• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden med bara bilder

Ariste

Audemars
2-Faktor
Dammade av några dinkor med militärinspirerade tavlor, svarta till på köpet...en mardröm att fota men en oro-gasm att bära och se på!

IMG_1495.jpg
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Ariste skrev:
easy rider skrev:
Ariste skrev:
Dammade av några dinkor med militärinspirerade tavlor, svarta till på köpet...en mardröm att fota men en oro-gasm att bära och se på!
Jäkligt balla! Är det 34 mm på hela bunten?
Min LeCoultre säger hej.
De är mellan 34-36mm och stilrena, din JLC är cool och tål att ses på...visst var det arvegods?

De var riktigt snygga. Yes, det stämmer, nästan, jag fick den av farfar, som är 90 år ung och med i matchen ;)
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
easy rider skrev:
Ariste skrev:
easy rider skrev:
Jäkligt balla! Är det 34 mm på hela bunten?
Min LeCoultre säger hej.
De är mellan 34-36mm och stilrena, din JLC är cool och tål att ses på...visst var det arvegods?

De var riktigt snygga. Yes, det stämmer, nästan, jag fick den av farfar, som är 90 år ung och med i matchen ;)
Still going strong, kul att känna klockans historia och jag tycker du har gjort ett snyggt jobb med den...vet du vart han köpte den?
 
V

Viggen

Guest
20atm, vi får väl se imorgon om det stämmer. ;)
 

Bilagor

  • DSC_0003 (2).jpg
    DSC_0003 (2).jpg
    403 KB · Visningar: 365

easy rider

Brüno
2-Faktor
Ariste skrev:
Still going strong, kul att känna klockans historia och jag tycker du har gjort ett snyggt jobb med den...vet du vart han köpte den?

Tack så mycket! :) Det var faktiskt hans halvbror som köpte den i staterna när han var där och försörjde sig som fotbollsproffs och snickare på 40-talet. Klockan är daterad till runt -44 och tickar på utan problem. Ska dock lämna in för service och undviker att använda den fram tills dess. Helt klart en keeper, otvivelaktigt!
 
V

Viggen

Guest
Lite nya foton....




Blev inte nöjd med denna. Lumen är helt kass i klockan, så det blev inte som tänkt. :x
 

Bilagor

  • DSC_0006.JPG
    DSC_0006.JPG
    264.5 KB · Visningar: 622
  • P-design.jpg
    P-design.jpg
    246.6 KB · Visningar: 622
  • ice.jpg
    ice.jpg
    78 KB · Visningar: 621

Camo00

Patek
Re: Sv: Tråden med bara bilder

Supercoola bilder! Vad har Du för kamera/objektiv på första bilden? Man ser ju fibrerna i pappret rätt tydligt... :-o
 
V

Viggen

Guest
Re: Sv: Tråden med bara bilder

Camo00 skrev:
Supercoola bilder! Vad har Du för kamera/objektiv på första bilden? Man ser ju fibrerna i pappret rätt tydligt... :-o

Tackar så mycket! :)

Jag kör med en gammal Nikon D40. Förutom orginal-objektivet, så använder jag ett Sigma teleobjektiv 70mm-300mm med inbyggt makro-läge. Det duger för en amatör som mig. :D

Det är nog bara trycksvärta som syns, däremot gillade jag kronans reflektion på boettens sida. Borde ha zoomat in mer.
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
easy rider skrev:
Ariste skrev:
Still going strong, kul att känna klockans historia och jag tycker du har gjort ett snyggt jobb med den...vet du vart han köpte den?

Tack så mycket! :) Det var faktiskt hans halvbror som köpte den i staterna när han var där och försörjde sig som fotbollsproffs och snickare på 40-talet. Klockan är daterad till runt -44 och tickar på utan problem. Ska dock lämna in för service och undviker att använda den fram tills dess. Helt klart en keeper, otvivelaktigt!
Härlig historia, ovärderlig släktklenod som jag hoppas får en värdig service...:)
 
V

Viggen

Guest
daviden skrev:
Om ni av något skäl missat... Finns en hel del aktiva på Instagram, och de som väljer att tagga sina klockbilder med #klocksnack fångas automatiskt upp och hamnar här:
http://instagram.klocksnack.se

För att få överblick kan man besöka arkivet, här:
http://instagram.klocksnack.se/archive

Instagram är väl en telefon-app? Jag plåtar hellre med en riktig kamera. :D ;)
Om det är av en annan anledning, så kan man ju alltid länka bilderna från exempelvis, Photobucket, Flickr och Imagebam osv... :)
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
klockodile skrev:
Badbilder från en annars mager sommar.

20120725164.JPG


20120725161.JPG


20120725162.JPG
Den är cool..! Jag hade MM600SD i mina funderingar då jag planerade mitt inköp av första premiumklocka, men det som stoppade mig var att den är gjord i titanium och storleken + höjden. Sen tror jag att jag får lite mer glädje av en klassiskt mekaniskt dykare just nu, så det blev en MM300, men en Spring Drive GS lär det bli när möjlighet erbjuds i framtiden.
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Tråden med bara bilder

Viggen skrev:
Helschysst foto! Och äntligen slänger du upp en ny bild på denna klocka. :)
Vad är det för årsmodell på JLM´en?

Tack! Köpte den 2007 och faktiskt var det min allra första klocka fast jag var över 30... :)
 
V

Viggen

Guest
Re: Sv: Tråden med bara bilder

Camo00 skrev:
Viggen skrev:
Helschysst foto! Och äntligen slänger du upp en ny bild på denna klocka. :)
Vad är det för årsmodell på JLM´en?

Tack! Köpte den 2007 och faktiskt var det min allra första klocka fast jag var över 30... :)

Jag gillar designen och F1-loggan. Var det denna modell TV4 lottade ut till oss F1-bevakare? :)
 
Topp