• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Öl

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
En Pollys i stillhet
20200923_185137.jpg
Sååå svååårt sugen på öl just nu ... Kör en jävla diet i 10 dagar så ingen alkohol men på fredag får jag :D
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Blir man utkastad härifrån om man nämner att man dricker en punk ipa just nu? :pompus:
Absolut inte. Jag mins när den kom till Sverige och det var bland det ballaste som fanns på bolaget. Den hade ju (för den tiden) otroliga 65 IBU! Sen gjorde man om receptet för några år sedan. Enligt mig blev den bättre och lite modernare i sina smaker mot tidigare version.
 

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS
Absolut inte. Jag mins när den kom till Sverige och det var bland det ballaste som fanns på bolaget. Den hade ju (för den tiden) otroliga 65 IBU! Sen gjorde man om receptet för några år sedan. Enligt mig blev den bättre och lite modernare i sina smaker mot tidigare version.
Skönt. Jag tycker den funkar fortfarande och köper den ibland när jag inte orkar välja.
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
10 dagar?!:eek: Strongt!
Jag kör ett par veckors dietande, men endast vardagar. Svårt nog att inte få en god bärs till eller efter maten då. Helgen hade varit olidligt!
Hela ölkylen är överfull med massa öl från TS å Båstad småskaligt- & lokalt som jag inte har testat tidigare så inför pokerkvällen imorgon blir det till att blunda, stoppa in handen och dra ut nått kul.







Sedan upprepar jag proceduren ca 6 ggr i följd :D
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
En IPA från TS jag varit sugen på att prova länge, La La Land från amerikanska Proof Brewing. Väldigt god, det märks tydligt att den är gjord på nordamerikansk humle och inte europeisk då den har bra sötma och liten beska, precis så jag föredrar en IPA. Väldigt god, en av de bättre IPA jag provat senaste tiden
D88213DB-0D5A-4A33-8E54-D2B191B13B21.jpeg
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
En IPA från TS jag varit sugen på att prova länge, La La Land från amerikanska Proof Brewing. Väldigt god, det märks tydligt att den är gjord på nordamerikansk humle och inte europeisk då den har bra sötma och liten beska, precis så jag föredrar en IPA. Väldigt god, en av de bättre IPA jag provat senaste tiden
D88213DB-0D5A-4A33-8E54-D2B191B13B21.jpeg
Kul! Har den i kylen. Men avstår likt @gruby också ölen ett par dagar.

Men det är för att jag är förkyld och inte vill slösa TS öl utan smaksinnet :p
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag är precis på väg gem från en provning med Hop Notch. Jäkla bra provning måste jag säga! Tyvärr blev det inga bilder, men det tyder kanske på hur mycket jag levde mig in i det. Om man nu mot förmodan har missat detta bryggeri så bör man spana in dem.
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag hör att det är hög dags för en Bottle Share, folk är ute till höger å vänster så vad väntar vi på!?
Jag och @Kalkyl skulle gärna hinna brygga något till nästa bottle share. Från det att vi brygger är det ca. 4 veckor till en drickbar öl. Det är vad vi väntar på, förutsatt att det är jag som bjuder in till även denna bottle share. Och jag har definitivt för avsikt att bjuda in till en ny bottle share.
 
Topp