• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden med tema bilder på Lego & klockor

Lauda

Patek
2-Faktor
Internationella kvinnodagen var förvisso i måndags, men det var först nu jag hittade det här setet i en flyttkartong.

F2C2C362-15DA-4661-943F-ECE5175FA180.jpeg

-Jag gillar set upen och budskapet! Bra där😀👍🏼
 

Polykarpus

Omega
2-Faktor
Har inte hunnit påbörja den än… barn och jobb har kommit ivägen. :(

Vad med månlandaren och Saturn V var dåligt tycker du?
Ah, den klassiska. Jo men den som väntar. Ser fram emot bilder när det blir tid över :)

Kvalitetsmodeller båda egentligen. I-landsgnäll. Men

Hade önskat, och gärna betalat för, att landaren varit 30% större eller så. Den hade en del kul finesser men kändes ihoptryckt och rätt billig får jag ändå säga. Synd på en potentiellt grym modell.

Saturn V var lagom stor men rätt trist att bygga i mitt tycke. Kommer med territoriet såklart när man eg bara bygger ett långt rör. Sen fattades det en hel del bitar i min vilket säkert färgar upplevelsen i övrigt för egen del.

Legos kundtjänst dock top-notch fick två nya påsar direkt utan något tjafs. Antiklimaxet när man är mitt i bygget och upptäcker det saknas grejer i fler än en påse 🤯
 

JohnMonchard

Panerai
2-Faktor
Ah, den klassiska. Jo men den som väntar. Ser fram emot bilder när det blir tid över :)

Kvalitetsmodeller båda egentligen. I-landsgnäll. Men

Hade önskat, och gärna betalat för, att landaren varit 30% större eller så. Den hade en del kul finesser men kändes ihoptryckt och rätt billig får jag ändå säga. Synd på en potentiellt grym modell.

Saturn V var lagom stor men rätt trist att bygga i mitt tycke. Kommer med territoriet såklart när man eg bara bygger ett långt rör. Sen fattades det en hel del bitar i min vilket säkert färgar upplevelsen i övrigt för egen del.

Legos kundtjänst dock top-notch fick två nya påsar direkt utan något tjafs. Antiklimaxet när man är mitt i bygget och upptäcker det saknas grejer i fler än en påse 🤯
Åfan!
Jag måste säga att jag diggade landaren. Men håller med dig om att där var en del grejjer som var lite väl ihoptryckta. Kameran tex. även cockpit.
Sen hade det ju varit coolt om Buzz och Armstrong hade en Speedy printade på handleden… ;)

Kan förstå det med Saturn, är ju som du säger ett enda rör.

Vad jag sett och hört gällande färjan så ska den vara top notch! Men återstår att se.
 
Topp