• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden för katter, raser och utställning!

Tella har börjat ligga och sova upptryckt mot bokhyllan bredvid mitt skrivbord så jag flyttade in en av hennes korgar dit. Det var tydligen uppskattat. ;)
Tella 2024-08-10.jpg
 
Nu sitter hon och vaktar poolen. Så jäkla kul att se hur hon lever upp och spenderar fler och fler av dygnets timmar ute när våren kommer. Sommartid är hon bara inne korta stunder och äter lite snabbt, sen ut igen. Brukar köra så runt 3 dygn ungefär. Sen är hon inne och sover nonstop i typ 24-36h. Och sen ut igen. Och så håller hon på varje sommar
IMG_5778.jpeg

Här är också en trött katt i värmen. Laddar batterierna några timmar inför nattens jakt och strykande. Kul dock att hon vill vara med för en gångs skull. Man ser knappt till henne under sommar halvåret. Kommer in någon minut per dygn och kastar i sig mat, sen ska hon ut igen. Som en sommarstinn tonåring överlag. Men fan vilken bra katt det här är
IMG_7034.jpeg


Som sagt! En riktig utekatt, särskilt sommarhalvåret! Och i år har verkligen inte varit något undantag. Lätt ute 23,5h/dygn och bara inne korta stunder för ett fylla på energi. Nu har det varit en extrem uteperiod så hon har på riktigt sovit nästa 3 dygn nonstop! 24h på kattställningen torsdag till fredag. Åt lite mat och gick sen ut på inglasningen där hon la sig till rätta i en stol och har sovit där fredag-söndag. Om man inte kände henne bättre kunde man trott att hon var sjuk. Men nej då, det är normalt såhär års. Igårkväll kom hon in och käkade och nu är det full fart igen 🤗 in i kaklet nu innan höst och minusgrader kommer
IMG_7318.jpeg
IMG_7319.jpeg
 
Ja de var lika. 😂 Vi har en Sibirisk katt. Vet du något om din? Sibirisk, norsk skogskatt och maincoonkatter är alla nära besläktade så jag gissar att din är kopplad till någon av dem? Men väldigt lik vår Sibiriska! Tassarna ser precis likadana ut (och lika stora 😂) Jättefin.

Han är brittisk långhår/ragdoll. översätts till översocial päls-påse!
Känner två sebiriska som man också ser många likheter med. Underbara djur!


....ungarna pratar katt, jag är allergisk, Sibiriska katter ska tydligen vara mindre allergiframkallande, nån som har erfarenhet?
Finns det nån uppfödare av Sibirisk katt i Stockholmsområdet man kan hälsa på?
 
....ungarna pratar katt, jag är allergisk, Sibiriska katter ska tydligen vara mindre allergiframkallande, nån som har erfarenhet?
Finns det nån uppfödare av Sibirisk katt i Stockholmsområdet man kan hälsa på?


Kolla länken här. Lite tips om allergi.

 
....ungarna pratar katt, jag är allergisk, Sibiriska katter ska tydligen vara mindre allergiframkallande, nån som har erfarenhet?
Finns det nån uppfödare av Sibirisk katt i Stockholmsområdet man kan hälsa på?
Jag har allergi mot katt, men vi har en Neva Masquerade sedan dryga tre år tillbaka. Känner knappt av allergin, men det kanske beror på hur känslig man är. Med mina föräldrars bondkatt känner jag tydligare av allergin, men det är inte värre än att jag kan passa hus och katt när det behövs.

Om jag förstått rätt så har kattungar extra mycket av allergenen så det bästa är kanske att träffa en vuxen katt, men å andra sidan om det fungerar med kattungar så bör det även fungera med vuxna.

1000006833.jpg
 
Jag har allergi mot katt, men vi har en Neva Masquerade sedan dryga tre år tillbaka. Känner knappt av allergin, men det kanske beror på hur känslig man är. Med mina föräldrars bondkatt känner jag tydligare av allergin, men det är inte värre än att jag kan passa hus och katt när det behövs.

Om jag förstått rätt så har kattungar extra mycket av allergenen så det bästa är kanske att träffa en vuxen katt, men å andra sidan om det fungerar med kattungar så bör det även fungera med vuxna.

1000006833.jpg
Men gu vilken sötsak!!
 
Tillbaka
Topp