat på nog bjöd på ett par andra guldkorn.
Är det ”koło” som du är på?!Loppmarknad i Warszawa. 18 K IWC med någon arabisk logga. Vad vore ett rimligt pris (förutsatt att allt är reko)?
Yes.Är det ”koło” som du är på?!
Typ 29/30 mm. Stål. 3500 SEK. Tyvärr för liten för mig. Typ NOS-skick dock.@marconimotet Storlek/pris/material på Silvanan?
För liten för mig då också har jag kommit fram till. Synd, grymt finTyp 29/30 mm. Stål. 3500 SEK. Tyvärr för liten för mig. Typ NOS-skick dock.
Verkligen! Fanns sjukt mycket kul här. NOS-band från Hirsch, lite Omega och så klart klockskrot.För liten för mig då också har jag kommit fram till. Synd, grymt fin
Men allting är för dyrt! Har varit där några gånger men aldrig köpt nåt!Verkligen! Fanns sjukt mycket kul här. NOS-band från Hirsch, lite Omega och så klart klockskrot.
Vintage Longines Lindbergh på mellersta bilden, översta raden nr 4 från vänster?Verkligen! Fanns sjukt mycket kul här. NOS-band från Hirsch, lite Omega och så klart klockskrot.
Tror det. Hade inte riktigt tid att klämma så mycket som jag hade velat. Flickvännen tyckte inte det var lika kul som jag.Vintage Longines Lindbergh på mellersta bilden, översta raden nr 4 från vänster?
Jo jag håller med. Men det finns rätt stor prutmån. Men håller med om att priserna är lite högre än vad man han hoppats på.Men allting är för dyrt! Har varit där några gånger men aldrig köpt nåt!
Gärna från 1981Någon som sitter på ett bra tipps om en äldre Omega som faktiskt fungerar att använda i dagligt bruk?