• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden för katter, raser och utställning!

livinl0ud

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Spynx ligger mig varmt om hjärtat och jag vet hur ont det gör när våra vänner flyttar till regnbågslandet.
Våt huskatt fick en stroke kl 4 på morgonen, såg ut som epilepsi!
Hon fick somna in.
Måste ändå säga att det var rätt beslut, diabetes på katter är mycket komplicerat, finns ju bara humant insulin och det ger ofta svåra komplikationer.
Sörjer med dig/er!

Det är samma här med Sphynx, dom är så personliga, unika och helt underbara :).
Ja tyvärr blir de som att förlora en familjemedlem. Känns tomt utan honom när han varit vid min sida i 10 års tid.
Jag beklagar bortgången av eran huskatt. Det känns som rätt beslut men för hans skull i slutändan, önskar bara att jag mentalt hann förbereda mig.
Jag har tyvärr noll och ingen erfarenhet gällande diabetes just på katter och visste inte att insulin behandlingen ger oftast svåra komplikationer.
Det nämnde veterinären aldrig igår så tack för att du gör det och får mig känna att beslutet var rätt.
 

livinl0ud

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Väldigt tråkigt att höra. När sjukdom, död drabbar våra pälsklingar gör det så ont i en. Vi tog bort en hund för många år sedan. Än idag kan jag känna ett hugg av saknad.

Det tycker jag/vi också och jag försöker intala mig att det nog det bästa beslutet för hans skull trots allt. Ont gör det verkligen. Beklagar er hunds bortgång trots att det var flera år sedan. Dom som liven gör en stor påverkan i ens liv :).
 

Husse

Patek
Det är samma här med Sphynx, dom är så personliga, unika och helt underbara :).
Ja tyvärr blir de som att förlora en familjemedlem. Känns tomt utan honom när han varit vid min sida i 10 års tid.
Jag beklagar bortgången av eran huskatt. Det känns som rätt beslut men för hans skull i slutändan, önskar bara att jag mentalt hann förbereda mig.
Jag har tyvärr noll och ingen erfarenhet gällande diabetes just på katter och visste inte att insulin behandlingen ger oftast svåra komplikationer.
Det nämnde veterinären aldrig igår så tack för att du gör det och får mig känna att beslutet var rätt.
Det är alltför många människor/ veterinärer och försäkringsbolag som håller liv i katterna, hundar och andra djur till ingen nytta!
Cancer, diabetes och njurproblem (min älskade Izak hann nästan inte till veterinären när njurarna la av) är typiska diagnoser som kan innebära ovärdigt och plågsamt liv för våra djur!
 

livinl0ud

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Det är alltför många människor/ veterinärer och försäkringsbolag som håller liv i katterna, hundar och andra djur till ingen nytta!
Cancer, diabetes och njurproblem (min älskade Izak hann nästan inte till veterinären när njurarna la av) är typiska diagnoser som kan innebära ovärdigt och plågsamt liv för våra djur!

Sorgligt men sant är det du skriver. Jag skulle inte ha samvete att ge ett djur konstgjord andning bara för att den ska leva för min skull.
Det viktigaste för mig är att djuret har ett värdigt liv. Blir lite irriterad nu att veterinären fick det låta som att diabetesen var inga problem och utan några komplikationer.
Tack igen för att du delar med dig din kunskap och erfarenhet.
 

erow

Patek
2-Faktor
Vila i frid älskade du :(.
2010-02-20 - 2020-08-31
A2168442-C014-44FF-B84A-B6691271A5CE.jpeg
Lider med dig!
 

livinl0ud

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Oj så tråkigt och jobbigt. Ledsen för er skull. Älskar verkligen rasen, ger en glädje och besvär hela tiden.

Kram på dig!

Tack så mycket för din fina omtanke.
Ja det är fruktansvärt tråkigt men försöker intala mig själv att det var de bästa för honom. Nu har han frid. Då är vi två om den saken :happyhappy:. Tycker du beskriver rasen klockrent med att de ger en glädje och besvär hela tiden :angel:, trots besvären saknar jag honom :).
Kram kram!
 
Topp