Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Precis! Det tycker jag du ska göra, drack dem i Köpenhamn för en månad sedan. Väldigt trevlig.Aaah, nysläpp idag ser jag. Blir att beställa!![]()
Ännu trevligare var att jag såg att de fanns på mitt lokala statliga alkoholmonopol!Precis! Det tycker jag du ska göra, drack dem.i Köpenhamn för en månad sedan. Väldigt trevlig.![]()
Dom har tre stycken vad jag vet!Drack ett gäng goda Mikkeller under en flygresa för ett tag sen. Var speciellt framtagen för SAS. Någon som vet var det var för något?
Drack ett gäng goda Mikkeller under en flygresa för ett tag sen. Var speciellt framtagen för SAS. Någon som vet var det var för något?
Gissar på "Blue Skies APA". Dels för namnet, dels för att många här verkar ha druckit den på flygplan:Dom har tre stycken vad jag vet!
En som heter Wit och är en veteöl. En Red som är en "amber lager". Den sista heter Blue Skies APA och är vad det låter som - en american pale ale.
Mkt braDen här räknar jag som kanske den bästa ölen från Sverige![]()
Alla dom jag skrev är öl som Mikkeller har tagit fram enbart för SASGissar på "Blue Skies APA". Dels för namnet, dels för att många här verkar ha druckit den på flygplan:
https://www.ratebeer.com/beer/mikkeller-sky-high-blue-skies-apa/336719/
Men han sa "goda", så jag drog slutsatsen att det var APA:nAlla dom jag skrev är öl som Mikkeller har tagit fram enbart för SAS
Alla är faktiskt rätt goda!Men han sa "goda", så jag drog slutsatsen att det var APA:n![]()
Japp, blev en positiv överraskning när jag flög till USA. Faktiskt riktigt bra och lite komiskt fascinerande hur många det var som istället valde den vanliga Carlsberg som de bjöd som alternativ.Alla är faktiskt rätt goda!
Den är trevlig men jag tyckte inte den var något speciellt. Dugges suröl tropical thunder tycker jag är riktigt god!Fick hem en låda med dessa idag. Mycket trevlig öl.Som vanligt mycket snabb och bra service från Systembolaget.
#detstaligaalkoholmonopoletrules
![]()
Tack för tipset! Sitter i skrivande stund och läskar mig med en k:rlek. Fruktig med lagom beska.En väldigt trevlig Pale Ale från Mikkeller![]()
Kul att du gilla den!Tack för tipset! Sitter i skrivande stund och läskar mig med en k:rlek. Fruktig med lagom beska.
![]()
Dom har tre stycken vad jag vet!
En som heter Wit och är en veteöl. En Red som är en "amber lager". Den sista heter Blue Skies APA och är vad det låter som - en american pale ale.
En väldigt trevlig Pale Ale från Mikkeller![]()
Verkligen! Beställde fyra tillJa, den där var verkligen riktigt fin!
Tack för tipset! Sitter i skrivande stund och läskar mig med en k:rlek. Fruktig med lagom beska.
![]()
Sculpin har blivit lite av en go-to ipa här hemma, ersatt punk ipan som hade den platsen i många år. Väldans god bruksöl. Har du provat victory at sea? Favoriten i den prisklassen/stilen.Älskar Ballast Point!
![]()
Ballast Point har släppt en ny dubbelipa som heter Manta Ray, galet stark rek på den.Sculpin har blivit lite av en go-to ipa här hemma, ersatt punk ipan som hade den platsen i många år. Väldans god bruksöl. Har du provat victory at sea? Favoriten i den prisklassen/stilen.
Sculpin har blivit lite av en go-to ipa här hemma, ersatt punk ipan som hade den platsen i många år. Väldans god bruksöl. Har du provat victory at sea? Favoriten i den prisklassen/stilen.
Njaa, får nog inse att ja inte är någon IPA drickare. Får hålla mig till veteöl.
![]()
Kan ja mycket väl tänka mig, var nog mer slumpen som avgjorde denna gång. Jag en del mer ölinriktade glas. Sen ang. IPA öl så har jag ej hittat någon som faller mig i smaken.Det där glaset från Ikea dödar vilket öl som helst, mycket av smaken/upplevelsen kommer från glaset, trot eller ej.