• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden för katter, raser och utställning!

KattenBaloo

Cartier
2-Faktor
Veckans highlight enligt katterna…

A1599B25-70E4-41B2-8E8F-F020C7B514B5.jpeg
 

Husse

Patek
Nöjd efter att ha väckt en klockan 4 på morgonen med ett ”det sitter en fluga på väggen där som du ska hjälp mig fånga”-vrål och ”kolla vilken stor pryl (zucchin) som låg i köket!!”-yam
21D944A5-3F83-480B-B7AD-698CB5EC496C.jpeg
Mm, det där med flugan känner vi igen…
Här är det fyra galningar som tävlar om att döda flugan OCH vem som kan skapa mest jobb till husse! 😱
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Men hörru knaskatten, du har ju suttit inne och häckat hela dagen, ut i friska luften kompis!

Då behöver du väl inte störa mig, när jag äntligen får lite egentid 😫

Du har ju hela huset att vara och tvätta dig i, om det nu inte är stort nog, gå ut och gör det utomhus då BuLLis!

F69CCF96-140B-4C6C-8FDB-45E0AB28877A.jpeg

19F03B9B-474C-4C5C-A84A-5632701B815B.jpeg
CB2BAD7A-4D05-453D-B98F-57EF0AAA2997.jpeg



Åhåååå! Va f… ska du lägga dig här nu också ☠️

8DD27641-778A-48F5-92DD-8ACE9E4CD436.jpeg

3D332D8F-B33C-4E24-9059-F1CF7505F1AD.jpeg
131ACACA-9CBA-4E7B-B1CF-F68E776DCFB5.jpeg
 
Senast ändrad:

Husse

Patek
Ligger och slappar heeela dagen. Vill leka väldigt sällan.
Han som var så aktiv när han var ung! En dag liksom vände det bara.
11 år är ingen hög ålder direkt men det är nog väldigt individuellt, just det där med hur aktiva katter är när de börjar bli gamla.
Det brukar vara så med långhåriga katter att de är lite lugnare. Våran ”tant” 12 åriga Becci är fortfarande helt vild!
E86C5757-F15A-459C-A5FA-65EDB8C6282F.jpeg
 

Utvisaren

Patek
Ligger och slappar heeela dagen. Vill leka väldigt sällan.
Han som var så aktiv när han var ung! En dag liksom vände det bara.
11 år är ingen hög ålder direkt men det är nog väldigt individuellt, just det där med hur aktiva katter är när de börjar bli gamla.
Tycker de brukar ha "kattens timme" i gryning och skymning nästan oavsett ålder och ras. Nån timme det är full spunk och allt som rör sig ligger illa till... 😁
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Livet blir inte alltid som man tänkt sig. Sannolikt kommer vår katt behöva ett nytt hem utan oss. Några tankar på förmedlingar etc eller hur man nu gör? Vi pratar Skåne.
Om det är en snäll och frisk lite yngre katt så går det fint att lägga ut den på Blocket. Men förbered dig på att behöva sålla väldigt mycket bland folk som är helt obegripligt dumma i huvudet. Alternativ 2 är ju att lämna till katthem men då har man ju ingen möjlighet att välja nästa ägare vilket man kanske vill.
 

Utvisaren

Patek
Om det är en snäll och frisk lite yngre katt så går det fint att lägga ut den på Blocket. Men förbered dig på att behöva sålla väldigt mycket bland folk som är helt obegripligt dumma i huvudet. Alternativ 2 är ju att lämna till katthem men då har man ju ingen möjlighet att välja nästa ägare vilket man kanske vill.
Bra tips. Lurade på det där med katthem men var lite tveksam. Visserligen är de också noga (vi var på ett par ställen och letade innan vi skaffade katt) så jag hade väl inte varit så orolig. Alternativet är ju att göra en utekatt till en innekatt men det undrar jag om det går så bra. 🤔
 

Husse

Patek
Bra tips. Lurade på det där med katthem men var lite tveksam. Visserligen är de också noga (vi var på ett par ställen och letade innan vi skaffade katt) så jag hade väl inte varit så orolig. Alternativet är ju att göra en utekatt till en innekatt men det undrar jag om det går så bra. 🤔
Det går att lära om dem!
Alternativet är att näta in en kattgård eller en balkong.
 
Topp