• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden för katter, raser och utställning!

Fluffe säger hej
EC0000B9-0D14-4019-BE90-678364FDCD10_1_105_c.jpeg

786D563C-19DF-4909-BDB5-1633898B24E7_1_105_c.jpeg

Vilken kattsand ska man ha!?

Den sanden vi har nu, är överallt... vidrigt och jävligt irriterande... Den släpper inte ifrån sig lukt dock, och det är ju bra.

Hit me!

Den sanden vi har nu, är överallt... vidrigt och jävligt irriterande... Den släpper inte ifrån sig lukt dock, och det är ju bra.

Hit me!
Jag använder en liten handduk framför lådan, där hamnar väldigt mycket sand när han hoppar ur. Sedan skakar jag ner sanden i lådan igen några gånger per dag. Sedan jag la ut handduken är det mycket mindre sand i lägenheten.

Hit me!
Jag använder en liten handduk framför lådan, där hamnar väldigt mycket sand när han hoppar ur. Sedan skakar jag ner sanden i lådan igen några gånger per dag. Sedan jag la ut handduken är det mycket mindre sand i lägenheten.
Finns ju även speciella "dörrmattor" att köpa till kattlådor som ska göra att sanden stannar där. Funkar bra bara katten behagar att gå på mattan och inte hoppa över den eller gå vid sidan av.

Vi har den här till våra tre katter. Den är ganska stor, men bra när man har lite större katter och fungerar bra för att rengöra.
C81B170D-7FE9-485C-A5A7-6519FC0E7FBF.jpeg

Sen har vi denna matta framför: en ”dubbelmatta” där sanden hamnar i ett undre lager som man enkelt häller bort.
103C021F-0C0D-48AE-82AF-56DF84F578B9.jpeg

Bedårande katter.
Cornish Rex är väldigt speciella. Busiga också?

Ja, dom är verkligen speciella. Vi hade uppfödning för några år sen, blev totalt 7 kattungar. Katten på bilden behåll vi från den senaste kullen.
Dom är både busig och ganska "egna". Lugnar ner sig ganska mkt med åren tycker jag. När dom var små (0-3 år) så var dom ju ÖVERALLT. Satt gärna högst uppe på dörrbladen, kröp in i lådor etc. Iofs ett ganska vanligt kattbeteende men har man bara haft blandraser innan så blir man lite förvånad på hur mkt energi dom har :)

Tillbaka
Topp