• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden för klockor/modeller du ägt två gånger

closetplayer

Rolex
2-Faktor
Hade en Rolex Submariner 114060..Saknar den..:(
Tyckte den var för liten för min handled..Börjar ändra mig..
Hoppas på en snar comeback.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
image.jpg

Citizen ny2300 återkommer ständigt. 39mm, tavla med målade index och snygg på håll.
Haft 2st och ska inhandla ytterligare en till. Snygg till kavaj!


image.jpg

Haft 4av citizen ny0040 och har i nuläget den svarta modellen, ska försöka samla på mig samtliga utgåvor. En ISO klocka med mycket mer man kan önska sig för 1200 spänn. Snygg tavla, grym lume som håller hela natten, windable och väldigt stryktålig.


image.jpg

TagHeuer Aquaracer var min första Schweiziska klocka som såldes för en Submariner. Det var inte förrän jag ägt några sportrollar och omegor som jag förstod vilken kanonklocka det är. Hittade ett superfint ex här på KS och tvekade inte en sekund. Ett val för den medvetna.


I övrigt har jag haft 3 subbar och det är utan tvekan världens bästa allround sportis. Ser gärna en SD4000 i min låda men jag har "tyvärr" lyckats tygla den reaktiva sidan av mig själv...

Cheers!
 

marw

Panerai
2-Faktor
Bumpar denna tråd då jag var på väg att starta en likvärdig innan jag hittade denna.

Jag har tagit mig igenom ett stort antal klockor sedan 2012. Det har mest blivit Rolex men också Omega, Tudor, Tag heuer, Panerai, AP, IWC, Sjöö Sandström och säkert några till märken som jag glömt. Det har varit allt från ganksa enkla modeller till klockor en bit över 100k som 2012, för mig, var en helt obegriplig summa att lägga på en klocka. Högst oklart hur många klockor jag ägt men det måste vara minst 25.

Nu har det dock plötsligt hänt! Jag har köpt samma modell för andra gången. Tidigare har jag alltid jagat nytt men när jag sålde denna klocka för något halvår sedan kände jag att det inte var ett helt lyckat beslut. Jag har saknat den och inte riktigt kommit till ro. Nu har jag dock hittat ett ännu bättre ex som också kom fullset.

Vad kan det då vara för klocka? Det är en klocka som i mina ögon har i stort sett allt. Den passar till alla aktiviteter och i princip alla kläder. Den har en enormt bra balans i sina proportioner och sitter skönt på armen. Den har ett stabilt urverk som bara tickar på. Den är något ovanligare än en annan känd modell från samma märke som du ser dagligen. Du får känslan av att denna klocka skulle du ta med dig till en öde ö även om du inte har möjlighet att vara posör på just en öde ö.

Vad är det då för klocka?

Det är en Rolex sea dweller 16600, en helt fantastisk klocka och för mig lätt Rolex bästa modell.


image.jpeg
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
6 st 116600
3 st Planet Ocean Liquidmetal (samma klocka alla 3ggr, köpte ny, sålde, köpte tillbaks, sålde, köpte tillbaks och sålde igen)
2 st sbgm029
2 st sbgm001
2 st AP Diver Forged Carbon, första strulade, återköp. Köpte en till av glad bankir, den var fejk - surt.
3 st 116520
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
6 st 116600
3 st Planet Ocean Liquidmetal (samma klocka alla 3ggr, köpte ny, sålde, köpte tillbaks, sålde, köpte tillbaks och sålde igen)
2 st sbgm029
2 st sbgm001
2 st AP Diver Forged Carbon, första strulade, återköp. Köpte en till av glad bankir, den var fejk - surt.
3 st 116520
Då har du ju rent tekniskt bara ägt 1 Diver FC ;)
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
6 st 116600
3 st Planet Ocean Liquidmetal (samma klocka alla 3ggr, köpte ny, sålde, köpte tillbaks, sålde, köpte tillbaks och sålde igen)
2 st sbgm029
2 st sbgm001
2 st AP Diver Forged Carbon, första strulade, återköp. Köpte en till av glad bankir, den var fejk - surt.
3 st 116520

Riktigt stark jobbat måste jag säga. På hur lång tid har du snurrat 116600:eek:rna?
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Tre BBs. Röda först för jag var sugen på att testa sen kom den svarta och då ville jag byta upp mig, blev för tråkig sen så blev det en blå för att jag var rastlös.

Smp. Köpte en svart smpcs som min första riktiga klocka, sålde i behov av pengar. Köpte sen en gammal svart som inte alls var samma sak. Övertalade sen farsan som jag delar klockor med att köpa en blå smpc så det alltid fanns en till hands.

16710. Min favoritklocka och den klockan som fick mig att få upp ögonen för klockor. Sålde för att jag ville testa annat och kände att jag kunde köpa en igen. Köpte samtidigt en till pappa för jag ville ha kvar en i samlingen och den var relativt billig. Såldes snabbt. Skicket var inte roligt i förhållande till den andra. Dök upp en tredje jäkligt billigt bara veckor efter så kände mig tvungen att slå till. Såldes för att en vän tjatade om att få köpa.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Två stycken Rolex GMT, först en 16750 från 80-talet som jag sålde men började sakna den så köpte en 1675 från -77 cirka 1,5 år senare.
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
6 st 116600
3 st Planet Ocean Liquidmetal (samma klocka alla 3ggr, köpte ny, sålde, köpte tillbaks, sålde, köpte tillbaks och sålde igen)
2 st sbgm029
2 st sbgm001
2 st AP Diver Forged Carbon, första strulade, återköp. Köpte en till av glad bankir, den var fejk - surt.
3 st 116520

Var den glada bankiren medveten om att den var fejk?
 
6 st 116600
3 st Planet Ocean Liquidmetal (samma klocka alla 3ggr, köpte ny, sålde, köpte tillbaks, sålde, köpte tillbaks och sålde igen)
2 st sbgm029
2 st sbgm001
2 st AP Diver Forged Carbon, första strulade, återköp. Köpte en till av glad bankir, den var fejk - surt.
3 st 116520
Hur har värdet på klockorna pendlat mellan omgångarna? Har du lyckats köpa en ny till ett billigare pris än du sålde för eller har du gjort förlust?
 
Topp