• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden för hantverkare

baen

Omega
Mäktiga klockor vissa arbetar med. Jobbar också på kraftvärmeverk men klockorna brukar ligga kvar i skåpet. Får kanske börja bruka min vintage seiko dykare på jobbet.
 

UNO

Panerai
Mäktiga klockor vissa arbetar med. Jobbar också på kraftvärmeverk men klockorna brukar ligga kvar i skåpet. Får kanske börja bruka min vintage seiko dykare på jobbet.
Tänk så här;
Vad gör jag längsta tiden i livet ? sover och jobbar...
Vill jag glädjas åt min klocka ?
Är det ens säkert att dom som ev kommer efter mig vill ha min klocka ?
Det slutar lätt med att en vettig klocka används jämt, ser en del fina på byggen i jobbet och dom med slitna Rollarna jag sett har restaurangchefer faktiskt haft.
 

baen

Omega
Tänk så här;
Vad gör jag längsta tiden i livet ? sover och jobbar...
Vill jag glädjas åt min klocka ?
Är det ens säkert att dom som ev kommer efter mig vill ha min klocka ?
Det slutar lätt med att en vettig klocka används jämt, ser en del fina på byggen i jobbet och dom med slitna Rollarna jag sett har restaurangchefer faktiskt haft.

Jag håller egentligen med. Vill bara inte att min omega ska se ut som hejkomochhjälpmig utan hellre vara snygg till skjorta, inte till varselkläder. Kanske om jag hade fler klockor att någon finare kunde gå...
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Tänk så här;
Vad gör jag längsta tiden i livet ? sover och jobbar...
Vill jag glädjas åt min klocka ?
Är det ens säkert att dom som ev kommer efter mig vill ha min klocka ?
Det slutar lätt med att en vettig klocka används jämt, ser en del fina på byggen i jobbet och dom med slitna Rollarna jag sett har restaurangchefer faktiskt haft.
Du menar de med SNYGGA Rollar, right?

Jag tänker likadant. Jag tänker också att grabben, om han vill ärva en klocka eller sju, nog kommer uppskatta den som hans knäppskalle till excentriker till far hade på sig varje dag snarare än finklockan han inte minns att jag ens hade. Min farsa tänkte så efter min farfar, den schletna Certinan med dings och hairlines var mer intressant än guld-Omegan.

Nu gjorde farfar likt jag själv karriär inom handel så argumentet kanske faller snett bredvid här, men det är så jag tänker iaf.
 

UNO

Panerai
Jag håller egentligen med. Vill bara inte att min omega ska se ut som hejkomochhjälpmig utan hellre vara snygg till skjorta, inte till varselkläder. Kanske om jag hade fler klockor att någon finare kunde gå...
Fel säger jag, G-S formulerar allt helt rätt ovan.
Betr vad hantverk är så se mitt tidigare inlägg, min TT GMT har fått en del repor även i den miljön och det är inget mot dom repor jag själv ådragit mig genom åren även om de inte syns på ytan.
 

llesurk

Vacheron
2-Faktor
Jobbar
B24A2803-7EF2-4FC5-AB2E-4AC05FB6B3BE.jpeg
 

Jpg

Cartier
2-Faktor
20180522_123336.jpg

Förvisso repost från annan tråd, men detta är vad jag armar i fabriken. Bygger för närvarande bjälklag. Blir lite förvånad/inspirerad när jag ser klockorna folk har på jobbet i den här tråden, gillar tanken att lite stryk inte gör nåt om det ändå är en keeper. Hur ser ni här inne på att arbeta med mycket slag och vibrationer med ett mekaniskt urverk på armen? Är lite inne på att skaffa en eco-drive eller nåt liknande.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Slipdamm , sprutdamm, byggdamm det tar sig in el ättsar sig fast ta mig tusan över allt
Mjo mina utsätts också för damm dagligen, har klocka på mig varje dag på jobbet men ser inte hur detta skulle kunna förstöra klockan?
Bara till att tvätta klockan efter varje arbetsdag samtidigt som man tvättar händerna? :)
 
J

Jimmy042

Guest
Arbetar som drifttekniker på sjukhus, innebär allt möjligt, reperation av rullande (sängar etc) underhåll av fastighet, kontroll av kompressorer, vattenrening, avhärdning på vatten osv, väldigt blandat. Viss medicinsk utrustning. Använder alla mina klockor, går de sönder så gör de, de är till för att användas

C164BC4B-6DDA-40B9-A93D-BB071F1D7609.jpeg

865F677D-213B-4BC6-9B8E-670880AD85E1.jpeg

E5CC2824-55AC-41D3-AD93-9613E939CB12.jpeg

D683A995-C5C7-4D3F-8AF7-01F673E3FF39.jpeg
 

dicken

Omega
2-Faktor
Bumpar denna då jag älskar bilderna som pulicerats hittills och gärna vill se fler! :)
Tyvärr har jag inget spännande material att dela med mig av till tråden, sitter på kontor till vardags men jobbar just nu hemifrån och vistas knappast i några coola miljöer som ni gör...
 

llesurk

Vacheron
2-Faktor
Bumpar denna då jag älskar bilderna som pulicerats hittills och gärna vill se fler! :)
Tyvärr har jag inget spännande material att dela med mig av till tråden, sitter på kontor till vardags men jobbar just nu hemifrån och vistas knappast i några coola miljöer som ni gör...

Bra bump,
Var på arbetsplats besök idag. Sprängsten bjöds det på. Inte så spännande med. Alltid något ;)
FBC58D41-DAD5-4C18-8B79-B2170C1183EC.jpeg
 
Topp