• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Öl

Molgan

Cartier
Så idag har jag bunkrat upp lite grann! Kanske jag klarar mig nån vecka nu? :)
Hämtade ut två beställningar plus att jag passade på att hamstra Mikkeller K:rlek...
1mm.jpg
Inte dumt! Behöver du en till vän så är jag ledig närmaste helgerna :happyhappy:
 

PIC

Cartier
2-Faktor
Härligt!:) Har inte provat än men blev tipsad av en släkting.
Har andelsstuga i Tännäs, där bryggeriet ligger, och har nog provat alla sorter utom folkölen. Helags-ölen är också riktigt bra. Beställde en låda Härje för några veckor sen.
(Det är lite kul att vara lokalpatriot, även om jag inte bor där).
 

differo

Cartier
Någon annan som bryggt något på sistone?
Tyvärr inte på flera år nu, pga att jag inte har någonstans att jäsa längre(arbetsrummet blev barnrum) men flyttar väldigt snart, då återkommer jag till tråden! Ang din senare brygd, tänkte på sorachi ace, sticker den ut? Allt jag bryggt med den har smakat och doftat kräftskiva:)
 

kmg

Patek
2-Faktor
Tyvärr inte på flera år nu, pga att jag inte har någonstans att jäsa längre(arbetsrummet blev barnrum) men flyttar väldigt snart, då återkommer jag till tråden! Ang din senare brygd, tänkte på sorachi ace, sticker den ut? Allt jag bryggt med den har smakat och doftat kräftskiva:)
Hör med någon lokal bryggare och hör om du kan brygga där. Vi bryggde på ett ställe där man hyr allt kan man säga. Sen har man en kille som hjälper till. Därefter tar man hem och jäser faten. Iom att alkoholen framställs hemma så behöver man inte ta ut det via systemet. Sen hyr man stället igen och buteljerar.

Ang sorachi så tog vi i rätt lite. Lite osäker på om vi torrhumlade så mkt med den överhuvudtaget. Det blev lite karaktär av den, men den tog inte över.
 

differo

Cartier
Jag gör allt hemma vanligtvis och det hade gått även idag, allt utom just att ha tunnan någonstans ostörd med rätt temperatur. Man snart så.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Det tycker jag, som @Wizzox säger så har den en väldigt tydlig humlesmak och snäll i beskan. Jag tycker bapelsin var snäppet bättre. Deras hallonsaison är även den något att testa, dock väldigt speciell... :p
Humlesmak är alltid bra (gillar iofs oftast beska)! Får beställa och testa helt enkelt. Lägger till en hallonsaison också. Bapelsin (gillar namnet!) verkar inte finnas (kvar)?
EDIT: beställt!:)
EDIT 2: Va fan, Bapelsinen fanns visst (uselt sökt av mig), så kompletterade beställningen med ett gäng...
 
Senast ändrad:

matalm

Cartier
IMG_20170910_184219.jpg
IMG_20170910_182306.jpg
Två härliga och sinsemellan både lika och olika öl. Humleboda från Emmaboda, 6,5%och en 0,3% amber från Mikkeller. Massor av humle har de i alla fall gemensamt. Bra skit.
 

uppkorkat

Cartier
2-Faktor
Drar en vällagrad Brooklyn Black Chocolate Stout från 2012. Riktigt bra.
IMG_0485.JPG
Just det, jag har köpt en bratte också. Helt sjukt... när jag visade den för sambon sa hon: både Breitling och batteri på en gång, det trodde jag aldrig om dig...
 
Topp