• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden för hantverkare

Bizcan

Omega
Vad ligger en lysmask på idag? Hörde att en servicekille kan ha 40000/mån i storstad inkl servicebil
Arbetstid 07:00-16:00

Välförtjänt dock!

Grundlön inom kraftbranschen är inte bra men har bra tillägg, slår ja ut lönen på året ligger jag på ca 50, bör tillägga att det är med jourersättning samt rätt möe övertid inräknat.
 
Senast ändrad:

Richie

Audemars
2-Faktor

Sistakvarten

Rolex
2-Faktor
Dessa är de som oftast får hänga med:)
Skadedjurstekniker
9A0F7B8F-18E2-4E35-B2FF-F4D455740DBE.jpeg


3602E3EF-EF06-4A1F-A0EB-ECC55C212CBC.jpeg
 

Sistakvarten

Rolex
2-Faktor
Fan vad gött att se klockor som används som det var tänkt!

Jag får inte lägga upp några bilder, jag är tjänsteman i lågskor. :bag:

Det är faktiskt först nu jag vågat börja använda något dyrare på jobbet, så fort jag beslöt att Explorern skulle bli en keeper så va det sjukt befriande och den får hänga med på allt utan skräck för repor och dings:)
Mudmastern klarar ju allt:D
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Det är faktiskt först nu jag vågat börja använda något dyrare på jobbet, så fort jag beslöt att Explorern skulle bli en keeper så va det sjukt befriande och den får hänga med på allt utan skräck för repor och dings:)
Mudmastern klarar ju allt:D
G-Shocks är helt störda överlag. Jag har en jag använt i typ 100 fältdygn utan att du ser ett märke, hur det nu gått till. Gällande keeper-grejen är det ju helt rätt. Ingen jävel vill ärva en orörd NOS-klocka farsan aldrig hade på sig. Man vill ärva den där gobben hade på sig hela tiden liksom.

Förresten, slutar @Sistakvarten med ”....TIDAHOLM!”?
 

eeee

Cartier
2-Faktor
Måste säga att det här var en sjukt trevlig tråd. Kvalar tyvärr inte in för post i den men att få se och läsa lite mer om hur olika klockor används och om människorna bakom är ju fruktansvärt trevligt.
 

Bizcan

Omega
G-Shocks är helt störda överlag. Jag har en jag använt i typ 100 fältdygn utan att du ser ett märke, hur det nu gått till. Gällande keeper-grejen är det ju helt rätt. Ingen jävel vill ärva en orörd NOS-klocka farsan aldrig hade på sig. Man vill ärva den där gobben hade på sig hela tiden liksom.

Förresten, slutar @Sistakvarten med ”....TIDAHOLM!”?

Jag är extremt nöjd! Samtidigt börjar jag fundera på att använda mina fina klockor i tjänst. Just nu används de bara på helger och efter alla inlägg börjar ja bli sugen på att slita på dem. Tråkigt att skåda dem varje dag efter jobbet i 5 dagar.
 

Sistakvarten

Rolex
2-Faktor
G-Shocks är helt störda överlag. Jag har en jag använt i typ 100 fältdygn utan att du ser ett märke, hur det nu gått till. Gällande keeper-grejen är det ju helt rätt. Ingen jävel vill ärva en orörd NOS-klocka farsan aldrig hade på sig. Man vill ärva den där gobben hade på sig hela tiden liksom.

Förresten, slutar @Sistakvarten med ”....TIDAHOLM!”?

Precis, använt och slitet ska det vara när det lämnas vidare!
Klart att det slutar med det:D
 

llesurk

Vacheron
2-Faktor
Det är väl knappt att jag får posta här då jag numera bara ”jobbar” ute ett par veckor per år. Är mestadels på byggmöten och sköter arbetsledning. Då kan man ibland råka ha en trevlig klocka på sig.
Men ibland så kommer även jag i de riktiga kläderna och då är det dessvärre ingen Rolex på armen. Är oftast Mudmaster eller Seiko, ev liknande klocka i samma prisklass.
7010A3C4-3290-4A0E-88EF-835337466F56.jpeg
A531F8A6-753D-4246-B5D9-FD972FD223DE.jpeg
A2180595-3F57-43DE-BA1C-422FC15776FD.jpeg
E4617127-DCCB-4062-8312-AC9B7924729F.jpeg
44601C5C-368C-40C9-A11F-1F86849270CD.jpeg
 
Senast ändrad:

_robban

Cartier
2-Faktor
Teknisk Säljare / Projektledare / Service chef numera men är ändå ute i verkligheten titt som tätt för att inte tappa greppet om verkligheten och agerar då just service tekniker med allt vad det innebär ie allt ifrån fysisk installation och kabeldragning till driftsättning och utbildning.

IMG_0314.JPG

För det mesta är detta min arbetsplats då och för det mesta är det just blåsigt, kallt och ruggigt.

IMG_0315.JPG

Jobbar med kommunikation (tal, tele, och IT via olika medium.

IMG_0069.JPG

Just IT är väll svårt att visa kanske med bild men är just allt mellan antenn till användare interface jag har hand om på olika sätt.

IMG_0417.jpg

Men ibland är livet bra och solen skiner med, även om just de dagarna är lätträknade :)

För det mesta kör jag med G-Shock jag med även om en och annan Suunto även har fått åka med ut.
 
Senast ändrad:

Torulf

Cartier
Fan vad härligt det ser ut när ni har fina klockor i hårda miljöer! Är själv kontorsarbetare, men även när jag bara arbetar i trädgården hemma så åker dom finaste klockorna av och beatern på :(
 
Topp