• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Öl

Drack ett gäng goda Mikkeller under en flygresa för ett tag sen. Var speciellt framtagen för SAS. Någon som vet var det var för något?

Den här räknar jag som kanske den bästa ölen från Sverige
20170818_191822.jpg

Drack ett gäng goda Mikkeller under en flygresa för ett tag sen. Var speciellt framtagen för SAS. Någon som vet var det var för något?
Dom har tre stycken vad jag vet!
En som heter Wit och är en veteöl. En Red som är en "amber lager". Den sista heter Blue Skies APA och är vad det låter som - en american pale ale.
Gissar på "Blue Skies APA". Dels för namnet, dels för att många här verkar ha druckit den på flygplan:
https://www.ratebeer.com/beer/mikkeller-sky-high-blue-skies-apa/336719/

Det där glaset från Ikea dödar vilket öl som helst, mycket av smaken/upplevelsen kommer från glaset, trot eller ej.
Kan ja mycket väl tänka mig, var nog mer slumpen som avgjorde denna gång. Jag en del mer ölinriktade glas. Sen ang. IPA öl så har jag ej hittat någon som faller mig i smaken.

Jag och några polare bryggde öl härom månaden. Målet var en new england ipa. För er som inte hört talas om stilen så är det en grumlig rackare med liten humlebäska och mer fruktighet.
Vi gick lite bananas på humlen och körde en cocktail på centennial, citra, mosaic och sorachi ace.
Slutresultatet blev bra. Lite galet. Kunde haft lite mer beska. Torrhumlingen var nog i kortaste laget. Men visst kunde vi kalla den för en new england ipa.

Bjuckar på ett par bilder
IMG_2322.JPG

IMG_2323.JPG

Tillbaka
Topp