• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Öl

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Testar Bapelsinen...tack för tipset...fruktig och fin...
190000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000912.jpg
 

GlennG

Cartier
Efter nästan 3 års uppehåll och betänktetid tog jag mig förra veckan i kragen och beställde ett automatiserat bryggverk. Eftersom jag bor i lägenhet och att jag helst inte vill dricka själv "en mass", utan mer för att vara rolig och kreativ med mina smaker, satsade jag på en tioliters Speidel Braumeister. Nedan följer en liten paketöppning. Första brygden blir en NEIPA.

IMG_4970.JPG

IMG_4971.JPG

IMG_4972.JPG

IMG_4975.JPG

IMG_4982.JPG
 

JB007

Omega
Ska till Huvudstaden och kolla Nhl i helgen och kommer bo på Södermalm. Finns det någon som kan tipsa om bra ställen att dricka öl på?
Är tacksam för alla tips, så det behöver nödvändigtvis inte vara dem mest utsvävande sorterna snarare en skön stämning på lokalen.
 

Knugen

Panerai
2-Faktor
Ska till Huvudstaden och kolla Nhl i helgen och kommer bo på Södermalm. Finns det någon som kan tipsa om bra ställen att dricka öl på?
Är tacksam för alla tips, så det behöver nödvändigtvis inte vara dem mest utsvävande sorterna snarare en skön stämning på lokalen.

Om jag hade varit på Stockholmsbesök hade jag tagit mig till Omnipollos hatt. Aldrig varit där dock, så kan inte kommentera atmosfären.
 

MasterChief

Rolex
2-Faktor
Är det nån här som lagrar öl? Har själv ett litet lager av Chimay Blå sen några år och en o annan julöl. Byta nåt kul? :)
 

almeyero

Panerai
Ska till Huvudstaden och kolla Nhl i helgen och kommer bo på Södermalm. Finns det någon som kan tipsa om bra ställen att dricka öl på?
Är tacksam för alla tips, så det behöver nödvändigtvis inte vara dem mest utsvävande sorterna snarare en skön stämning på lokalen.

Babajan på söder. Sjukt kunnig personal och massor av ovanliga "finöl".
 

Chris75

Panerai
2-Faktor
B56D7BD2-1F21-4164-8D84-B0BA25E16CCE.jpeg
Nere och rotar i källaren efter ett par goda rackare. Har alltid så svårt att välja! Jag har dessutom för få ölkompisar här i Karlstad.. Det dricks upp för lite av mitt lager. :banghead::D
Har ett liknande problem fast ändå inte. Gott om ölintresserade polare som gärna dricker öl med mig. Problemet är att de alla har lager som de vill ha hjälp med, precis som jag... :banghead:
 

zeke_varg

Omega
Såg att jag gått ner i vikt senaste året. Dags för ändring på det.. jag dricker upp det jag har hemma förutom 75cl och större. Dom är svårare.

6DF1FB08-1EDA-4FF6-B767-751D6A60F6DE.png
 

zeke_varg

Omega
Frakt från Belgien: €15,5 för 40st 33cl. Hem till dörren. Egen vald leveranstid. Valbart lev dag/tid: 18-21. 5 arbetsdagar blev det så inget för den akut törstige.. ;) inpackning av varje flaska har de klarat med bravur! Nu ska vi fira med en zundert!! Sjukt värt att köpa belgisk öl om man är insnöad på den drycken!

59E25550-77DE-4A05-AD3F-D5346CC89F86.jpeg
 
Topp