• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden för katter, raser och utställning!

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Livet blir inte alltid som man tänkt sig. Sannolikt kommer vår katt behöva ett nytt hem utan oss. Några tankar på förmedlingar etc eller hur man nu gör? Vi pratar Skåne.

Husses old fashioned får blandade recensioner... pun intended 😄
20220902_221526.jpg
Blir uppriktigt ledsen av av detta.
Hen är ju fantastiskt fin. Hoppas ni löser situationen på ett eller annat sätt.
 

Utvisaren

Patek
Jo. Det är ingen som är glad här heller. Men det är tyvärr hela livet som faller samman här. Hus måste säljas och... ja ni kan lista ut vad det handlar om. Det är inte så att vi vill göra av med kattan. Hon är otroligt kär. Men hon skall ju inte heller komma i kläm på grund av våra dumheter. Jag fiskar mest efter att vara förberedd ifall allt blir riktigt nattsvart och man inte har något alternativ annat än att bo där djur inte är tillåtna.
 

KattenBaloo

Cartier
2-Faktor
Jo. Det är ingen som är glad här heller. Men det är tyvärr hela livet som faller samman här. Hus måste säljas och... ja ni kan lista ut vad det handlar om. Det är inte så att vi vill göra av med kattan. Hon är otroligt kär. Men hon skall ju inte heller komma i kläm på grund av våra dumheter. Jag fiskar mest efter att vara förberedd ifall allt blir riktigt nattsvart och man inte har något alternativ annat än att bo där djur inte är tillåtna.
Om det blir alvar så kan jag förmedla en kattannons mot 3000 anstälda på yammergrupp. PM mig i så fall.
 
Senast ändrad:

Utvisaren

Patek
Blev väckt vid 4 imorse av att skrället kommer upp i sängen och släpper en plastring i ansiktet på mig som han tycker jag ska kasta/leka apport. vilket man såklart gär en stund..
CB122BE7-4271-496D-AD83-40A9488B32CD.jpeg

(arkivbil)

sen ligger han och sover hela dagen…

Om det blir alvar så kan jag förmedla en kattannons mot 3000 anstälda på yammergrupp hos storföretag i Göteborg. PM mig i så fall.
Fantastiskt. Kattan är i Helsingborg men inga problem att åka bil med henne. Skall man åka långt vill hon bara ta ett varv i bilen och nosa runt sen ligger hon i sin box lugnt och fint. Jag håller detta i åtanke och tackar och bugar för det fina erbjudandet! Även om jag hoppas att jag inte skall behöva bruka det. Igen, mycket vänligt och uppskattas verkligen!
 

Husse

Patek
Man kanske skulle ta en liten "magborstare" själv? 🤔 :hungry:

Finns det någon kattrelaterad drink man kan blinda till?

Whiskas sour eller något liknande? 🤔
Hahaha!
Många katter lapar gärna i sig whisky och öl!
Våran huskatt (bor i regnbågslandet) älskade whisky, öl (Kilkenny) och Roquefortost!
Lovar att hon sitter i en gungstol, röker cigarr och dricker singelmalt och träter på allt och alla! 😻
 

FlipSwede

Rolex
Hahaha!
Många katter lapar gärna i sig whisky och öl!
Våran huskatt (bor i regnbågslandet) älskade whisky, öl (Kilkenny) och Roquefortost!
Lovar att hon sitter i en gungstol, röker cigarr och dricker singelmalt och träter på allt och alla! 😻
Och min gamla skrutta som står med ena tassen på regnbågsbron har fått för sig att ris i tomatsås är det bästa som finns....
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
När det är morgon och han insisterar på att man ska öppna fönstret så han får titta ut en stund..
D958FE78-B1BB-49C3-BC69-296939246198.jpeg

brukar sätta i ett speciell ”nät-fönstret” så han kan sitta där obevakad men nu när det börjar bli kallt är man inte så sugen på att va vidöppet fönster i 2-3 timmar på morgonen. Då blir det till att passa… men det e ganska mysigt…
 

Husse

Patek
Ni som har långhåriga katter - använder ni något för att trimma håret under tassarna? Hederlig liten sax eller någon form av trimmer?
Alla jag känner med Main Cook, Birma, Perser och så vidare brukar använda en sån här (även vi till klorna) bra och lätt att släppa in katten tjafsar. Liten risk att skada tassarna!
CC54D2C5-3586-496C-8F76-4504BB076488.jpeg
 
Topp