• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden för katter, raser och utställning!

jmspar123

Cartier
En bild pa min kattdam Angel. Hon ar en hittekatt som dok upp i min tradgard for 7ar sedan.....
Message_1454597545822.jpg
 

jmspar123

Cartier
Det är lite typiskt utekatter är det inte? De bestämmer sig sonika för att "här ska jag bo!" :)
Fin tjej!

Tack!
Angel sniffade runt lite innan hon tog over hus och mark....Det var aldrig meningen att ha en katt men nu vill vi inte vara utan henne.
Vi far hoppas hon har manga ar kvar trots alderskrampor och dovhet. Men nosen ar det inget fel pa nar det ar matdax....och battre vaktkatt har jag aldrig sett
20200129_133059.jpg
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Brukar man inte söva katten när de rakas?
man ska inte söva katter/djur om det verkligen inte behövs.. det fick vi tyvärr erfara.
Vår honkatt hade steriliserats när hon var yngre och hade även som vår andra katt forl.

Veterinären skulle söva och dra ut några av hennes tänder, tyvärr vaknade hon aldrig... ett dåligt hjärta var förklaringen :(
Tydligen sövs honkatter mycket "lättare" när de ska steriliseras jämfört med när tänder skulle dras, så hennes hjärta stannade.

Bild på katten, rip "Mini" som hon hette :angel::heart:
2.jpg
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
man ska inte söva katter/djur om det verkligen inte behövs.. det fick vi tyvärr erfara.
Vår honkatt hade steriliserats när hon var yngre och hade även som vår andra katt forl.

Veterinären skulle söva och dra ut några av hennes tänder, tyvärr vaknade hon aldrig... ett dåligt hjärta var förklaringen :(
Tydligen sövs honkatter mycket "lättare" när de ska steriliseras jämfört med när tänder skulle dras, så hennes hjärta stannade.

Bild på katten, rip "Mini" som hon hette :angel::heart:
2.jpg

Usch vad sorgligt.
 

jmspar123

Cartier
man ska inte söva katter/djur om det verkligen inte behövs.. det fick vi tyvärr erfara.
Vår honkatt hade steriliserats när hon var yngre och hade även som vår andra katt forl.

Veterinären skulle söva och dra ut några av hennes tänder, tyvärr vaknade hon aldrig... ett dåligt hjärta var förklaringen :(
Tydligen sövs honkatter mycket "lättare" när de ska steriliseras jämfört med när tänder skulle dras, så hennes hjärta stannade.

Bild på katten, rip "Mini" som hon hette :angel::heart:
2.jpg

Jag beklagar. Precis av den anledningen vill inte min veterinar klippa Angel. De var helt enkelt radda for att hennes hjarta skulle stanna.
Sa nu far hon vara fluffig istallet. Tur att hon gillar att bada nar det blir for varmt......
 

Golle_std

Rolex
2-Faktor
Jag beklagar. Precis av den anledningen vill inte min veterinar klippa Angel. De var helt enkelt radda for att hennes hjarta skulle stanna.
Sa nu far hon vara fluffig istallet. Tur att hon gillar att bada nar det blir for varmt......
Vad gäller just klippning, ger man aldrig katten något lugnande istället för att söva?
Eller det kanske ger liknande risker?
 
Topp