• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden med tema bilder på Lego & klockor

Nicke75

Patek
2-Faktor
Då får väl jag presentera min och FruBr's gemensamma hobby. Just nu är det lite stillastående eftersom kvällarna spenderas på terrassen men den här jobbar vi på nu och vi är ungefär halvvägs. 6000+ bitar och fantastiskt kul att bygga.
PSX_20200807_122055.jpg


Hyllan i sovrummet skvallrar om att vi varvar med lite mindre byggsatser också. Finns möjligtvis ett tema... Ska styras upp med en större och bättre hylla när vi är klara. :D
PSX_20200807_122119.jpg

PSX_20200807_122143.jpg


Nu är det dessa som återstår (innan det är dags att beställa nytt). :)
PSX_20200807_122201.jpg
Du om någon borde lösa ett grymt foto med klocka o Lego :)
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
-Wow, tack för att du delar med dig! Det där var mycket trevligt att se. Det kanske hade kunnat vara något även för mig att ha vid sidan om under vinterhalvåret. Är faktiskt lite sugen att börja med större byggsatser av Lego City Space av rent naturliga skäl :angel:

Plus att Lego är en mycket roligare syssla än pussel till exempel ;)

Vi följer ert projekt med spänning!:happyhappy:
Ja, Lego är mycket roligare tycker jag och det är lättare och avbryta mitt i för att fortsätta några dagar senare. Vi bygger i alla fall sällan flera dagar i rad. :) Finns så jäkla många att välja på också! Enda nackdelen är att det är så dyrt men det är det ändå värt.

Du om någon borde lösa ett grymt foto med klocka o Lego :)
Jag borde kanske styra upp något, har faktiskt inte haft en tanke på det. :)
 

Misfit

Breitling
Det är kul att höra att jag inte är ensam om denna mörka hemlighet haha har byggt en hel del av dom stora Legosatserna. Har spänt ögonen i Taj mahal som nästa bygge. Det är bra att ha sina barn att skylla på :)
 
N

norgar

Guest
Vilka minnen, kommer ihåg att jag ville ha ett LL928 rymdskepp, men hade bara den mindre LL918 :( En Sinn 903 står också på önskelistan ;)
Ser fram emot fler bilder på både gammalt och nytt Lego :)
Hyggelig å høre:)
Jeg har noe 40 - 50 år gammelt lego fra min barndom, som min datter nå leker med. Veldig trivelig. Skal få tatt noen bilder;)
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Även om jag själv inte är någon hejare på legobygge är det alltid kul. Kul trådidé detta också :woot:.
Här hemma har vi en liten knodd så än så länge är det duplo som gäller. Med det borde väl kvala in, då det faktiskt är Lego.. ;)

Inte alls så häftiga och flashiga bilder och byggen som flera utav er visat här, men men.
Kvällsbygge såhär i sommartid (och hon sover gott så mamma byggde själv, endast för denna tråd:D) med tema glass:

A27040A2-5AC8-492D-8443-B5569D6F9503.jpeg
 

Flecktarn

Audemars
2-Faktor
Försökte få till några fräcka bilder men det blev nog mest rörigt... Nåväl, har alltid älskat Lego, men nu har jag begränsat det till att bara köpa bilar, speciellt Speed Champions. Undantaget är F40:in. Because F40.
Parade ihop dem med min Yema Rallygraf som känns mest bilsport i samlingen!
IMG_20200819_192103-01.jpeg

IMG_20200819_191915-01.jpeg

IMG_20200819_191810-01.jpeg
 

Lauda

Patek
2-Faktor
Försökte få till några fräcka bilder men det blev nog mest rörigt... Nåväl, har alltid älskat Lego, men nu har jag begränsat det till att bara köpa bilar, speciellt Speed Champions. Undantaget är F40:in. Because F40.
Parade ihop dem med min Yema Rallygraf som känns mest bilsport i samlingen!
IMG_20200819_192103-01.jpeg

IMG_20200819_191915-01.jpeg

IMG_20200819_191810-01.jpeg

-Mycket fin samling och trevliga bilder! Älskar temat!!
 
Topp