• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden med tema bilder på Lego & klockor

daniel svensson

Audemars
2-Faktor
Tur att man hällde allt i samma hög så det tar lite extra tid. :) kom till instruktion 112 av 1135 igår kväll
16560611544066032293684676036646.jpg
20220624_105652.JPG
 

Frontendarn

Panerai
2-Faktor
Trevligt. Läste att den får kritik för att de gula bitarna kan ha olika nyans. Är det något du har märkt?

Läste det innan jag köpte denna med, så blev förvånad över hur bra de faktiskt matchat nyanserna. Vet inte om det har att göra med att de tagit åt sig av kritiken eller om jag hade tur, men tycker denna är en av de bäst färgmatchade jag byggt. Framförallt när det kommer till de gula klistermärkena, de är näst intill 100 % när det kommer till matchningen, vilket är något man inte ser ofta.

IMG_2767.jpeg

IMG_2765.jpeg
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Läste det innan jag köpte denna med, så blev förvånad över hur bra de faktiskt matchat nyanserna. Vet inte om det har att göra med att de tagit åt sig av kritiken eller om jag hade tur, men tycker denna är en av de bäst färgmatchade jag byggt. Framförallt när det kommer till de gula klistermärkena, de är näst intill 100 % när det kommer till matchningen, vilket är något man inte ser ofta.

IMG_2767.jpeg

IMG_2765.jpeg
Skönt att höra. Kanske blir en hjulklapp till mig i år igen. Jag gillar dessa bilar i expert-serien.
 

Flecktarn

Audemars
2-Faktor
Hittade de här bilderna när jag kikade runt på hårddisken, var tänkt som ett inlägg i augusti men det kom visst av sig. Nå, här kommer de i alla fall.
Köpte denna Speed Champions Aston Martin DB5 när jag var i Legobutiken på Ströget i Danmark i somras.
Passade bra att ha en Bondklocka på sig samtidigt i form av en Seiko H357-5040 från For Your Eyes Only.
Liksom de andra nya lite bredare CH-bilarna är detta ett väldigt roligt bygge med flera oväntade tekniker. För modellen i fråga har Lego tagit fram en särskild bit för den bakre delen av kupén, den ser bra ut men som vanligt är det inte tillräckligt mycket opacitet.
Allt som allt en kul bil och Bond-figuren är tuff. Lite synd att det är Craig, men det kan jag stå ut med.

Bildkavalakad:
lego aston 1.jpg

lego aston 2.jpg

lego aston 3.jpg

"Q, varför måste jag bygga ihop bilen själv?"
"Du lämnar ju ändå aldrig tillbaka dem i ett stycke, Mr Bond."

lego aston 4.jpg

Notera att han faktiskt har en pistol. Det är egentligen en reservdel som används för avgasröret, men funkar fint som en PPK. Lego är ju lite restriktiva med att använda vapen i sina modeller, men jag är säker på att designen visste vad hen gjorde när den extra reservdelen lades till i lådan…

lego aston 5.jpg

lego aston 6.jpg

Ratten på fel/rätt sida!

lego aston 7.jpg
lego aston 8.jpg

Skippade några klistermärken eftersom de var dåligt färgmatchade med bitarna, lite synd.
En kul detalj är att flera olika nummerplåtar följer med i lådan.
 
Senast ändrad:
Topp