• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden för katter, raser och utställning!

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Jobba hemifrån? Perfekt miljö. Två katter som ockuperar min stol så fort tillfälle ges.

IMG_20200521_140028.jpg
 

Uret

Cartier
Vi har 2 st russian blue men våran senaste är absolut roligaste katten jag haft. Så extremt medveten vad den gör, så fort han inte får uppmärksamhet så börja han kräla runt och göra såna här grejer tills vi plockar upp han.
kurrar för allt dessutom
Extremt rolig katt
FF2DC541-D37A-4968-8F8F-DE11A138E986.jpeg
 

Martin.

Omega
2-Faktor
För snart 1 år sedan blev jag med katt. Den sommarveckan som var absolut varmast hittade tjejens bror en liten uttorkad, hungrig och ”allmänt risig” kattunge i sin trädgård. Tog den direkt till veterinären som uppskattade åldern till 12 veckor och hon fick näring/kontroll och efter ett par dagar såg allt ”bra” ut efter omständigheterna. Samtidigt postade de i lokala facebookgruppen, satt upp lappar i området utan någon som hörde av sig. Då de redan har en hund, katt och en bebis på ingång kunde de inte ta hand om henne men vi gjorde de gladeligen.

Vi bor i lägenhet nu men vi flyttar till ett hus vi renoverar i höst där vi tänkte ha en ”kattdörr” i en av dörrarna. Googlat en del och hittat ett par, speciellt en från ”SureFlap” verkar bra.. Den är uppkopplad mot en app där man kan se om katten är inne/ute samt stänga dörren vid behov. https://www.surepetcare.com/en-us/pet-doors/microchip-pet-door-connect

Ett problem dock, kanske är ett i-lands problem, men ändå. Samtliga dörrar jag hittat är av vit plast och då vi kommer ha en hus i mörkt trä med mörka dörrar kommer den inte smälta in så bra. Som sagt, egentligen ett icke problem men innan vi gör en beställning frågar jag här om tipps. Någon som vet en leverantör utav ”kattdörrar” som är lite snyggare. I en drömvärld är det på utsidan bara en mörk ram och ev. teknik kan vara på insidan.

Några tipps? Enda kravet är att den öppnas med chip/magnet så inte alla grannarnas katter flyttar in, utöver det så minimalistisk/snygg som möjligt.

Teddy.png


Vänligen,
Martin
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
För snart 1 år sedan blev jag med katt. Den sommarveckan som var absolut varmast hittade tjejens bror en liten uttorkad, hungrig och ”allmänt risig” kattunge i sin trädgård. Tog den direkt till veterinären som uppskattade åldern till 12 veckor och hon fick näring/kontroll och efter ett par dagar såg allt ”bra” ut efter omständigheterna. Samtidigt postade de i lokala facebookgruppen, satt upp lappar i området utan någon som hörde av sig. Då de redan har en hund, katt och en bebis på ingång kunde de inte ta hand om henne men vi gjorde de gladeligen.

Vi bor i lägenhet nu men vi flyttar till ett hus vi renoverar i höst där vi tänkte ha en ”kattdörr” i en av dörrarna. Googlat en del och hittat ett par, speciellt en från ”SureFlap” verkar bra.. Den är uppkopplad mot en app där man kan se om katten är inne/ute samt stänga dörren vid behov. https://www.surepetcare.com/en-us/pet-doors/microchip-pet-door-connect

Ett problem dock, kanske är ett i-lands problem, men ändå. Samtliga dörrar jag hittat är av vit plast och då vi kommer ha en hus i mörkt trä med mörka dörrar kommer den inte smälta in så bra. Som sagt, egentligen ett icke problem men innan vi gör en beställning frågar jag här om tipps. Någon som vet en leverantör utav ”kattdörrar” som är lite snyggare. I en drömvärld är det på utsidan bara en mörk ram och ev. teknik kan vara på insidan.

Några tipps? Enda kravet är att den öppnas med chip/magnet så inte alla grannarnas katter flyttar in, utöver det så minimalistisk/snygg som möjligt.

Teddy.png


Vänligen,
Martin
Jättefin katt! Fint av er att ta hand om den. Tre av våra senaste fem katter (har tre nu) är rescues. Vi har också funderat på kattlucka men inte blivit av.

