Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ledig idag? Då är det okej att smaka NU!Hämtar ut lite nytt som ska bli kul att testa!
Är faktiskt ledig idag så det kanske är ok att smaka någon redan ikväll ?
![]()
Hur många köpte du?En liten till hinner man väl med en onsdag.
Jag gissar att ölstilen heter California Common.
![]()
Unket i näsan.
I munnen har man en lätt syrlig lagersmak som övergår till en bäska svår att härleda till specifik humle. Inte den där ihärdiga men friska europeiska humlen så som Hallertauer eller Tettnanger, utan mycket mer fadd och tråkig. Påminner mest om skämd mat som vägrar lämna munnhålan.
Nä, detta var verkligen inte min kopp te!
En liten till hinner man väl med en onsdag.
![]()
Unket i näsan.
I munnen har man en lätt syrlig lagersmak som övergår till en bäska svår att härleda till specifik humle. Inte den där ihärdiga men friska europeiska humlen så som Hallertauer eller Tettnanger, utan mycket mer fadd och tråkig. Påminner mest om skämd mat som vägrar lämna munnhålan.
Ja det var väl dem. Som vanligt dricker man till skåpen är tomma...Hur många köpte du?![]()
Hård morgon tänkte jag säga, men sedan såg jag alternativen i bakgrunden.
Inte smak, men doft.Igår blev det till att skapa förutsättningar i stället för att dricka öl.
![]()
På något sätt har jag förlikat mig med tanken att har man ett hyfsat rätt glas så funkar all öl i det. Märkligt egentligen då jag har fyra olika vinglas och ändå känner att jag har lite stor glugg mellan största och näst största kupan.
Om man försöker bortse från den goda känslan att dricka en ölstil ur rätt glastyp, anser ni att ölets smak påverkas mycket av glasform?
Ja, de är ju tätt sammanlänkade.Inte smak, men doft.
Jag kör olika glas (ipa och stout). Tycker att ipor får bättre humledoft/arom iom att ölet "snurrar" på räfflorna i glaset.Igår blev det till att skapa förutsättningar i stället för att dricka öl.
![]()
På något sätt har jag förlikat mig med tanken att har man ett hyfsat rätt glas så funkar all öl i det. Märkligt egentligen då jag har fyra olika vinglas och ändå känner att jag har lite stor glugg mellan största och näst största kupan.
Om man försöker bortse från den goda känslan att dricka en ölstil ur rätt glastyp, anser ni att ölets smak påverkas mycket av glasform?
Yes, redan nästa TS släpp (tisdag 22/9)Läste på Beernews att Deya blir aktuellt på bolaget, något som förhoppningsvis glädjer många i tråden.
Wtf! I bilen påväg till jobbet idag tänkte jag på detta med ölglas och tänkte fråga i denna trådIgår blev det till att skapa förutsättningar i stället för att dricka öl.
![]()
Har 4 olika ölglas:Igår blev det till att skapa förutsättningar i stället för att dricka öl.
![]()
De highball du har (Orrefors) har jag också men använder de bara till drink/grogg.Wtf! I bilen påväg till jobbet idag tänkte jag på detta med ölglas och tänkte fråga i denna tråd
Jag bryr mig inte om det är fina märken på glas utan bara vilken typ av form som är lämplig att ha hemma? Gillar mest IPA och lite Stout. Har bara ölsejdel hemma från Åberg för tillfället och highballglas som jag oftast använder till öl.
Bild ffsDe highball du har (Orrefors) har jag också men använder de bara till drink/grogg.
Du borde köpa IPAglas så får du ut mer av de IPA du dricker![]()
På mina glas som är likadana som dina?Bild ffs![]()
Haha nej på tips om ipa glas såklartPå mina glas som är likadana som dina?
Vet inte om dessa är bra, men tycker priset är det åtminstone.Haha nej på tips om ipa glas såklarteller är det bara som de några inlägg upp det gäller?
Ähhh, man dricker väl bara för att bli full ändå ellerDe highball du har (Orrefors) har jag också men använder de bara till drink/grogg.
Du borde köpa IPAglas så får du ut mer av de IPA du dricker![]()

Tyckte den var OK, men inte merEn liten till hinner man väl med en onsdag.
![]()
Unket i näsan.