Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fluffe säger hej
![]()
![]()
Päls och hängbuk (kastrerad hona trots namnet) bara. Tjock är hon inte. Duschar man henne blir det inget kvar.Haha underbart. Sista bilden. Kraftig kille (?).
Päls och hängbuk (kastrerad hona trots namnet) bara. Tjock är hon inte. Duschar man henne blir det inget kvar.![]()
Katten är "begagnad" så vi vet inte. Men hon är snäll nog att duscha vid behov. Dock ser hon ju så bedrövad ut när man gör det så det är inte sant. Hon _hatar_ det absolut, men hon står ut.Pälsen gör allt kan man säga
Vi badar aldrig våra katter, försent att börja med det nu. Men ni har badat katten sedan den var liten?
Vilken kattsand ska man ha!?
Den sanden vi har nu, är överallt... vidrigt och jävligt irriterande... Den släpper inte ifrån sig lukt dock, och det är ju bra.
Hit me!
Det är små korn överallt på bottenplan. Fastnar under tassarna osv.Kör med Cattia. Men all sand har ju en tendens att sprida sig likt dammtussar.
Annars är det väl pellets och liknande som gäller?
Jag använder en liten handduk framför lådan, där hamnar väldigt mycket sand när han hoppar ur. Sedan skakar jag ner sanden i lådan igen några gånger per dag. Sedan jag la ut handduken är det mycket mindre sand i lägenheten.Vilken kattsand ska man ha!?
Den sanden vi har nu, är överallt... vidrigt och jävligt irriterande... Den släpper inte ifrån sig lukt dock, och det är ju bra.
Hit me!
Vilken kattsand ska man ha!?
Hit me!
Finns ju även speciella "dörrmattor" att köpa till kattlådor som ska göra att sanden stannar där. Funkar bra bara katten behagar att gå på mattan och inte hoppa över den eller gå vid sidan av.Jag använder en liten handduk framför lådan, där hamnar väldigt mycket sand när han hoppar ur. Sedan skakar jag ner sanden i lådan igen några gånger per dag. Sedan jag la ut handduken är det mycket mindre sand i lägenheten.
Vi hade samma problem tidigare men bytte till denna kattlåda och problemet med sand överallt är ett minne blottVilken kattsand ska man ha!?
Hit me!
Vi hade samma problem tidigare men bytte till denna kattlåda och problemet med sand överallt är ett minne blott.
https://www.zooplus.se/shop/katt/ka...MImJjVlqSp7AIVWJ3VCh19KQNlEAQYAiABEgL4ePD_BwE
Vi har samma, men vår Sphynx stänker kattsand överallt ändå...
Haha såpass. När vår Sphynx var vid liv hade vi inga problem som tur var. Samma nu med vår Perser och Skeppskatt
. Visst stänks något sandkorn men inte som med den gamla kattlådan där vi behövde dammsuga badrummet dagligen.
Skönt!
Dammsuger minst 3 ggr per dag...
Sladdlös dammsugare är guld för just det.
Skönt att höra att fler har det som vi. Har aldrig uppskattat en dammsugare så mycket som just nuFyfan. Ja sladdlös dammsugare är ett måste i sådana lägen.
Bedårande katter.
Cornish Rex är väldigt speciella. Busiga också?
Min lilla "fotomodell"
![]()
Ja i rätt ljus är de magiskaWow... de ögonen... som eld.