Har hört att såna där med sensor kan få problem att de inte fungerar, men inte kollat mer på det. Bor numera i lägenhet på markplan med egen ingång så vi släpper in och ut katter 100 ggr/dag ... förutom nu på sommaren när det kan stå lite öppet. :)
 

UNO

Panerai
För snart 1 år sedan blev jag med katt. Den sommarveckan som var absolut varmast hittade tjejens bror en liten uttorkad, hungrig och ”allmänt risig” kattunge i sin trädgård. Tog den direkt till veterinären som uppskattade åldern till 12 veckor och hon fick näring/kontroll och efter ett par dagar såg allt ”bra” ut efter omständigheterna. Samtidigt postade de i lokala facebookgruppen, satt upp lappar i området utan någon som hörde av sig. Då de redan har en hund, katt och en bebis på ingång kunde de inte ta hand om henne men vi gjorde de gladeligen.

Vi bor i lägenhet nu men vi flyttar till ett hus vi renoverar i höst där vi tänkte ha en ”kattdörr” i en av dörrarna. Googlat en del och hittat ett par, speciellt en från ”SureFlap” verkar bra.. Den är uppkopplad mot en app där man kan se om katten är inne/ute samt stänga dörren vid behov. https://www.surepetcare.com/en-us/pet-doors/microchip-pet-door-connect

Ett problem dock, kanske är ett i-lands problem, men ändå. Samtliga dörrar jag hittat är av vit plast och då vi kommer ha en hus i mörkt trä med mörka dörrar kommer den inte smälta in så bra. Som sagt, egentligen ett icke problem men innan vi gör en beställning frågar jag här om tipps. Någon som vet en leverantör utav ”kattdörrar” som är lite snyggare. I en drömvärld är det på utsidan bara en mörk ram och ev. teknik kan vara på insidan.

Några tipps? Enda kravet är att den öppnas med chip/magnet så inte alla grannarnas katter flyttar in, utöver det så minimalistisk/snygg som möjligt.

Teddy.png


Vänligen,
Martin
Testa folie som man sätter på taxibilar etc
En av våra byggentreprenörer har folierat kylbafflar med ljusblå folie, det blev både bra och d y r t men hyresgästen betalade med god min.
4DBE3E93-BCF7-409A-BC9D-57446A0099F7.jpeg
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor

Sååå fina. Eller vad säger du @Margarinkungen? Två killar?
Vilken uppfödning? Föresten, har du lust kan du dra det i ett PM. Annars kan det bli för avslöjande. Vår flicka säger hej. Vi har för första gången fått en aporterande katt. Hon jagar papperstussar och fjädrar och kommer tillbaka med dem för att man ska kasta igen, och igen, och igen. Gärna mitt i natten.
7FA32C62-CD76-448F-8A47-F4A7F3A2A1F5.jpeg
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Sååå fina. Eller vad säger du @Margarinkungen? Två killar?
Vilken uppfödning? Föresten, har du lust kan du dra det i ett PM. Annars kan det bli för avslöjande. Vår flicka säger hej. Vi har för första gången fått en aporterande katt. Hon jagar papperstussar och fjädrar och kommer tillbaka med dem för att man ska kasta igen, och igen, och igen. Gärna mitt i natten.
7FA32C62-CD76-448F-8A47-F4A7F3A2A1F5.jpeg

Ryssar är så mysiga. Vackra gröna ögon!
Men de är inga knäkatter?
 
  • Like
Reactions: TiE

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Sååå fina. Eller vad säger du @Margarinkungen? Två killar?
Vilken uppfödning? Föresten, har du lust kan du dra det i ett PM. Annars kan det bli för avslöjande. Vår flicka säger hej. Vi har för första gången fått en aporterande katt. Hon jagar papperstussar och fjädrar och kommer tillbaka med dem för att man ska kasta igen, och igen, och igen. Gärna mitt i natten.
7FA32C62-CD76-448F-8A47-F4A7F3A2A1F5.jpeg
Verkligen fina, våra krigar mest och kommer inte närmare än så här dock
759DA692-9902-41E7-ACDE-AB4D24B43166.jpeg
 
Topp