• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden för katter, raser och utställning!

Mr.Chang

Audemars
B8DAFEC4-2BCE-4443-B7CB-07FFFDAEB7A7.jpeg
28ADB4E2-7A02-41BF-87B1-DA40E1E6F0C1.jpeg
Så här kan man också sitta. Han gör det ganska ofta. Inte helt nöjd med att vara med på bild.
37A42C56-EA21-4F38-B209-82C60EA53C83.jpeg
Våran sitter också så.:D
 

erow

Patek
2-Faktor
Vi har två dagliga rutiner som jag verkligen gillar.
Den ena är på kvällen när vi borstar hanns tänder, detta gillas verkligen och blir en mysstund.
Den andra och min favorit, min morgontoalett som verkligen är tiden då han vill gosa :D

Vilken rutin har ni som ni älskar (eller inte gillar)?
20200701_083639.jpg
 
Senast ändrad:

Uret

Cartier
Sååå fina. Eller vad säger du @Margarinkungen? Två killar?
Vilken uppfödning? Föresten, har du lust kan du dra det i ett PM. Annars kan det bli för avslöjande. Vår flicka säger hej. Vi har för första gången fått en aporterande katt. Hon jagar papperstussar och fjädrar och kommer tillbaka med dem för att man ska kasta igen, och igen, och igen. Gärna mitt i natten.
7FA32C62-CD76-448F-8A47-F4A7F3A2A1F5.jpeg
2 killar. En ifrån Nässjö och en är ifrån Tyresö så de är inte brorsor från början :)
 
  • Like
Reactions: TiE

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Vi har två dagliga rutiner som jag verkligen gillar.
Den ena är på kvällen när vi borstar hanns tänder, detta gillas verkligen och blir en mysstund.
Den andra och min favorit, min morgontoalett som verkligen är tiden då han vill gosa :D

Vilken rutin har ni som ni älskar (eller inte gillar)?
20200701_083639.jpg


Så sött.
En av våra killar vill gärna kelas efter frukosten. Försöker spela svårflirtad. Gnyr och springer iväg när man går förbi men när man följer efter för att lyfta upp honom stannar han upp så att man får tag på honom. Sen börjar en lång kel-session med högljudda spinnanden.
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Försöker få min katt att inte sova i sängen så har stängt dörren till sovrummet. Han har skrikit i 3 timmar nu....

Har katten fått vara i sovrummet innan?
Testa med starka dofter som citrus och liknande på lakan och täcke och låt katten själv lära sig avsky sovrummet. Jag vet inte om det missfärgar tyget eller så men katter brukar ogilla citruslukt.
 

ErikGBG

Audemars
Har katten fått vara i sovrummet innan?
Testa med starka dofter som citrus och liknande på lakan och täcke och låt katten själv lära sig avsky sovrummet. Jag vet inte om det missfärgar tyget eller så men katter brukar ogilla citruslukt.
Ja han har alltid sovit med oss men får så jävla mycket hår i ögonen. Får försöka vänja honom men han blev helt galen inatt
 

UNO

Panerai
Vi har två dagliga rutiner som jag verkligen gillar.
Den ena är på kvällen när vi borstar hanns tänder, detta gillas verkligen och blir en mysstund.
Den andra och min favorit, min morgontoalett som verkligen är tiden då han vill gosa :D

Vilken rutin har ni som ni älskar (eller inte gillar)?
20200701_083639.jpg
Jaga ostSmulor(Smulan heter hon) när jag gör frukost.
Sitta på bordet när vi äter frukost, chans på xtra smula.
Ligga på täcket när vi glor på Netflix.
A6EE9743-8B55-4BBE-BEB4-C85086679F3F.jpeg
 

Husse

Patek
Han fick plötsligt två epilepsi anfall tätt in på varandra under eftermiddagen igår så jag åkte fort som tusan in med honom akut till djursjukhuset i Kumla. Veterinären konstatera att han hade diabetes :(.
Tack snälla för din omtanke!
Spynx ligger mig varmt om hjärtat och jag vet hur ont det gör när våra vänner flyttar till regnbågslandet.
Våt huskatt fick en stroke kl 4 på morgonen, såg ut som epilepsi!
Hon fick somna in.
Måste ändå säga att det var rätt beslut, diabetes på katter är mycket komplicerat, finns ju bara humant insulin och det ger ofta svåra komplikationer.
Sörjer med dig/er!
 
Topp